סוף עידן המלון התאגידי: "מחפשים לייצר חוויה שתשאיר זיכרון מיוחד, שהמלון יהפוך לחלק מהטיול"

שימוש בחומרים טבעיים ובאלמנטים המאפיינים את הסביבה, הם הטרנדים המובילים כיום בעיצוב בתי מלון. "הניסיון הוא לתת ביטוי פחות 'תאגידי', לטובת בוטיקיות", אומר האדריכל רון רוזן. המעצב שי דוד, שעיצב את מלון ליר בגדרה: "אתה רוצה שהלקוח ירגיש כמו בבית ומצד שני לתת לו חוויה מפנקת. צריכים להמציא את עצמנו מחדש"

שיתוף הכתבה
סוויטה במלון ליר אקסקלוסיב, עיצוב: שי דוד, צילום: סימפלקס 360סוויטה במלון ליר אקסקלוסיב, עיצוב: שי דוד, צילום: סימפלקס 360

מכירים את המשפט: "הבית שלי הוא כמו בית מלון"? האמירה הזו מבטאת אולי יותר מכל, את האתגר שעימו מתמודדים מעצבי בתי המלון: להביא ללקוחות משהו אחר ממה שיש להם בבית. בעידן שבו רבים מהמתארחים הם בעלי בתים שנראים כמו בתי מלון, זו לא משימה פשוטה. 

"התחרות היום הרבה יותר גדולה", אומר המעצב שי דוד, שעיצב את מלון הבוטיק ליר בגדרה. "צריך לשבור את הראש. מצד אחד אתה רוצה שהלקוח ירגיש כמו בבית, שתהיה לו הנוחות המירבית: בכורסה, בשזלונג, במזרן. מצד שני, אתה צריך לתת לו חוויה מפנקת. העניין הוא שהבתים היום נהיו מפוארים, ולכן זו משימה לא פשוטה. אנחנו צריכים להמציא את עצמנו מחדש".

באחרונה נוסף למלון מתחם האירוח "ליר אקסקלוסיב", הכולל שלושה חדרי אירוח בעיצוב מיוחד, שנהנים מבריכה פרטית ופינות ישיבה מיוחדות להן עם בריכה משלהם וג'קוזי בחדרים. דוד עיצב מתחם של שלוש סוויטות כתוספת למלון. במתחם יש בריכה פרטית, אמבטיית קרח, סאונה עגולה. החומרים: גרניט פורצלן, טרוורטין (סוג של סלע גיר). לדברי דוד, "הרציונל שהנחה אותנו זה להביא הרבה חוויות למקום אחד. אני רוצה שהלקוח יגיע לחווייה שאין לו בבית, ליצור סיפור אחר. ולכן יש חדר סיגרים ולאונג', ורוף טופ". באופן כללי, הוא אומר, הנטייה היום היא לחפש את המראה הטבעי, הנקי, ולכן גם עושים שימוש בחומרים טבעיים, כמו אבן ועץ.  

המלון ברמת הגולן, רון רוזן, רוזן ליננברג אדריכליםהמלון ברמת הגולן, רון רוזן, רוזן ליננברג אדריכלים

מי שמאוד מתחבר לקונספט, הוא האדריכל רון רוזן, מליננברג-רוזן, המתמחה בעיצוב מלונות בטבע. רוזן עיצב בין היתר את מלון הבוטיק "ניאה" בשבי ציון, הממוקם על חוף הים מדרום לנהריה, על חורבותיו של בית הבראה שהוקם בשנות ה-40. כעת הוא מתכנן מלון בוטיק בקיבוץ מרום גולן – מלון שבהקמתו ישקיע הקיבוץ 170 מיליון שקל,  וכן מלון בוטיק ביישוב צוקים שבערבה. "הניסיון הוא לתת ביטוי פחות 'תאגידי', לטובת בוטיקיות, לייצר משהו שיש בו ערך מוסף", אומר רוזן.

"מלון הפך להיות  מקום שמספר סיפור ומשאיר זכרונות, מקור השראה אדריכלי. אנחנו מחפשים לתת ללקוח משהו שהוא לא ראה, כי בבית אין לו את האמצעים, או ההזדמנות. מחפשים לייצר חווייה שתשאיר זכרון מיוחד. בעבר, ראינו את המלון כחלק מעיר תיירות, והיום המלונות נמצאים באתרי טבע, ובמקום לצאת לטיול בטבע, המלון הוא חלק מהטיול, והחדר הוא בטבע". 

האלמנטים בעיצוב המלון במרום גולן, קשורים לסביבה שבה הוא נמצא: כך למשל, הרצפה והקירות הם מבזלת, האבן המאפיינת את האזור, וכך גם הכיור; והגוונים הם חוליים. לעומת זאת, בניאה, נעשה שימוש באלמנטים הקשורים לים ולחוף, כמו עץ צבוע תכלת, המזכיר סוכת מציל. "בכל פרוייקט כזה יש איזה מדיום שנובע מהמיקום של המלון, שגורם לך להרגיש את האווירה של המקום", אומר רוזן. 

ממלון כנסים למלון לייף סטייל

גם המעצב מיכאל אזולאי, שעיצב בין היתר את מלון נבל דוד בכפר נחום על הכנרת, את מלון הבוטיק נאו באילת, והעניק מראה חדש למלון ענבל בירושלים, מדבר על הכנסת האלמנטים המקומיים. כך למשל, הנרטיב בנבל דוד, זו הכנרת. "כשאתה מגיע לשם, מה שמתפרץ לנגד עיניך זו הכנרת. הרעיון היה להמשיך את קו הים, ולעשות שימוש בטקסטיל מקומי, כל מיני רקמות, עבודות יד". 

מלון נבל דוד, עיצוב תכנון וצילום: מיכאל אזולאימלון נבל דוד, עיצוב תכנון וצילום: מיכאל אזולאי

ואילו כשחידש את מלון ענבל, הוא עשה שימוש נרחב בצבע זהב ובירקרק, של עצי הזית. "יש כאן אלמנטים של העיר העתיקה, שילוב של דתות ותרבויות, משרביות. העיצוב אקלקטי ומותאם למקום", הוא אומר. בנאו, האילתי, הרעיון היה "ליצור מקום שאתה לא רוצה לצאת ממנו. יש בריכות פרטיות לחדרים והגוונים הם אלו של הרי אדום". 

מכיוון אחר לחלוטין, המעצב סער צפריר, שהפך לשם דבר בעיצוב בתי מלון ומסעדות באירופה, וברקורד שלו פרסי עיצוב רבים, מדבר על מגמות בתיירות המשליכות על העיצוב. מחוללת התמורות מבחינתו, היא מגיפת הקורונה. האירוע המכונן ההוא, ששינה את האופן שבו אנו נופשים ובו אנו עובדים, גרם למשל, לכך שיש פחות כנסים מקצועיים. וכך, מלון ענק בפאתי רומא, הכולל 600 חדרים, המוגדר כמלון כנסים, מצא עצמו מיותם בתקופות שבהן אין כנסים, כמו חודשי הקיץ – יולי-אוגוסט, וכן ינואר, בשל חופשת הכריסטמס.

הלובי של מלון קרדו ברומא (עיצוב: סער צפריר)הלובי של מלון קרדו ברומא (עיצוב: סער צפריר)

תחת ידיו של צפריר, הפך מלון קרדו (Cardo Rome) ממלון כנסים למלון לייף סטייל, לריזורט. "הפכנו את זה למלון למשפחות, כך שכשאין כנסים, הוא משמש כמקום חופשה למשפחות. הקמנו שם ספא ענק (שצפריר אף קיבל עליו פרס), הבריכה הפכה לבריכת לייף סטייל, והרעיון היה גם לקיים קשר עם הקהילה המקומית". 

זה הושג בזכות מסעדת שף במלון, שמגיעים אליה המקומיים, וכן בזכות חדר כושר, הפתוח למנויים מבחוץ. "אחרי הקורונה יש הרבה פחות כנסים, וצריך היה למלא את זה במשהו אחר. היום זה מלון שהוא הרבה יותר 'מולטי פאנקשיונל', והדבר הראשון שרואים כשנכנסים למלון, זה מטבח פסטות".  

מלון ענבל, צלם: עודד סמדר, מעצב מיכאל אזולאי מלון ענבל, צלם: עודד סמדר, מעצב מיכאל אזולאי

טרנד נוסף בתחום בתי המלון שצפריר מצביע עליו, הם מלונות לשהות ארוכה. "מאז הקורונה", הוא אומר, "יש אי מחוייבות של אנשים לעבוד במשרדים, ולא פעם הם יעדיפו לעשות את זה ממקום אחר, אבל מבלי לעבור בין מלונות. לצורך הזה הוקמו בתי מלון שמיועדים לשהות ממושכת. זה אומר שהחדרים גדולים יותר וכוללים מטבחון, ולעומת זאת השטחים הציבוריים הצטמצמו". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיצובעיצוב פניםבתי מלוןמלונות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...