יצחק תשובה ודודו זבידה משתלטים על חנן מור לשעבר: רכשו כשליש ממניותיה תמורת 55 מיליון שקל

חברת צילו־בלו, לשעבר חנן מור, הודיעה אתמול כי התקשרה בהסכם השקעה עם חברת סלע זהב דור 2, שבשליטת חיה שרון, אשתו של תשובה, וחברת א.ד אורעד שירותי ניהול, שבשליטת זבידה - ולפיו יוקצו להם 31.6% ממניות החברה. זבידה שימש כמנהל העסקים בחנן מור לאחר שנקלעה לחובות עתק, והוביל את גיבוש הסדר החוב מול נושיה

שיתוף הכתבה
 יצחק תשובה דודו זבידה (ויקימדיה, תומר לוי) יצחק תשובה דודו זבידה (ויקימדיה, תומר לוי)

חברת צילו־בלו, לשעבר חנן מור, הודיעה אתמול (ב') בדיווח לבורסה כי התקשרה בהסכם השקעה עם חברת סלע זהב דור 2, שבשליטת חיה שרון, אשתו של יצחק תשובה, וחברת א.ד אורעד שירותי ניהול, שבשליטת דודו זבידה - ולפיו יוקצו להם 31.6% ממניות החברה תמורת 55 מיליון שקל.

עוד במסגרת העסקה, הצדדים יקבלו גם אופציה לרכישת 23 מיליון מניות נוספות במחיר מימוש של 2.4 שקלים למניה, המשקפת השקעה נוספת של 55 מיליון שקל. כזכור, במהלך גיבוש הסדר החוב של החברה מול נושיה אשר החל לפני כשנה, שימש זבידה כמנהל העסקים של החברה, והפך לדמות החזקה בה.

על פי ההודעה לבורסה ישנם מספר תנאים מתלים לעסקה. תנאי ראשון הוא קבלת אישור האסיפה הכללית של החברה לעסקה, על מכלול תנאיה, ובכלל זאת תיקון תקנון החברה ואישור מינויו ותנאי כהונתו של זבידה כיו"ר דירקטוריון פעיל בחברה. תנאי שני הוא קבלת אישור הבורסה לניירות ערך בתל-אביב להקצאת ניירות הערך ותנאי שלישי הוא קבלת אישור הממונה על התחרות, אם יידרש לכך.

חנן מור קרסה בשנה שעברה בעקבות חובות של 2.9 מיליארד שקל, שנבעו בעיקר מרכישה ממונפת של קרקע בשדה דב ב-1.6 מיליארד שקל ב-2021. בנובמבר 2023 מונה דוד זבידה למנהל העסקים הראשי של חנן מור והוביל את הסדר החוב מול הנושים. במסגרת הסדר החוב מומשו שלוש חטיבות קרקע מרכזיות אשר היו בידי חנן מור, בשדה דב בתל אביב, במתחם תל השומר ברמת גן, ובגבעתיים.

פעילותה השוטפת של חנן מור הועברה ברובה לידי נושיה המובטחים, בהם בנקים וגופי מימון, תחת חברת צילו בלו. ערב העסקה עם שרון וזבידה החזיקה הפניקס בכ-17.7% ממניות החברה, בנק לאומי החזיק בכ-13.5% מהבעלות, בנק דיסקונט בכ-11.2% והראל קופות גמל ב-9.2%.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יצחק תשובהדודו זבידה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...