דיסקונט ומנורה יעניקו להכשרת הישוב מימון בסך של 425 מלש"ח לפרויקט המדיקל סנטר בבני ברק

חבילת המימון היא לצורך הקמת הפרויקט לו הונחה בשבוע שעבר אבן פינה במתחם ה-BBC, שיכלול 20 קומות כולל מרכז רפואי-גריאטרי עם 11 מחלקות אשפוז מתקדמות. מועד סיום הקמת המגדל צפוי ל-2027, והחברה צופה NOI של 40-45 מלש"ח בשנת אכלוס מלאה

שיתוף הכתבה
אבן הפינה לפרויקט בבני ברק. מימין: אוריאל בוסו שר הבריאות, חנוך זייברט ראש עיריית בני ברק, עופר נמרודי מנכ"ל הכשרת הישוב (ראובן קסטרו)אבן הפינה לפרויקט בבני ברק. מימין: אוריאל בוסו שר הבריאות, חנוך זייברט ראש עיריית בני ברק, עופר נמרודי מנכ"ל הכשרת הישוב (ראובן קסטרו)

הכשרת הישוב חתמה ביום חמישי האחרון על הסכם מסגרת עם סינדיקציה לקבלת מסגרת אשראי בהיקף של 425 מיליון שקל, למימון וליווי בניית פרויקט ה-Medical Center בבני ברק. כך דיווחה החברה אתמול (א') לבורסה. עסקת המימון היא בהובלת בנק דיסקונט, שהוא המארגן ונציג המלווים בעסקה, לצד מנורה מבטחים חברה לביטוח. בנק דיסקונט ומנורה יעניקו להכשרת הישוב את חבילת המימון לצורך הקמת הפרויקט שמתחילה בימים אלה במתחם ה-BBC בבני ברק. מועד סיום הקמת המגדל צפוי לשנת 2027, והחברה צופה NOI של כ-40 עד 45 מיליון שקל בשנת אכלוס מלאה.

מבחינת הריבית נקבע כי קרן כל הלוואה שתועמד מכוח מסגרת האשראי תישא ריבית שקלית המשתנה בהתאם לריבית בנק ישראל, לא צמודה, אשר תיקבע במועד המשיכה הראשונה, לפי הגבוה מבין מרווח מעל ריבית בנק ישראל או תחשיב של הפער שבין תשואת אחת מסדרות איגרות החוב לבין תשואת אג"ח ממשלתית ובתוספת ריבית בנק ישראל. כך אם המשיכה הראשונה הייתה מתבצעת ביום החתימה על הסכם הליווי הבנקאי, הריבית הייתה שקולה לריבית פריים + 1.2%. כמו כן, ההסכם כולל עמלות נוספות.

מגדל ה-Medical Center שבבעלות הכשרת הישוב, יוקם בשטח של כ-60 אלף מ"ר ב-20 קומות. בשטח של כשליש מהפרויקט יוקם מרכז רפואי-גריאטרי שיכלול 11 מחלקות אשפוז מתקדמות ובריכה שיקומית-טיפולית, בהובלת טל תורג'מן ושמואל רייכמן, הבעלים של 'בית הדר' (מרכז רפואה, שיקום וסיעוד מאשדוד) ובשותפות עם קופת החולים 'לאומית שירותי בריאות'.

הדמיה של Medical Center בבני ברק (viewpoint)הדמיה של Medical Center בבני ברק (viewpoint)

על יתר שטחי הפרויקט מנהלת החברה משאים ומתנים עם שוכרים שונים מתחומי הרפואה, אשר מיועדים לשימושים מגוונים, ובהם: מרכזי רפואה מתקדמת, רפואת מומחים ורפואה יועצת של קופות החולים, שלוחות ומרפאות חוץ של בתי חולים, מרכז טיפולים לטיפול בהפרעות דחק, חוסן ובריאות הנפש, מכונים וחדרי פרוצדורות וטיפולים, מרכזי הדרכה והכשרה עם התנסות קלינית מעשית בתחומי הרפואה והפרה-רפואה, משרדים בתחום הרפואה, מעבדות, מחקר ופיתוח.

פרויקט ה- Medical Center הוא המגדל השלישי שהחברה מקימה בבני ברק לצד מגדלי המשרדים "Nimrodi Tower" ו"מגדל הכשרת הישוב". בשבוע שעבר חנכה את אבן הפינה לפרויקט. הכשרת הישוב יוצגה בעסקת המימון על ידי עו"ד ארז תיק, עו"ד אלעד שולמן ועו"ד שחף רוט-קליין ממשרד ליפא מאיר; דיסקונט ומנורה יוצגו בעסקה על-ידי עו"ד אלי אליה, עו"ד ענבל בדנר ועו"ד עדי לובוצקי ממשרד גורניצקי.

מטעם בנק דיסקונט הובילו את העסקה אגף נדל"ן ויחידת הסינדיקציה של הבנק: שירלי מישאל - ראש מערך נדל"ן, ינון כהן דוד - מנהל עסקים באגף הנדל"ן, דורון נווה - מנהל קשרי לקוחות באגף הנדל"ן; מהמערך העסקי - נטליה הגנדורף - ראש מערך עסקי, נועם שוויצר - מנהל סקטור תשתיות וסינדיקציה, גליה אלדן - מנהלת יחידת הסינדיקציה ועו"ד זאב ביננשטוק.

עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת הישוב: "לצד מימוש האסטרטגיה העסקית של החברה, החזון שלנו בפרויקט החשוב הזה הוא ערכי, ישראלי, חברתי וציוני. הכשרת הישוב שמה לה כיעד, להתוות במרכז הרפואי החדש מודל של רפואה איכותית ומתקדמת, עם יכולת לספק מענה לאומי נרחב למגוון האוכלוסיות ומחויבות גבוהה להצלחה. מדובר בפרויקט אסטרטגי משמעותי של החברה ואנו צופים שהוא ישרת מטופלים מכל הארץ".

הילה ערן זיק, סמנכ"ל וראשת החטיבה העסקית בבנק דיסקונט: "דיסקונט גאה להשקיע ולפתח תשתיות רפואה מתקדמות וחדשניות בישראל, שנועדו לקדם את איכות החיים של המטופלים ולהעניק מענה כוללני לצרכים הרפואיים והחברתיים שלהם. בנק דיסקונט ימשיך לפעול לפיתוח מיזמים פיננסים מתקדמים והעמקת השותפויות האסטרטגיות, במטרה לחזק את הכלכלה הישראלית ולהבטיח את קידומם של פרויקטים חיוניים למען החברה כולה". 

ג'ואנה ויסמן, מנהלת תחום אשראי, ערבויות ותשתיות במנורה מבטחים: "אנו גאים לקחת חלק במימון הקמת מרכזים רפואיים בתחום השיקום, ולהרחיב את שיתוף הפעולה שלנו עם קבוצת הכשרת הישוב. מנורה מבטחים הינה שחקנית משמעותית במתן אשראי לחברות גדולות בארץ, והעסקה תניב תשואה נאה לעמיתי מנורה מבטחים ולחברה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דיסקונטהכשרת היישובמנורהבני ברק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...