סוף לסכסוך: הסדר גישור בין בעלי חברת ההתחדשות העירונית יעז לג'רמי בלנק

למרות שמדובר בהליך חסוי, ניתן לומר שהשותפות תישמר באחוזים הקיימים והוזרם כסף חדש לחברת ההתחדשות, בה הושקעו עד כה 100 מלש"ח. הסכסוך התגלע לאחר שקומיונטי טענה שיש להפחית את שווי חברת ההתחדשות, מה שהיה מעניק לבלנק את השליטה

שיתוף הכתבה
תומר רייפמן מנכ"ל יעז (קרן מזור)תומר רייפמן מנכ"ל יעז (קרן מזור)

קבוצת יעז, בבעלות אברהם יקואל ובניהולו של תומר רייפמן, וקרן קומיוניטי האמריקאית, בבעלותו של ג'רמי בלנק, בעלי המניות בחברת 'יעז התחדשות עירונית ', הודיעו היום (ג') כי הצדדים הגיעו להבנות במסגרת הסדר גישור על תביעות הדדיות. בתוך כך, יעז דיווחה היום כי היא ממשיכה לקדם את צבר פרויקטי התחדשות עירונית בבעלותה. 

קומיונטי המחזיקה 49% מהחברה טענה שיעז, המחזיקה ב-51%, אינה מקדמת מספיק את פרויקטי ההתחדשות העירונית וטענה שיש להפחית את שווי חברת ההתחדשות, מה שהיה מעניק לבלנק את השליטה. מנגד יעז דרשה את פירוק השותפות וטענה כי קומיוניטי מסכלת הצעת מימון לחברה.

כיוון שמדובר בהליך גישור הפרטים חסויים אך ניתן לומר שהשותפות תישמר באחוזים הקיימים והוזרם כסף חדש לחברת ההתחדשות. קומיוניטי רכשה את חלקה בחברה באפריל 22'. עד כה, השקיעו בעלי המניות, קרן קומיוניטי מארה"ב וקבוצת יעז, מעל ל-100 מיליון שקל ב'יעז התחדשות עירונית ', המחזיקה בבעלותה עשרות פרויקטים בשלבים מתקדמים בתל אביב . 

בחודש אפריל האחרון ניהלו בעלי המניות בחברה, זה כלפי זה, הליכים משפטיים בעקבות מחלוקת שהתגלעה בין הצדדים. לאחר פרק זמן קצר, בחודש יוני השנה, כלל ההליכים המשפטיים שהגישו בעלי המניות נמחקו והצדדים פנו להליך גישור בהמלצת בית המשפט, ופנו למגשר עו"ד ראובן (רובי) בכר. 

מיעז נמסר כי "בין הצדדים, יעז התחדשות עירונית לקרן קומיוניטי, התגלעה מחלוקת סביב אופן הזרמת הכספים לקופת החברה כאשר בחודש אפריל ניהלו בעלי העניין זה כלפי זה, הליכים משפטיים.  עם זאת, בחודש יוני האחרון הגיעו בעלי העניין להבנות והושג הסכם גישור, שבמסגרתו נמחקו לצמיתות כל התביעות, התחיל הליך גישור והוזרם כסף לקופת החברה – שנמצאת במצב פיננסי איתן ללא התחייבויות כלשהן.  

"הצדדים הביעו שביעות רצון נוכח ההסכמות שהושגו והדגישו שהם משוכנעים בהצלחתה וביכולותיה של 'יעז התחדשות עירונית ', וכן בנכונותם להמשיך ולהשקיע בחברה מתוך היכרות בפוטנציאל העסקי שלה, בתמהיל הנכסים האיכותי שהיא מחזיקה וביכולותיה המקצועיות. הסכם הגישור שהושג מבטיח את המשך פיתוח וקידום כל צבר הפרויקטים בבעלותה, לשביעות רצונם של בעלי הזכויות, רוכשי הדירות והצדדים המעורבים". 

תומר רייפמן, בעלים ומנכ"ל יעז התחדשות עירונית : "אני שמח על הנכונות שהביעו הצדדים ברצון להגיע להסכמות ולפתור את המחלוקת באופן שמאפשר לנו להמשיך קדימה ולהתמקד בפיתוח הפעילות העסקית, השגת היעדים וקידום צבר הפרויקטים שברשות החברה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יעז התחדשות עירוניתתומר רייפמןג'רמי בלנקגישורקרן קומיוניטיהתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...