מגדלים בטירת הכרמל, יותר מאלף דירות בי-ם: התוכניות שעל שולחן הוועדות המחוזיות

החודש צפויים לדון בוועדה המחוזית חיפה על תוכנית פינוי-בינוי במרכז טירת הכרמל ל-320 דירות במקום 48 כיום. הוועדה המחוזית י-ם תדון בהפקדת תוכנית ל-380 דירות בבית שמש, ועל שתי תוכניות בבירה, בשכונות גילה וארמון הנציב, של טרא, רוטשטיין ואחוזת ירושלים

שיתוף הכתבה
שכונת רוממה בירושלים (שאטרסטוק)שכונת רוממה בירושלים (שאטרסטוק)

מספר תוכניות התחדשות עירונית יגיעו במהלך חודש ספטמבר לשולחן הוועדות המחוזיות ברחבי הארץ, לדיון בהפקדתן. בין היתר ידונו על תוכנית ל-320 דירות חדשות בטירת הכרמל, 380 דירות בבית שמש ויותר מאלף יח"ד בשתי תוכניות בירושלים. 

בוועדה המחוזית חיפה צפוים לדון החודש על הפקדת תוכנית פינוי-בינוי במתחם שרת 41-45 במרכז טירת הכרמל. במצב הנוכחי, קיימות 48 יח"ד ב-3 מבנים בני 4 קומות על קומת עמודים, 16 יח"ד בכל מבנה ומבנה מסחרי המכיל 6 חנויות. במקומם צפויים לקום שני מגדלים בגובה של כ-30 קומות הכוללות 316 יח"ד בתמהיל של 3,4,5 חדרים ודירות גן.

כמו כן צפויים לקום שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 5,400 מ"ר ו-6 כיתות של מעונות יום בהיקף של 420 מ"ר. את התוכנית הגישה עיריית טירת הכרמל, יזם התוכנית הוא מגדלי שרת התחדשות עירוני ועורך התוכנית הוא אדריכל צחי וזאנה.

בוועדה המחוזית ירושלים צפוי להתקיים דיון בהפקדה של תוכנית ברחוב השבעה בשכונת רמת משה שבלב העיר הוותיקה, בית שמש. במסגרת התוכנית יוקמו 4 מבנים: שניים בגובה של עד 26 קומות ושניים של עד 10 קומות הכוללים יחד 378 יח"ד. התוכנית המתפרסת על 24.86 דונם מציעה הקמה של מבני ציבור בהיקף של 25,083 מ"ר, שטחי מסחר בהיקף של 850 מ"ר ותעסוקה בהיקף של 600 מ"ר. התוכנית הוגשה על ידי הוועדה המקומית בית שמש ורייסדור יזמות שהיא גם היזם בפרויקט. עורך התוכנית הוא האדריכל דני קייזר.

עוד צפויה הועדה המחוזית בירושלים לדון להפקדה בתוכנית התחדשות עירונית בהליך של פינוי-בינוי ברחוב האיילה 416-422, 411 וברחוב השליו בסמוך לציר הרק"ל, בשכונת גילה בירושלים. שטח התכנית הינו כ-11 דונם וגבולותיו הם רחוב לשם ממזרח ורחובות האיילה ומרגלית מדרום והשליו מצפון.

התכנית מציעה פינוי של מתחם מגורים בן 5 מבנים המכיל 116 יח"ד למגורים, ובינוי של שלושה מגדלים ובניה מרקמית שיכללו כ-500 יח"ד למגורים וחזית פעילה בקומת הקרקע. כמו כן, התוכנית כוללת שטחים למבני ציבור בהיקף של 2,197 מ"ר ושטחים למסחר בהיקף של 1,300 מ"ר. מגישי התוכנית הם הוועדה הקומית ירושלים, טרא התחדשות עירונית ורוטשטיין נדל"ן. השתיים האחרונות הן גם היזמיות בפרויקט. את התוכנית ערך האדריכל יואל פייגין.

כמו כן, צפויה הוועדה המחוזית בירושלים לדון בהפקדת תוכנית התחדשות עירונית בהליך של פינוי-בינוי לאורכו של רחוב דב גרונר בשכונת ארמון הנציב בירושלים. במתחם קיימות כיום 123 יחידות דיור ב-5 מבנים שנבנו בשנות ה-70 של המאה ה-20. במקומם התכנית מציעה 3 מגדלי מגורים בני 34-35 קומות ומוסיפה 532 יח"ד חדשות. התוכנית כוללת שטחים למבני ציבור בהיקף של 1,145 מ"ר ושטחים למסחר בהיקף של 2,054 מ"ר. מגישת התוכנית היא אחוזת ירושלים ארמון שהיא גם היזם בפרויקט. עורך התוכנית הוא אדריכל עומר בר עמית. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:טירת הכרמלהוועדה המחוזית ירושליםהוועדה המחוזית חיפהרוטשטיין נדל"ןטרא נדל'ן ויזמות בע"מרייסדור יזמותבית שמש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...