32 אלף דירות ו-1.2 מיליון מ"ר למסחר ותעסוקה: נחתם הסכם שצפוי להכפיל את נתיבות

רמ"י ועיריית נתיבות חתמו היום על הרחבת הסכם הגג, שיאפשר הקמת שתי שכונות ענק חדשות ויכלול גם השקעה של כ-680 מיליון שקל בתשתיות תחבורה בעיר, כולל סלילת כביש עוקף והקמת מרכז לרפואה דחופה

שיתוף הכתבה
טקס החתימה על הסכם הגג בנתיבות (אורטל צבר)טקס החתימה על הסכם הגג בנתיבות (אורטל צבר)

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ועיריית נתיבות חתמו היום (ג') על הרחבת הסכם גג, במסגרתה ייבנו 32,020 יח"ד חדשות בעיר, כך על פי הודעת רמ"י. בעקבות ההסכם, תוכפל אוכלוסיית נתיבות (כ-52 אלף תושבים כיום) ותהפוך להיות אחת הערים הגדולות בדרום. כמו כן, כוללת התוכנית שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 1,238,746 מ"ר.

במסגרת הסכם הגג צפויות לקום שתי שכונות חדשות: הראשונה, נתיבות צפון, תקום על שטח של כ-4.3 אלף דונם ותכלול כ-20,020 יח"ד ובנוסף כ-938,000 מ"ר למסחר ותעסוקה. השנייה, רמת נתיבות, תקום על שטח של כ-3.7 אלף דונם ותמנה כ-12,000 יח"ד ובנוסף כ-300,000 מ"ר למסחר ותעסוקה. כמו כן, בשתי השכונות מתוכננים שטחים למוסדות חינוך וציבור, שבילים, תשתית דרכים ואזורי פנאי, נופש וספורט, ושטחים ציבוריים נרחבים.

בנוסף צפויה המדינה להשקיע בעיר נתיבות כ-680 מיליון שקל בתשתיות תחבורה במסגרת ההסכם לצד קידום ביצוע כביש העוקף הצפוני ע"י משרד התחבורה בהיקף כ-300 מיליון שקל.  ההסכם כולל שינוי תוואי התשתיות אשר יחזק את רצף השכונות בעיר בחיבור בין העיר הוותיקה לשטח העירוני החדש, לרבות שינוי מדרג כביש 25 מדרך בינעירונית לרחוב עירוני ראשי.  זאת ועוד, צפויה השקעה של מעל ל-200 מיליון שקל בתשתיות מים וחשמל והשקעה של כ-310 מיליון שקל בשטחים ציבורים פתוחים נרחבים. כמו כן, יוקם מרכז לרפואה דחופה בהשקעה של 45 מיליון שקל. 

מבט מהעיר העתיקה לחדשה (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות)מבט מהעיר העתיקה לחדשה (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות)

התוכנית תוכננה ע"י האדריכלים אלי דרמן ראש סטודיו ו-לי בכר ממשרד "דרמן ורבקל אדריכלות". ניהול הפרוייקט בהובלת עפרה אברהמי ויעל כתב בורגר ממשרד "אברהמי קלימשטיין לוי - חושן ניהול פרויקטים בע"מ".

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: "לפני המלחמה היתה העיר נתיבות מדורגת גבוה בטבלאות הביקושים בארץ והמטרה שלנו במשרד הבינוי והשיכון היא לא רק להחזיר את העיר למצב הקודם אלא להביא אותה למצב טוב עוד יותר. הפרחת הנגב היא משימה לאומית שתסייע לפתרון מצוקת הדיור. פיתוח והרחבת הישוב היהודי בנגב היא תשובה מוחצת לארגון הטרור חמאס ולזוועות שביצע כאן בדרום. לצד הרחבת העיר, יביא ההסכם גם לפתרונות תחבורה שיחזקו את הקישוריות והחיבוריות בין עיר לכבישים ארציים, פיתוח של מוסדות חינוך תומכי דיור, השקעה נרחבת בתשתיות והקמה של מרכז לרפואה דחופה". 

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל : "אנו מברכים את העיר נתיבות והעומד בראשה, אשר מוביל את הפיתוח באזור, על חתימת הסכם הגג אשר יתן רוח גבית לשיקום מערב הנגב, יענה על הגידול הטבעי והצפוי בעיר, יעניק עתודות קרקע חדשות עם תוספת אלפי יח"ד חדשות, חלק מהן בהנחה לזכאי משרד השיכון, אשר יהוו גורם משיכה לאוכלוסייה חדשה ומשפחות צעירות. השכונות החדשות יתרמו לעירוניות תוססת ומגוונת עם כלל השירותים לתושב, לצד אפשרויות תעסוקה, תשתית תחבורה איכותית, שטחים ירוקים, שבילי הליכה ואופניים, אשר כל אלה יחד יאפשרו איכות חיים, קהילתיות ותנופה אזורית". 

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר: "חתימת הסכם הגג היום הוא המשך ישיר לתנופה האדירה והצמיחה שבה נמצאת העיר נתיבות בשנים האחרונות והוא עדות להצלחת הסכם הגג הראשון אותו השלימה העיר בהצלחה גדולה ומעבר לכל הציפיות והתחזיות. הסכם הגג יביא להכפלת מספר התושבים בעיר ויהפוך אותה לאבן שואבת ועוגן עבור תושבי האיזור כולו. ההסכם שומר על איזונים בין הקמת שכונות חדשות, חידוש השכונות הוותיקות והקמת איזורי תעסוקה ותעשייה. ההסכם עליו אנחנו חותמים היום הוא התשובה הציונית ההולמת למבקשי רעתנו – אנחנו נמשיך לבנות, לצמוח ולפתח את הנגב". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמ"ינתיבותעיריית נתיבותמשרד השיכון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...