מידרוג מעלה את הדירוג של אאורה: "ההכנסות יעלו על 1.5 מיליארד שקל"

חברת מידרוג העלתה את הדירוג של אאורה השקעות, מ-A3.il ל-A2.il באופק דירוג יציב. העלאת הדירוג נובעת בין היתר משיפור באיתנות, עלייה בהיקפי הפעילות ובפרופיל הפיננסי. זאת על אף המלחמה והורדת דירוג האשראי של ישראל בידי מודיס

שיתוף הכתבה
מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י (ראובן קפוצינסקי)מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י (ראובן קפוצינסקי)

חברת אאורה השקעות זוכה מחברת מידרוג להעלאת דירוג מ-A3.il ל-A2.il, באופק דירוג יציב. כך דיווחה החברה היום (א') לבורסה. העלאת הדירוג נובעת בין היתר משיפור באיתנות, עלייה בהיקפי הפעילות ובפרופיל הפיננסי ונגישות למקורות חוב והון. זאת על אף המלחמה וסביבת המאקרו כולל הורדת דירוג האשראי של ישראל בשתי דרגות על ידי מודיס, בסוף השבוע האחרון.  

במסגרת הסיבות להעלאת הדירוג, מציינת מידרוג כי " אאורה מציגה שיפור מתמשך בביצועים התפעוליים של החברה עם היקף הכנסות שנתי משמעותי אשר מידרוג מעריכה כי יעלה על 1.5 מיליארד שקל בשנים הקרובות עם רמת רווחיות גולמית טובה״. עוד קובעת חברת הדירוג כי ״הדירוג מושפע לחיוב מפיזור גבוה של פרויקטים הפונים לטווח אוכלוסייה רחב ומצבר פרויקטים לתכנון עתידי משמעותי. כמו כן הניסיון המוכח של החברה לאורך שנים בתחום ההתחדשות העירונית תורם לבידולה ולמיצובה העסקי". 

מידרוג מפרטת כי לאאורה היקף פעילות צומח עם פיזור רחב של פרויקטים וצבר משמעותי לתכנון עתידי תוך התמקדות בתחום ההתחדשות העירונית.״ נכון ליום 30.06.2024, לחברה (ערב רכישת מגידו) כ-15 פרויקטים בביצוע לבניה של 3,551 יח"ד ושיווק של 2,765 יח"ד. שיעור הביצוע בפרויקטים אלו לאותו מועד נאמד ב-43% ושיעור השיווק ב-63%. בהתאם למגמת השוק, במחצית הראשונה של שנת 2024 רשמה החברה גידול ניכר בהיקף הדירות שנמכרו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ולכל שנת 2023 בשל ההתעוררות בשוק, גידול בהיקף הפרויקטים בביצוע בחברה וכן בזכות פריסת תשלומים לרוכשי הדירות.

"לחברה 16 פרויקטים בתכנון (לאחר האיחוד עם חברת מגידו) שהיא מעריכה כי ייכנסו לביצוע עד לסוף שנת 2025, בהיקף של כ- 6,426 יח"ד לשיווק וכן צבר לתכנון עתידי משמעותי מאוד ובתוכו כ-39 פרויקטים לבנייה של כ-13 אלף יח"ד נושאים שיעור חתימות דיירים של 67% ומעלה (נוסף לאלפי יח"ד בשיעור חתימות נמוך מכך). 

רכישת מגידו תורמת להגדלת היקפי הפעילות של החברה, תוך הרחבת הפריסה לערים פריפריאליות ולפלח רוכשי דירות רחב יותר.

תרחיש הבסיס של מידרוג כולל, בין היתר, גיוס אג"ח ופירעון חלויות אג"ח בהתאם ללוח הסילוקין, נטילת הלוואות לצורך ליווי פרויקטים ורכישת קרקעות, השקעות הון עצמי בפרויקטים, פירעון הלוואות ושחרור עודפים, חלוקת דיבידנד ורווח מפעילות שוטפת. במסגרת תרחיש הבסיס, מידרוג בחנה תרחישי רגישות שונים באשר לקצב ביצוע הפרויקטים לתקופת המכירות ולעלויות הפרויקטים. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורהמידרוגיעקב אטרקצ'י
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...