50 אלף דירות בנגב: הקמת העיר החרדית החדשה תילה מגיעה לוועדה המחוזית

הוועדה המחוזית דרום תדון בשבוע הבא במתן הוראה למשרד לאיכות הסביבה על הכנת הנחיות לתסקיר השפעה על הסביבה של הקמת העיר תילה, שצפויה לכלול יותר מ-266 אלף תושבים וממוקמת צפונית ללהבים. מגישת התוכנית היא רמ"י

שיתוף הכתבה
מבט ממעוף הציפור מערד לים המלח (שאטרסטוק)מבט ממעוף הציפור מערד לים המלח (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית דרום בראשותו של עודד פלוס תקיים בשבוע הבא דיון ראשוני בדבר מתן הוראה למשרד לאיכות הסביבה על הכנת הנחיות לתסקיר השפעה על הסביבה של הקמת העיר החרדית החדשה בנגב – תילה. העיר, צפויה לכלול כ-50,000 יח"ד, ומעל 266,000 תושבים והיא ממוקמת בתחום המועצה האזורית בני שמעון במרחב המצוי צפונית ללהבים. מגישת התוכנית היא רשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

עד כה רמ"י הגדירה את פוליגון השטח להקמת העיר. במסגרת תוכנית תילה יוגדרו השטחים למגורים, תעסוקה, מסחר, מבני ציבור ושטחי אל-געת למניעת פגיעה בשטחים בעלי ערכיות סביבתית גבוהה. תוך התחשבות במגבלות הסביבתיות והאחרות לייעוד השטחים לפיתוח העיר, ניצול מיטבי של אפשרויות התכנון בשטח הפוליגון מאפשר תכנון כאמור של עד כ-50,000 יח"ד.

בהחלטת ממשלה מאפריל 2022 הוחלט לבחון את הקמת היישוב תילה, במטרה לקדם את הפריפריה ולמשוך אוכלוסייה מהמרכז לנגב. מדובר ביישוב שבו אמורים להיות 15 אלף יחידות דיור ו-50 אלף תושבים, ויאופיין, בשונה מיישובים שכנים, בבנייה רוויה. בתחילה היישוב היה מיועד לציבור הכללי אולם בשנה שעברה קיימה הוועדה המחוזית דרום דיון עקרוני בהקמת היישוב החדש, שבה הוחלט לייעד אותו לציבור החרדי.

הוועדה קבעה כי הגדלת ההתיישבות בצפון הנגב צריך להיעשות תוך השקעת מירב המשאבים לצמיחת העיר באר שבע ומימוש ההרחבה המתכוננת בתכנית המתאר הכוללנית לעיר. לאור זאת, הוועדה החליטה שלא להמליץ על הקמת עיר לציבור הכללי, שתתחרה בבאר-שבע ובערי הנגב. 

בהצעתו של יו"ר הוועדה ונציג רמ"י נכתב כי "אין בעיר ייעודית עבור האוכלוסייה החרדית כדי ליצור תחרות לערי האזור. לכן, ממליצים לבחון את המיקום המוצע עבור האוכלוסייה החרדית". ביוני השנה אישרה הממשלה את הקמתה של העיר תילה כמיועדת לציבור החרדי. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית דרוםהנגביישובים חדשיםתילהרמ"י
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...