חסכון של מיליוני שקלים לקבלני השיפוצים: אושרה הפחתת אגרות לעובדים זרים

שר האוצר סמוטריץ' אישר את המהלך, במסגרתו התשלום לחברות כח האדם יעמוד על 50-62 שקלים לשעת עבודה של עובד זר, לעומת 90-110 שקלים כיום. יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "מהלך חשוב וראוי למען העובדים השקופים, מקווה שכבר בשנה הבאה הענף יתחיל להתאושש"

שיתוף הכתבה
שר האוצר סמוטריץ' בוועדת הכספים (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)שר האוצר סמוטריץ' בוועדת הכספים (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אישר אתמול (יום א') את הפחתת האגרות לעובדים זרים לענף השיפוצים, קצת יותר מחודשיים לאחר אישור הבאת חמשת אלפים עובדים זרים לענף השיפוצים, זאת בעקבות ההחלטה על ההוזלה שעברה בוועדת אגרות של משרד האוצר בשבוע שעבר ובקשת שר הפנים.

על פי ההחלטה, התשלום לחברות כח האדם יהיה בעלות של 50-62 שקל לשעת עבודה של עובד זר, במקום התשלום כיום שמסתכם בטווח של 90-110 שקל לשעת עבודה לעובד זר. לפי 182 שעות חודשיות מינימום כמקובל בענף - המשכורת תהיה עשרת אלפים שקל במקום יותר מ-16 אלף שקל כיום. מדובר בחיסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה לקבלני השיפוצים ולענף.

על פי התאחדות קבלני השיפוצים, יהיה זול יותר להביא עובד זר לענף השיפוצים מאשר לענף הבניין. הוועדה קיבלה את המלצת ועדת המנכ"לים שכינס לאחרונה מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי בבקשה להפחתת האגרות לעובדים שמגיעים ישירות לענף השיפוצים. נציין כי נדרש להשלמת המהלך עוד אישור פרוצדורלי של ועדת הכספים.

החלטה זו מצטרפת להחלטות קודמות כולל אשרור למיונים ייעודיים לענף לעובדים זרים ולראשונה מבחנים רלוונטיים לענף השיפוצים בלבד. במקביל ההתאחדות פועלת מול רשות האוכלוסין וההגירה לקביעת סף לקבלת עובדים זרים רק לקבלני שיפוצים רשומים, כדי למנוע תזוזת עובדים מהענף ולהחיל ביקורת מלאה על העובדים הזרים שמגיעים ארצה.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "אחרי למעלה משנה של מאבק להצלת ענף השיפוצים, אנחנו מתחילים לראות את האור. אני רוצה להודות ליוסי שלי, מנכ"ל משרד רה"מ שלקח על העזרה והתמיכה במאבק חשוב זה למען הצלת הענף כולו. אנו מקווים שגם משרד האוצר ישלים את התהליך החשוב והראוי למען העובדים השקופים, ושכבר בשנה הבאה הענף יתחיל להתאושש".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד האוצרערן סיבהתאחדות קבלני השיפוציםעובדים זרים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...