ראש עיריית כפ"ס זימן את מועצת העיר לדיון מיוחד בהדחת מהנדסת העיר

הישיבה שתעסוק בפיטורי מהנדסת העיר עליזה זיידלר-גרנות תתקיים ביום ה' הקרוב. ביולי האשים אותה ראש העירייה רפי סער ביחסי עבודה גרועים עם יזמים, בעיכוב פרויקטים ובהאשמות שווא נגדו. איגוד מהנדסי הערים לסער: "מכתבך מעורר תחושה מאד לא נוחה בלשון המעטה". עוה"ד של זיידלר-גרנות: "סער מתנכל למרשתנו ללא הרף". עיריית כפ"ס: "מהנדסת העיר עסוקה בלחבור לגורמים בעלי אינטרס פוליטי ולפעול באגרסיביות"

שיתוף הכתבה
מהנדסת העיר כפר סבא עליזה זיידלר-גרנות, וראש העיר רפי סער (צילום פרטי, עיריית כפר סבא, שאטרסטוק)מהנדסת העיר כפר סבא עליזה זיידלר-גרנות, וראש העיר רפי סער (צילום פרטי, עיריית כפר סבא, שאטרסטוק)

ראש עיריית כפר סבא רפי סער זימן את מועצת העיר לישיבה שלא מן המניין לצורך הדחת מהנדסת העיר המכהנת, האדריכלית עליזה זיידלר-גרנות, שתתקיים ביום חמישי הקרוב. זאת לאחר שישיבה קודמת בנושא הייתה אמורה להיערך בחודש יולי האחרון ובוטלה בניסיון להגיע להסדר. על כך הגיבה זיידלר-גרנות בכתבה באתר "צומת השרון כפר סבא" מיולי השנה: "לא יהיה שום הסכם פשרה, אני לא עומדת להתפטר מרצוני ומחכה בקוצר רוח לישיבת המועצה על מנת להשמיע עמדתי וטיעוניי לבקשה לפיטורים".

כדי שתודח נדרש כי שני שלישים מתוך 21 חברי מועצת העיר יצביעו בעד ההדחה, בעוד הקואליציה העירונית מונה 13 חברים. "הריני להודיעך כי בכוונתי לפנות למועצת עיריית כפר סבא", כתב סער לזיידלר-גרנות במכתב שנשלח ביום רביעי האחרון, "בבקשה לפטר אותך מעבודתך כמהנדסת העיר כפר סבא ולסיים את העסקתך בעירייה".

על פי כתבה שפורסמה בדה מרקר ביולי השנה, שלח ראש העיר סער מכתב חריף, בו האשים את מהנדסת העיר ביציאה לחופשה ממושכת למרות התנגדותו, ביחסי עבודה גרועים עם יזמים בעיר, בעיכוב פרויקטים ובהאשמות שווא נגדו. על פי הדיווח הודעתו גררה תגובות קשות מצד חברי המועצה, ובהם גם חברי קואליציה. בעקבות התגובות נאלץ סער לדחות את הדיון. עוד על פי הדיווח, טענו חברים במועצה כי "ראש העיר מבקש להדיח את זיידלר גרנות דווקא משום היותה שומרת סף נאמנה ומקצועית שדואגת למינהל תקין והליכי תכנון מסודרים, גם אם לעתים מתעוררת ביקורת מקצועית על החלטותיה".

בעקבות המכתב שפרסם, איגוד מהנדסי הערים שלח ביולי מכתב לסער בו נכתב כי "מבלי לחלוק חלילה על סמכויותיו של ראש העיר, אנו בדעה כי פיטורים של שומר סף, אינם דבר שבשגרה. נראה כי הדוגמאות המפורטות במכתבך המהוות לכאורה (ורק לכאורה!) עילה לפיטורין אינן אלא כדי לצאת ידי חובה על מנת להצדיק את פיטוריה של אדר' זיידלר-גרנות….מהמכתב ששלחת לאדר' זיידלר-גרנות מתקבלת אצלנו כאיגוד מהנדסי ואדריכלי הערים תחושה מאד לא נוחה בלשון המעטה. יש להצטער על כך שבמקום לשבח ולהעלות על נס את פועלה המקצועי ויושרה המקצועי של אדר' עליזה גרנות עבור העיר שאתה עומד בראשה, אתה בוחר להשתלח בה ולהטיל דופי בתפקודה". איגוד מהנדסי הערים סיים בבקשה להשאיר את מהנדסת העיר בתפקידה.

בפנייה מאוגוסט השנה לסער וליועץ המשפטי של העירייה אלון בן זקן, טען פרקליטה של זיילדר-גרנות, עו"ד ירון סולברג ממשרד שדה-סולברג, כי "מאז שראש העיר החליט שלא לקיים את השימוע במועדו, ועד לעת הנוכחית, הוא מתנכל למרשתנו ללא הרף, ופוגע בה בכל דרך אפשרית". מהמכתב עולה טענה שסער ממדר אותה מישיבות ואף נתן הנחיה לא לשתף אותה בישיבות ולהסיר אותה מרשימות של פורומים מקצועיים.

מעיריית כפר סבא נמסר: "מהנדסת העיר בוחרת מזה זמן רב לקדם או לעכב פרויקטים בעיר, וזאת ללא תיאום עם הדרג הניהולי, דבר שהוביל לנתק ומשבר אמון כבד בינה לבין הנהלת העירייה. הלכה למעשה, מהנדסת העיר עסוקה בלחבור לגורמים בעלי אינטרס פוליטי ולפעול באגרסיביות, במטרה לשמר את הישרדותה בתוך המערכת, באופן שאינו עולה בקנה אחד עם קידומה של העיר ולא מתאים לצורה בה העירייה פועלת. בשל התנהלותה זו בשנה האחרונה, היא זומנה לשימוע בישיבת מועצה שתתקיים בקרוב".

מטעם זיידלר-גרנות נמסר: "תגובתי תיעשה במסגרת הליך השימוע".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כפר סבאמהנדס עיררפי סערעליזה זיידלר גרנותאיגוד מהנדסי הערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...