מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "מקדמים פיילוט להבאת 5,000 פועלים זרים על ידי השוק הפרטי ללא מיון"

את הדברים אמר אתמול (ב') יהודה מורגנשטרן במהלך כנס "פסגת ההתחדשות העירונית" שערך מרכז הנדל"ן בתל אביב. "אני סומך על השוק העסקי להביא את העובדים הטובים ביותר. נתחיל במכסה של 5,000 איש ונבחן זאת". לדבריו מתחילת המלחמה הגיעו 30 אלף פועלים זרים לישראל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן (נאו מדיה)מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן (נאו מדיה)

על רקע מצוקת כח האדם בענף הבנייה, והתארכות ההליכים להבאת פועלים זרים, צפוי משרד הבינוי והשיכון לצאת בקרוב לפיילוט במסגרתו יוכלו תאגידי כח האדם בישראל לפעול להבאת פועלים זרים לענף בקשר ישיר עם תאגידי כח אדם זר וללא התערבות ממשלתית או הליכי מיון מעבר לכך. כך חשף אתמול (ב') מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן בראיון שערכה עמו העיתונאית והפרשנית הכלכלית קרן מרציאנו במהלך כנס "פסגת ההתחדשות העירונית" שערך מרכז הנדל"ן בתל אביב. "אני סומך על השוק העסקי להביא את העובדים הטובים ביותר. נתחיל במכסה של 5,000 איש ונבחן זאת", אמר.

לשאלה לגבי היקף הבאת העובדים עד כה אמר כי "היו פחות מ-30 אלף עובדים זרים ב-6 באוקטובר. מאז הבאנו עוד 30 אלף פועלים, מהם כ-20 אלף חדשים, וכעשרת אלפים שעבדו בעבר בישראל וחזרו, זה בערך פי 6-7 לעומת מה שממשלה יודעת להביא בשנה רגילה. נביא עוד עשרת אלפים במסגרת מכרז לחברות ביצוע זרות". על איכות העובדים שהגיעו אמר: "זה תהליך, לוקח זמן להכשיר את העובד לצרכים. גם כשהסינים הגיעו, היו יזמים שאמרו שלקח לנו שנה להכשיר את העובד לתפוקה המתאימה, ואנחנו רואים את השיפור".

לשאלה על התחדשות עליית מחירי הדירות ומה בכוונת משרד השיכון לעשות בנושא, השיב כי "אחרי עשור של עליות מחירים ראינו בלימה בחצי השני של 23 בגלל הריבית. גם העלייה שאנחנו רואים היום היא בדירות יד שנייה. בסוף, המחירים מושפעים מציפיות, הקונים מאמינים שיהיה טוב יותר ויוצאים לקנות. אנחנו רואים בשדרות, במכרז של 53 דירות מחיר למשתכן נרשמו 14 אלף איש, ובקריית שמונה נרשמו 22 אנשים על כל דירה".

מרציאנו: מהזווית האופטימית - מאמינים שיהיה טוב, מהזווית הפסימית - המחירים כל כך גבוהים עד שמוכנים לגור בקריית שמונה ושדרות.

מורגנשטרן: "זה לא מסביר את מטולה והצלחת מכרזי בנה ביתך, אפשרנו לבטל, רק אחד ביטל, זה כבר לא זוגות צעירים. אנחנו במלחמה, האתגר הגדול שלנו להגדיל את ההיצע. השנה נשווק לא פחות משנה שעברה".

לגבי תוכניות תשתיות ומיגון בצפון אמר: "אני כל הזמן נפגש עם ראשי הרשויות. לפני שבועיים נפגשתי איתם וראינו מה אנחנו יכולים לתת בטווח המיידי. יש 40 אלף יחידות דיור מאושרות במרחב הכפרי הצפוני והדרומי. כמה שווקו? פחות מ-3,000. לא כי אנחנו לא יודעים לשווק, כי יש למרחב הזה קצב שיווק משלו, שלא רוצים לגדול".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןיהודה מורגנשטרןפסגת ההתחדשות העירונית 2024פועלים זרים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...