היסטוריה: בוצעה הריסה ראשונה בקריית משה ברחובות, מתחם הפינוי-בינוי הגדול במדינה

אחרי שנים של עיכובים, יוצאת לדרך תוכנית הענק שצפויה לשנות את פניה של השכונה הוותיקה ולכלול 11 אלף דירות חדשות וכחצי מיליון מ"ר למסחר ותעסוקה. סינקו תהיה חברת הנדל"ן הראשונה שתפעל בשכונה, יחד עם ברק נדל"ן, ואתמול הרסה 32 דירות ובמקומן תבנה 186 דירות

שיתוף הכתבה
הריסת הבניינים הראשונים בקריית משה (קבוצת מרום)הריסת הבניינים הראשונים בקריית משה (קבוצת מרום)

אחרי שנים של עיכובים, פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת קריית משה ברחובות יוצא לדרך לאחר ששני בניינים נהרסו אתמול  (ג') ברחוב גבריאלוב 31-33 בלב השכונה. שניהם מבנים ישנים בני 4 קומות המכילים 32 יחידות דיור סה"כ. פרויקט ההתחדשות העירונית בקריית משה הוא הגדול ביותר במדינת ישראל, וצפוי לכלול 11 אלף דירות ומאות אלפי מ"ר למסחר ותעסוקה, מה שישנה את פניה של השכונה הוותיקה. המימון והליווי הפיננסי של הפרויקט מנוהל על ידי חברת רובי קפיטל יחד עם הפניקס ליווי בניה והפניקס חברה לביטוח. 

חברת סינקו מקבוצת כוכב הנגב, שנבחרה ע"י דיירי שני הבניינים שנהרסו להוביל את פרויקט הפינוי-בינוי, תהיה חברת הנדל"ן הראשונה שתפעל בתוך שכונת קריית משה ותקים יחד עם ברק נדל"ן במקומם שני בניינים חדשים, מעוצבים ומודרניים, בני 20 קומות המכילים 186 יחידות דיור. במסגרת ההסכם המשותף של הדיירים עם החברה היזמית, הדיירים מצאו דיור חלופי בו הם יתגוררו עד לתום תקופת בניית הבניינים החדשים הצפויה להימשך כ-4 שנים. 

במקביל לתהליך הבנייה המתחיל כעת בתוך השכונה, עיריית רחובות וה.ל.ר החברה לפיתוח רחובות ממשיכות לקדם את עבודות הפיתוח בקרקע המשלימה ומקימות מערכת כבישים חדשה, מערך תשתיות הכולל תשתיות מים, ביוב, ניקוז והשלמת תשתיות חשמל ותקשורת. בהמשך תחל בניית בנייני מגורים גם באזור הקרקע המשלימה שהוקצתה לטובת הפרויקט ע"י רמ"י.

הדמיה של הפרויקט ברחוב גבריאלוב 31 ברחובות (באדיבות חברת סינקו)הדמיה של הפרויקט ברחוב גבריאלוב 31 ברחובות (באדיבות חברת סינקו)

פרויקט ההתחדשות העירונית בקריית משה הוא הגדול ביותר במדינת ישראל. מדובר בפרויקט ענק המשתרע על שטח של כ-1,500 דונם בדרום מערב העיר רחובות. במסגרת פרויקט ההתחדשות ייהרסו 1,300 יחידות דיור קיימות הנמצאות במבני שיכון במצב תחזוקתי ירוד, ויוקמו במקומן 4,500 יחידות דיור בתוך השכונה, ועוד 4,200 יחידות דיור בקרקע המשלימה. בנוסף, יוקמו 2,300 יחידות דיור המשלבות תעסוקה ומגורים ויחידות דיור נוספות במגרשים צמודי קרקע. 

בסה"כ ייבנו במסגרת פרויקט ההתחדשות בקריית משה 11,000 יחידות דיור חדשות במבני מגורים בני 22-7 קומות. במקביל לבניית מבני המגורים ובהתאם לתכנון, יוקמו בשכונה שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 470,000 מ"ר, כ-120 דונם המיועדים לשטחים ירוקים פתוחים, וגם שטחים המיועדים לפיתוח מערך התחבורה הציבורית והפרטית במקום. במסגרת תכנון השכונה יועדו כ-350,000 מ"ר למבני ציבור כמו גני ילדים, בתי ספר, מרכזים קהילתיים ומבנים נוספים שיעניקו שירותים לתושבי השכונה.

ראש עיריית רחובות מתן דיל: "היום עשינו היסטוריה והפכנו חזון למציאות. קריית משה הולכת להיות השכונה המבוקשת ביותר בכל אזור השפלה ותציע לתושביה איכות חיים, מבני מגורים חדשים ומודרניים, מוסדות חינוך מצוינים, מערכת כבישים היקפית, תשתיות איכותיות, שטחים ירוקים פתוחים ומבני ציבור.

"אני מודה לכל השותפים שלנו, בראש ובראשונה לתושבי השכונה איתם אני נפגש מדי שבוע גם בתקופה זו, כדי לזרז את תהליכי ההתחדשות ולהוביל כמה שיותר מקבצים לשלב הפינוי-בינוי, לרשות להתחדשות עירונית, לכל הצוותים בחברה הכלכלית לפיתוח רחובות, מינהל הנדסה וכמובן לחברי מינהלת ההתחדשות העירונית בקריית משה המלווים את התושבים בכל צעד בתהליך".

עו״ד יוסי אומיד המלווה את הדיירים בפרוקיט: "מדובר בהצלחה פנומנלית בפרויקט הלאומי של ישראל בשכונת קריית משה, וכן בפינוי בינוי הראשון שיצא בעיר רחובות בכלל ובקרית משה בפרט". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רחובותקריית משהשכונת קריית משהפינוי בינוי כוכב הנגברמ"רובי קפיטל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...