חקירה נגד שתי מכללות: "מאות תעודות עוזרי בטיחות חולקו מבלי שהתלמידים נכחו בקורס"

על פי החשד, משפחה מזרח-ירושלמית יצרה את הקשר בין מאות צעירים, רובם תושבי מזרח העיר גם כן, ובין מכללת שר ומכללת הבונים, ואלה סיפקו את התעודות לתלמידים שכלל לא נכחו בקורס בתמורה לשכר לימוד כפול. מנכ"ל מכללת שר: "נמתין לסוף החקירה". במכללת הבונים מכחישים את דבר החקירה

שיתוף הכתבה
משרדי להב 433 בלוד (משטרת ישראל, ויקימדיה)משרדי להב 433 בלוד (משטרת ישראל, ויקימדיה)

בכירים בשתי מכללות להכשרות מקצועיות בענפי הבניה - מכללת שר ומכללת הבונים, שתיהן בדרום הארץ - עוכבו אתמול (ג') לחקירה על ידי המשטרה. על פי החשד העניקו המכללות תעודות עוזרי בטיחות לתלמידים שלא נכחו בקורס או ניגשו למבחן וזאת תמורת שכר לימוד כפול. עוד נעצרו 3 חשודים נוספים על יצירת הקשר בין התלמידים למכללות.

מעצר החשודים, צילום: משטרת ישראל: 

מהמשטרה נמסר כי "בתום חקירה סמויה ממושכת של מספר חודשים, המנוהלת במפלג פל"ס ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בשיתוף מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה, נעצרו שלושה חשודים, ועוכבו לחקירה מביתם 4 נוספים, בהם בכירים במכללות שמשמשות רשויות הסמכה מטעם מינהל הבטיחות במשרד העבודה להכשרת בעלי תפקיד בתחום הבטיחות בבנייה. זאת בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לפשע". עוד נמסר כי במהלך הפעילות נתפסו מסמכים ומחשבים.

החשודה המרכזית היא תושבת בית חנינא שבמזרח ירושלים, אשר על פי החשד היא ובני משפחתה קשרו קשר עם המכללות כדי לספק תעודות עוזרי בטיחות למאות תלמידים, מאזור מזרח ירושלים בעיקר, מבלי שאלו נכחו בקורס או ביצעו מבחן בפועל והכל כאמור בתמורה לתשלום כפול משכר הלימוד המקובל.

מיאל"כ מסרו ש"מדובר בחקירה מורכבת ורחבת היקף, בשת"פ עם משרד העבודה וביטוח לאומי, וזאת במטרה לחשוף את אלו אשר רימו את מינהל הבטיחות וקיבלו במרמה תעודות עוזרי בטיחות ובכך סיכנו פועלים באתרי בנייה והציפו את ענף הבנייה בבעלי תפקיד ללא הכשרה אמיתית בפועל ולעיתים ללא ניסיון מקצועי כלל".

החשודים הובאו לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להארכת מעצרם, והוחלט על הארכת מעצר בשישה ימים. החקירה נמשכת.

חזי שרגא, מנכ"ל מכללת שר, מסר כי "לא עוכבו לחקירה בכירים, אני הבכיר. יש עובדים במכללה שתושאלו - מנהל תיקי לקוחות וסמנכ"ל תפעול. הם שוחררו, והם נמצאים בביתם. מבחינתי אנחנו עובדים כשורה ולא בוצעו עבירות. לאחר סיום החקירה יוחלט מה לעשות".

במכללת הבונים הכחישו את דבר החקירה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מזרח ירושליםמכללת הבוניםמכללת שר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...