הילד שגדל בשכונות נהריה – ובונה היום את תל אביב: הכירו את עו"ד אושרי שלוש

לא הרבה קלפים היו לעו"ד ונוטריון אושרי שלוש כשהחל את דרכו הארוכה משכונה קשת יום בנהריה ועד למקומו כיום – אחד מעורכי הדין העסוקים ביותר בתחום הנדל"ן וההתחדשות העירונית, ויזם עולה בפני עצמו. "אני שמח לקום כל בוקר ולהגשים חלומותיי"

שיתוף הכתבה
עו"ד אושרי שלוש. צילום: מיכה בריקמןעו"ד אושרי שלוש. צילום: מיכה בריקמן

תחום ההתחדשות העירונית מקבץ אליו אנשים עם רקעים שונים ומגוונים. עו"ד ונוטריון אושרי שלוש, המייצג זה שני עשורים יזמי נדל"ן והתחדשות עירונית, ובשנים האחרונות פועל גם כיזם בפני עצמו, מגלם ללא ספק סיפור מעניין ומיוחד שכזה, המספק הצצה לחומר האנושי שממנו עשוי שוק הנדל"ן המקומי.

שלוש נולד לפני 50 שנה בנהריה, באחת השכונות היותר קשות של העיר. למרות נתוני הפתיחה הלא גבוהים, מגיל צעיר גילה אמביציה גבוהה להצלחה, שאליה התווספו נטיות יזמיות מובהקות. אחד מדודיו היה קבלן מוכר בעיר, ובחופשים ממסגרות החינוך הצטרף אליו שלוש לאתרי הבנייה השונים בעיר. שם הוקסם שלוש מעולם הבנייה שהפך שרטוט על נייר למציאות הבנויה באבן. עד מהרה החל להפעיל טרקטורים בעצמו, ולקחת חלק פעיל במלאכת הקמתם של פרויקטים.

"אין הרבה עורכי דין שיודעים לעשות חישובי בטונים ולהפעיל שופלים. זה אולי נשמע בנאלי, אבל יש פה עניין מהותי", אומר שלוש. "ההיכרות שלי עם עולם הנדל"ן היא מהשטח ממש, בזכות אותן עבודות קבלן שביצעתי כנער. יזמים שפונים לייצוג משפטי רוצים קודם כל דמות עם הבנה משפטית מעמיקה, אך לעובדה שעורך הדין שלהם יודע איך נראה היומיום באתר הבנייה, יש בעיניהם חשיבות עצומה".

עו"ד אושרי שלוש בכנס פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן. צילום: Neo mediaעו"ד אושרי שלוש בכנס פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן . צילום: Neo media

פוליטיקאי לרגע

בשנות העשרים שלו השלים שלוש בהצטיינות שלושה תארים אקדמיים במקביל, במשפטים ובמינהל עסקים, שבסופם החזיק בתואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן. את ההתמחות שלו עשה במחלקת מיסוי וכלכלה בפרקליטות המדינה, ובמקרה או שלא, עיקר עיסוקו שם היה בענייני מיסוי מקרקעין .

"כילד וכנער דעתן ויוזם, תמיד ידעתי שמה שמושך אותי זה עריכת דין. האפשרות לשלב את זה עם האהבה השנייה שלי – עולם הנדל"ן, אליו התוודעתי בזכות דודי – גרמה לי אושר רב", הוא מספר.

בשנת 2002, עם סיום ההתמחות בפרקליטות, הקים שלוש את משרדו הפרטי, הפועל עד היום ועוסק בליווי יזמי נדל"ן ובייעוץ לרשויות מקומיות בכל רחבי הצפון. זמן קצר לאחר מכן, ובמקביל לניהול המשרד, נחת שלוש בשדה הפוליטיקה המקומית. היה זה כשנבחר לתפקיד סגן ראש העיר נהריה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, תחת ראש העיר דאז רון פרומר שניצח בבחירות ב-2003. שלוש היה אז בן 28 בלבד, ובכך היה לסגן ראש העיר הצעיר בישראל, תפקידו אותו מילא במשך חמש שנים.

"הרעיון של לעסוק בפוליטיקה מקומית ולהשפיע על פיתוח העיר שלי ועל איכות החיים של תושביה הקסים והלהיב אותי בשעתו" הוא משחזר את החוויה. "צריך לזכור שבאתי ממשפחה גדולה ומוכרת בנהריה, שרבים בעיר העריכו והוקירו. לכן, במידה מסוימת, הדרך שלי להיבחר לתפקיד משמעותי בעירייה היתה סלולה. למרות זאת, אחרי קדנציה אחת בבית העירייה, החלטתי לחזור למקומי הטבעי – עולם המשפטים והנדל"ן".

נשאר בנהריה

יותר משני עשורים אחרי הקמתו, משרדו של שלוש הוא כיום אחד העסוקים והפעילים בתחום הנדל"ן וההתחדשות העירונית. הוא מייצג כיום כמה מהחברות הגדולות בענף הנדל"ן, בהן אזורים, אפריקה ישראל , עמרם אברהם , אפי קפיטל , אב-גד , שתית ואלמוגים.

הפרויקטים ששלוש מלווה הם כבר מזמן לא רק בצפון: "לפני כשבע שנים, בעקבות דרישה גוברת והולכת מצד יזמים שליוויתי בצפון ורצו להרחיב את פעילותם גם לאזור המרכז, הקמתי סניף של המשרד במגדלי חג'ג' ברחוב הארבעה בתל אביב. מאז, עומס העבודה הוכפל, בין השאר כי השירות שלנו כולל לא רק ליווי משפטי פרופר אלא גם ייעוץ בהליך התכנוני ואל מול הגורמים המממנים, ואפילו חשיבה אסטרטגית ומפגשים משותפים עם קבלני משנה ורוכשי הדירות".

ה"שיפט" האחרון בקריירה הנדלית של שלוש היה לפני כשלוש שנים, אז פתח חברת יזמות משלו. "הידע הרב שנצבר אצלנו במשרד, יחד עם הרצון שהיה לי מילדות לעסוק ביזמות, הם אלה שהובילו אותי לפתיחת החברה", הוא אומר. "כיום יש לי מספר פרויקטים של התחדשות עירונית לצד פרויקטים של בנייה רגילה, לרבות בחיפה ובתל אביב, שכוללים 400 יחידות דיור; כולם בשלבי תכנון מתקדמים, לקראת קבלת היתרי בנייה".

רבים מהפרויקטים שמקדם שלוש – בהם אחד של שני מגדלים ובהם 200 יחידות דיור – נמצאים בנהריה מכורתו. שלוש עצמו אף ממשיך להתגורר בעיר, בעוד אחיו אלירן, שהצטרף למשרד ברבות השנים, הוא זה שמנהל בפועל את המשרד התל אביבי. "אני לעולם לא אעזוב את נהריה", הוא אומר. "האפשרות שניתנה בידיי לבנות את העיר שבה נולדו הוריי, נולדתי אני ונולדו ילדיי – היא התגשמות כל חלומותיי. יש לי את הזכות לעבוד כל בוקר עם האנשים שאני הכי אוהב ובתחום שהכי משמח אותי".

לגבי עתידה של נהריה, שלוש אופטימי כתמיד: "כולם יודעים שנהריה היא עיר עם פוטנציאל אדיר ולא ממומש, ולא בכדי כל חברות נדל"ן נוהרות אליה. הביקוש פה לדירות מרקיע שחקים, ולפי התוכנית שאושרה באחרונה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, עתידות להיבנות בנהריה בשני העשורים הקרובים כ-30 אלף יחידות דיור".

שלוש גם צופה כי בשנים הבאות, בין השאר בהשפעת המלחמה, תדע נהריה השקעה ממשלתית אדירה שתורגש היטב בשוק הנדל"ן המקומי: "כבר כיום מתוכננת הקמתה של מרינה חדשה, וכן מגה-פרויקטים בתחום התחבורה, בהם הכפלת וחישמול המסילות של רכבת ישראל וסלילת המשכו של  כביש 6 חוצה ישראל, שיהפוך את החיבור של נהריה למרכז הארץ למהיר ונוח. שיגידו שאני משוחד, אבל לי אין ספק שנהריה היא הדבר החם הבא בשוק הנדל"ן הישראלי".

לפרטים נוספים >>


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עו"ד אושרי שלושנהריהתל אביבהתחדשות עירוניתיזםעורך דין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...