דרמה: הכנסות 60% מהעוסקים בענף הבנייה ירדו לעומת אשתקד, כרבע דיווחו על צניחה של יותר מ-50%

כך עולה מדוח שפרסמה רשות המסים לגבי דיווחי המע"מ של כ-65 אלף עוסקים מורשים הרשומים בענף. ענף הבניה מוביל מתוך כלל הסקטורים בשיעור העסקים שהכנסותיהם נחתכו ביותר מחצי לעומת אשתקד. מנגד - 23% מהעסקים דיווחו על עלייה של למעלה מ-50% בהכנסות

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק)אילוסטרציה (שאטרסטוק)

כ-60% מכלל העוסקים המורשים בענף הבינוי שדיווחו לרשות המיסים בחודשים מאי-יוני, דיווחו על ירידה כלשהי בהכנסות שלהם ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מדוח של רשות המיסים בנושא שפורסם השבוע.

בסך הכול מתייחסים הנתונים לכ-65.3 אלף עוסקים מורשים בתחום הבניה. מתוכם, כ-24.6% דיווחו על ירידה של למעלה מ-50% בהכנסות. למעשה, מתוך 12 ענפים כלכליים שנסקרו בדוח, שיעורם של העוסקים שחוו ירידה של למעלה מ-50% בהכנסות הוא הגבוה ביותר בענף הבינוי.

עם זאת, למטבע יש גם צד נוסף וחיובי יותר, שכן ענף הבינוי הוא גם הענף המוביל בשיעור העוסקים המורשים שדיווחו על עלייה בהכנסה של מעל 50% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כ-22.9% מכלל העוסקים המורשים דיווחו על עלייה חדה שכזו. ברשות המסים הצביעו על התופעה לפיה דווקא בענפים בהם יש הרבה עסקים עם פגיעה קשה בפעילות, גם שיעור העוסקים שהצליחו לצמוח ביחס לתקופה המקבילה לפני שנה, הוא הגבוה ביותר והגדירו אותה כ"מעניינת". 

המגמה שנרשמה בענף הבינוי בחודשים מאי-יוני החריפה לעומת הדיווח הקודם של רשות המיסים ואשר מתייחס לחודשים מרץ-אפריל. לפי הדיווח הקודם שיעור העסקים המורשים שדיווחו על פגיעה כלשהי בהכנסתם ביחס לתקופה המקבילה אשתקד עמד על כ-55%. כמו כן, שיעור העוסקים המורשים שדיווחו על ירידה בהכנסה של מעל 50% עמד על 23.3%.

ברשות המיסים מבהירים כי מרבית העוסקים במשק מדווחים למע"מ על בסיס מזומן, קרי, ההכנסה נרשמת ומדווחת בעת קבלת התמורה בפועל, וזה יכול להשפיע על עיתוי השינויים הנצפים במחזור בעסקים שמבצעים מכירות עם תקופות אשראי. 

כמו כן, חשוב לציין כי קיים פיגור מסוים בהגשת הדוחות למע"מ, בשל הימצאותם של חלק מהעוסקים והמייצגים במילואים או מפונים מיישוביהם וכד'. עם זאת, על סמך הדיווחים של חודשים קודמים, ניתן לומר כי הנתונים המוצגים כאן מהווים תמונת מצב מהימנה של הפעילות הכלכלית כפי שמשתקפת במחזורי מע"מ.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המסיםענף הבינויחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...