לרוכשים לא חיכתה בשורה ב"נדלניישן": "איבדתי תקווה. המחירים הזויים וזה רק עולה ועולה"

למרות החשש מההסלמה הבטחונית, אלפי מתעניינים הגיעו לאירוע שארגנה יד2 בסוף השבוע בגני התערוכה. למרות שהגיעו פחות אנשים מאשר ביריד הקודם באפריל, נרשמה בדוכני המכירות תנועה ערה ונראה כי הביקוש לדירות חדשות ממשיך לעלות. על האווירה העיבו מחירי הדירות שממשיכים לעלות, דבר שתסכל לא מעט מהמבקרים

שיתוף הכתבה
יריד הדירות "נדלניישן" בגני התערוכה (מרכז הנדל"ן)יריד הדירות "נדלניישן" בגני התערוכה (מרכז הנדל"ן)

אלפי בני אדם פקדו בסוף השבוע את יריד "נדלניישן" שקיימה חברת יד2 במתחם האקספו בגני התערוכה בתל אביב, שפעל במהלך יום שישי בשעות הבוקר-צהריים, ובמוצ"ש. כמות המתעניינים אמנם הייתה יפה, אך נראה שהמצב הבטחוני המתוח והחשש מהסלמה עשו את שלהם, והפעם הגיעו פחות אנשים ממה שהגיעו ליריד הקודם בתחילת אפריל, אז פקדו את היריד כ-18 אלף בני אדם. 

במסגרת האירוע הוצעו לציבור המתעניינים מאות מיזמי בנייה חדשה על ידי עשרות יזמים שהקימו ביתנים במתחם. בצהריי יום שישי האחרון הייתה ביריד תנועה ערה של מתעניינים, שמילאו את עמדות השירות של חברות הנדל"ן השונות, שהציעו הטבות שונות כמו 80/20 או 15/85. בחלק מעמדות השירות הודו סוכני המכירות כי התנועה ביריד ערה פחות מזו שהייתה בפעם הקודמת, אך עדיין אמרו כי מדובר ברמה גבוהה של התעניינות. עוד לדבריהם המתעניינים ישבו הפעם זמן רב יותר בעמדות המכירה. "יש כל הזמן זרימה, אבל בפעם הקודמת היה בוסט", סיפר אחד מהם.

יריד הדירות נדלניישן (מרכז הנדל"ן)יריד הדירות נדלניישן ( מרכז הנדל"ן )

נלה, משפרת דיור מבת ים, הגיעה עם בתה ליריד לחפש דירה במרכז. "המטרה הייתה אולי למצוא הנחות, אבל איבדתי תקווה כבר כי המחירים הזויים וזה רק עולה ועולה. כל הסביבה שלי בבת ים הולכת לפינוי בינוי ותמ"א 38, והעיר מאוד צפופה, קשה לחיות בה עם כל הבנייה". 

יניב ונוי, זוג צעיר מפתח תקווה, מחפש דירה ראשונה, באזור המרכז, אבל התאכזב. "לצערי לא מצאנו, בעיקר בגלל המחירים", סיפר יניב. "באנו לראות איזה פרויקט שהיה נראה לנו ריאלי אבל נשארו רק הקומות הגבוהות שזה יותר יקר". גם אריה ועינב מחפשים לרכוש דירה ראשונה באזור אשדוד והשפלה. "בינתיים ראינו רק מבצע אחד, אנחנו מחפשים במחיר יחסית זול אז קצת קשה למצוא".  

דרור פלדמן, מנהל זרוע המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות שהשתתף ביריד, סיפר שדווקא הופתע מכמות המתעניינים. "הייתי בכל הכנס, ציפיתי שהיריד יהיה דינמי ומאוד עמוס, אבל פחדתי שהאירועים מסביב ימנעו את זה, אבל בהתחשב בנסיבות הנוכחות הייתה גבוהה מאוד, אצלנו לא הייתי עמדה פנויה לרגע, רבים השאירו פרטים, והיה ויייב של לעשות עסקים".

דרור פלדמן, מנהל זרוע המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות (אילן בשור)דרור פלדמן, מנהל זרוע המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות (אילן בשור)

פלדמן סיפר כי מתחילת השנה נרשמים ביקושים הולכים וגוברים למשכנתאות בכל רחבי הארץ, "לרבות באזורים שלכאורה לא היינו מצפים, גם בדרום וגם בצפון. סה"כ ישראלים מרגישים כשיש הזדמנויות ולא מהססים לנצל אותן במקומות כשהם חושבים שהמחירים רק יעלו. הציבור רואה שהריבית לא תרד בזמן הקרוב, וגם את המדד הגבוה. הציבור גם חיכה לראות מה יקרה למחירי הדירות וגם הם, נראה שמטפסים  רק למעלה. גם המשקיעים חוזרים אחרי שב-23' הם נעלמו לגמרי ועכשיו הם מעריכים שהמחירים יעלו".

איילת ניצן, סמנכ"לית השיווק של יד2 אמרה כי שוק הנדל"ן הישראלי ממשיך להתחזק. "גם בצל המצב הביטחוני, הביקוש לדירות חדשות ממשיך לעלות גם כעת, ומגמת העלייה אף צפויה להימשך. האשליה שמחירי הדירות ירדו בעקבות המלחמה, התנפצה לכולנו בפנים. המומחים צופים עלייה נוספת במחירי הדירות, וטוענים שכעת זו ההזדמנות הטובה ביותר לרכוש דירה חדשה לפני שהמחירים ימריאו שוב". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יד 2נדלניישןשוק הדיורדירות חדשותמזרחי טפחותבנייה חדשה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...