"רמלה עוברת מהפכת פיתוח. היו שייעצו לי לעצור לקראת הבחירות, לא הקשבתי להם"

מיכאל וידל, ראש עיריית רמלה, התארח בפודקאסט החזית העירונית וסיפר על המהפכה שעוברת העיר, שגדלה בקצב מהיר: היזמים שנוהרים, ההתחדשות העירונית, המחירים שעולים, ומאות אלפי מ"ר של מסחר ותעסוקה, ואיך כל זה ישפיע על תושבי העיר. "אם אני לא אדאג ליזמים והם לא ירוויחו, הם לא יישארו פה"

שיתוף הכתבה
מיכאל וידל, החזית העירונית (צילום עצמי) מיכאל וידל, החזית העירונית (צילום עצמי)

פרק נוסף של פודקאסט הנדל"ן "החזית העירונית" מבית מרכז הנדל"ן, והפעם מתארח מיכאל וידל, ראש עיריית רמלה. הוא שוחח עם  עם דן קצ'נובסקי, בעלים ומנכ"ל של מרכז הנדל"ן, על מהפכת ההתחדשות שעוברת העיר, למה לדעתו המיקום שלה הוא הטוב בישראל, איך הוא מביא את היזמים הגדולים במשק ולמה הוא מקיים שיחת זום עם כולם כל 3 חודשים. וגם על מהפכת התחבורה שעוברת העיר שבשפלה, כולל 4 תחנות מטרו שמתוכננות בשני קווים שונים. 

לצפייה: 

להאזנה: 

"אנחנו צועדים בצעדי ענק לכיוון 100 אלף תושבים, היום אנחנו 94 אלף תושבים", סיפר וידל. "יש גידול רציני, יש שכונה חדשה, נאות שמיר, שיש בה כבר 16 אלף תושבים ויהיו 20 אלף. ההתחדשות העירונית תעשה שינוי גדול ברמלה ותביא אותה ל-150 אלף תושבים. יש כ-22-23 אחוז ערבים וכ-77 אחוז יהודים. בתוך הערבים יש כ-5 אחוז נוצרים.

"רמלה נחשבת לעיר עם יחסי דו קיום מצוינים, וקיבלה על זה שתי אותות מנשיא המדינה. גם באירועי שומר חומות ברמלה כמעט לא היה בלגן, ומה שהיה זה אנשים שבאו מחוץ לרמלה. יש פרויקטים מדהימים משותפים. אני ראש עיר ליכודניק וכולם אצלי שווים. יש 4 חברי מועצה ערבים בעירייה, כולם בקואליציה וכולם חברים שלי".

"רמלה עוברת מהפכה", אומר וידל, "חברים שלי אומרים שכל רמלה שבורה - כולה מנופים וטרקטורים. נפגעתי בבחירות מזה, ולא סתם הגענו לסיבוב שני. הרסתי את כל רחוב הרצל, עסקים נפגעים, כבישים רבים נהרסו. אמרו לי לעצור לקראת הבחירות ולהאט - ולא הקשבתי להם, ואני ממשיך. עוד כמה שבועות 3-4 כיכרות ייכנסו להריסה באותו יום, כי הקו החום נכנס לרמלה.

זה הרבה בגלל שרמלה במקום אסטרטגי מרכזי, אין עוד עיר בארץ ואולי בעולם שממוקמת בתוך כל הכבישים הבינעירוניים. על כביש 6, על 431, 40, 44 וקרובה לכביש 1. מיקום הכי אסטרטגי בישראל. יש את טרמינל 6 - פארק תעשיה ענק שכרגע בבנייה. יש תב"ע והתשתיות מתחילים עוד חודש. השיווקים יתחילו עד מרץ 2025, 2 מיליון מ"ר משרדים, 30 אלף מקומות עבודה. זה על כביש 6, וקרוב לטרמינל, צמוד לנשר, חלק מהפרויקט ברמלה וחלק על מועצה אזורית גזר וחבל מודיעין. הוא יכלול מלונאות, מכללה, פארק ירוק, תחנת רכבת.

"הבקו"ם - כל שרשרת החיול של ישראל עוברת לרמלה. כבר עובדים על זה, פרויקט של 20 מיליארד שקל, הפרויקט הכי גדול של ישראל בעשור האחרון. בנוסף השלישות עוברת לרמלה מרמת גן, מז"י, תתי אלופים, חר"פ ופיקוד העורף יישארו ברמלה. צה"ל מגיע לרמלה. עשרת אלפים חיילים, שתבין בקריה יש 9,000 חיילים. הבסיס הכי גדול בארץ. אני בונה שכונה לאנשי קבע בצמוד, והם יגורו ברמלה. זה יהיה מנוע צמיחה מדהים לעיר".

"הקריה רפואית מוקמת בסוף רחוב הרצל, קרוב מאוד לבקו"ם ופיקוד העורף. בנק הדם של מד"א, של המדינה, כבר נמצא שם. 50 אלף מ"ר. בנק הדם היחיד בעולם שעמיד בפני נשק גרעיני. 3 קומות מתחת לאדמה ו-3 מעל האדמה. בין 200 ל-300 עובדים, 50 אלף מ"ר, ואני כבר דקה לפני חתימת היתר לעוד 50 אלף מ"ר. הם לא באים סתם, אלא כי זה מיקום אסטרטגי והארנונה זולה יותר ממקומות אחרים".

"ברמלה הולכות להיות 4 תחנות מטרו, רק ת"א תקבל כמות כזאת, וזה שוב בגלל המיקום המרכזי שלנו. התכנון כבר הסתיים. אנחנו כבר שם. שני קווים יהיו פה של המטרו, אין דבר כזה בארץ. הקו החום מתחילים כבר לעבוד עליו, אנשים לא יודעים, תוך 3 חודשים מהיום. רמלה משנה את פניה לחלוטין. התושבים צריכים להיות סבלניים. אני תמיד אומר שרמלה תהיה רעננה של השפלה, כי אני אוהב את רעננה"

וידל התייחס לנושא ההתחדשות העירונית: "רמלה הכי מתקדמת בהתחדשות עירונית. 18 תוכניות על השולחן שלי, 6 מאושרות בוותמ"ל, 2 מאושרות בוועדה מקומית. עוד מעט לא ניתן יהיה לעצור אותנו. הקמתי מנהלת התחדשות עירונית , עם ראש אגף שמבין בזה, עם 4 אנשי צוות שמטפלים בקהילה, תכנון, והכל דופק. מנהלת ההתחדשות העירונית עוזרת בתקציבים, רמ"י, כולם איתנו".

"הולכות להיות 4 תחנות מטרו, רק ת"א תקבל כמות כזאת"

וידל התייחס לתוכניות התחדשות שכבר רצות: "בבן גוריון, השכונה הכי ותיקה ברמלה, הורסים 630 יח"ד ובונים 2,400, פרנקל - הורסים 300 בונים כ-700, אחריו יוספטל שהיא התוכנית לדעתי הגדולה בארץ, 3,000 יח"ד ייבנו. אחת ל-3 חודשים יש זום עם כל היזמים, עם מהנדסת העיר, אדריכלית העיר, היועץ המשפטי שלי, שאלות שוטפות, פותרים בעיות וצוואר בקבוק, לא פוגש את היזמים חוץ מזה, והם מאושרים, לא מאמין שעוד מישהו עושה את זה. כל חודש יש ועדת משנה שמתכנסת, אני מכנס לפעמים ישיבה על תיק אחד. אמרו לי שראשי ערים תוקעים, שמחכים 6 שנים לפעמים להיתר, אצלי אין דברים כאלה.

"אם אני לא אדאג ליזמים והם לא ירוויחו, הם לא יישארו פה ויעזבו. היזם מקבל קרקע כאילו בחינם, הוא הורס ובונה, הוא קונה את הקרקע במחיר שהבתים הישנים שווים, ובתכלס מי שמבין לעומק - הוא קונה את זה בחינם, כי בסוף הוא מקבל דירות כדי להרוויח. היזמים שבאים לרמלה הם הכי גדולים במשק, שיכון ובינוי למשל, שהיא בונה את הבקו"ם אגב. עוד מתעניינים לבוא לרמלה: מכון התקנים למשל, כל החברות הגדולות במשק. אין דירה ריקה ברמלה, המחירים עלו, קח דירה בנאות שמיר, המחירים יותר גבוהים ממערב ראשל"צ. השכירות עלתה גם, הבן שלי משלם 6,300 שקלים לדירת 4 חדרים בנאות שמיר. אבל זה שווה, השכונה כמו צפון ת"א, לא רוצה להגיד כמו באירופה. מתקני כושר, בתי קפה, סופרים שפתוחים 24-6, בלי שבת".

"ברמלה הולכות להיות 4 תחנות מטרו, רק ת"א תקבל כמות כזאת, וזה שוב בגלל המיקום המרכזי שלנו. התכנון כבר הסתיים. אנחנו כבר שם. שני קווים יהיו פה של המטרו, אין דבר כזה בארץ. הקו החום מתחילים כבר לעבוד עליו, אנשים לא יודעים, תוך 3 חודשים מהיום. רמלה משנה את פניה לחלוטין. התושבים צריכים להיות סבלניים. אני תמיד אומר שרמלה תהיה רעננה של השפלה, כי אני אוהב את רעננה.

"הבקו"ם, בנק הדם, 4 תחנות מטרו. טרמינל 6, פארקים מדהימים. פארק מוטה גור על 12 דונם, מדשאות ענקיות. ובנוסף אני בונה את פארק רמלה, הוא כבר חצי בנוי. 44 דונם. 300 מקומות חנייה, מגרשי טניס, מקום למנגלים, מתקני משחקים לכל הגילים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:החזית העירוניתמיכאל וידלרמלההתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...