יבנה תוכפל, רמה"ש לוקחת צעד אחורה וההגבלה שמונעת ממגדל העמק להתחדש: ראשי הערים החדשים חושפים את מדיניותם

ראשי ערים חדשים שנכנסו לתפקיד לפני כחצי שנה, סיפרו בפסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן על תוכניותיהם וגם על הבירוקרטיה. רה"ע רחובות: "אנחנו לא יכולים לרוץ פעם לאוצר, פעם למנהל התכנון. צריך להביא את כולם לשולחן אחד". רה"ע יהוד: "מתכוונים להאיץ את הבניה, מזמין את כל היזמים לעיר"

שיתוף הכתבה
ראשי הערים החדשים בפאנל (נאו מדיה)ראשי הערים החדשים בפאנל (נאו מדיה)

כחצי שנה אחרי שנכנסו לתפקידם החדש והמשפיע, התכנסו ראשי הערים של מגדל העמק, חדרה, יבנה, רמת השרון ורחובות בפאנל מיוחד במסגרת פסגת ההתחדשות של מרכז הנדל"ו שהתקיימה אתמול (ב'), תחת הכותרת: "ראשי הערים החדשים חושפים את מדיניות התכנון והבניה לשנים הקרובות", בהנחיית העיתונאית קרן מרציאנו. 

ראש עיריית מגדל העמק יקי בן חיים, אמר כי "הבעיה העיקרית של מגדל העמק היא הגבלה לגובה בשל במגבלות חיל האוויר. במגדל העמק הולכות להיות שתי ערים, העיר והעיר החדשה, כל מה שאני מנסה זה לבטל את האיסור הגורף של בנייה לגובה. כבר אושר לנו שבמסלול רשויות יאפשרו לנו לקבל יותר גובה, יש לנו יועצי תעופה שאומרים שאפשר להוסיף בנייה לגובה. במגדל העומק יש 31 מסלולים חתומים על ידי יזמים לפינוי בינוי. יש כדאיות כלכלית".

ראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר: "רמת השרון אישרה לפני שנה תוכנית מתאר, לפי החוק אתה חייב לעשות שיתוף ציבור. אמרתי קודם גם שאני אביא לביטולה, כי יש אופי לרמת השרון, שהיא עיר עם צביון של מושבה, ולפני שלושה חודשים ביטלתי את התוכנית, אביא אותה כתוכנית לשיתוף הציבור ונדון בה מחדש.

רועי גבאי, ראש עיריית יבנה (נאו מדיה)רועי גבאי, ראש עיריית יבנה (נאו מדיה)

רועי גבאי, ראש עיריית יבנה: "באתי לקדם פינוי-בינוי והתחדשות עירונית, שאלו גם מטרות של המדינה. באתי להסיר חסמים, הבעיה היא שאיך שנכנסתי לתפקיד רשות מקרקעי ישראל רצה לשיווקים, מקדמת פרויקטים של 12 אלף יחידות דיור, ששום דבר לא סגור עם העירייה. ישבתי איתם לקדם את התהליך. במקום שבזמן מלחמה נדע לשדרג בירוקרטיה, הלכנו אחורה. אין עדיין אפשרות להכפיל את העיר. שיישבו הגופים של מדינת ישראל בשגרת עבודה עם הרשויות הזמינות. הם מעדיפים לחכות לסוף השנה, לעמוד ביעדי הממשלה". 

ראש עיריית חדרה ניר בן חיים (נאו מדיה)ראש עיריית חדרה ניר בן חיים (נאו מדיה)

ניר בן חיים, ראש עירית חדרה: "בחדרה רוב הקרקעות פרטיות וקשה להביא את הבעלים להסכם. הצלחנו להביא לבניית 5,000 יחידות דיור בשכונת הפארק עם בעלים פרטיים. זו הבעיה של חדרה, ריבוי בעלים וזו עבודת נמלים. הצלחנו לאשר עוד שכונה של 680 יחידות דיור. 

"חדרה היא כבר לא על גבול הכדאיות הכלכלית, אנחנו באמת מרכז הארץ החדש, במיוחד אחרי 7 באוקטובר, הרבה רוצים להגיע לחדרה ויזמים הגיעו אלינו לקדם פרויקטים חדשים, גם בגלל חוף הים וגם כי לא הייתה אזעקה אחת, וחלקם נשארו אצלנו". 

"אצלנו התגלחו עלינו בקרקע משלימה". ראש עיריית רחובות מתן דיל (נאו מדיה)"אצלנו התגלחו עלינו בקרקע משלימה". ראש עיריית רחובות מתן דיל (נאו מדיה)

מתן דיל, ראש עיריית רחובות: "אצלנו ברחובות מתקדם פרויקט פינוי בינוי הכי גדול בארץ, עוד שבועיים, הריסה, 1,700 דירות יוצאות, 10,000 דירות נכנסות. אבל יש קשיים ואתגרים. משרד הבינוי והשיכון עושה מאמצים, ואתה עובד גם מול מנהל התכנון וגם האוצר. אצלנו התגלחו עלינו בקרקע משלימה.

"הם קיבלו פי 6 ופי 7 בתקציב ועדיין לא משחררים לנו את כל המגרשים. אומרים לנו, 'הכסף שלכם ואין כסף בקופה' ואתה תקוע. עובדים מולם, יש קשיים, אנחנו במלחמה וכולנו מבינים. צריך להיות שולחן עגול, אנחנו לא יכולים לרוץ פעם לאוצר, פעם למנהל התכנון, צריך להביא את כולם לשולחן אחד". 

אמנון סעד, ראש עיריית יהוד-מונסון, אמר כי יהוד-מונסון היא "עיר היסטורית, הייתה כפר ערבי, ויש עד היום בתים ערביים. לכן אצלנו נושא הפינוי בינוי הוא מורכב. ראש עיר צריך להחליט באזו עוצמה הוא מקדם פינוי-בינוי. אצלנו הארנונה היא 54-55% תעסוקה-מגורים, לטובת מגורים. סקרים של מינהל התכנון מראים שאנחנו רווחיים עד 2040,  קרקע משלימה בכל לא קורה, מושכים אותך, אומרים לא כדאי".

סעד אמר כי יפעל להאצת הבנייה בעיר: ״מטרתנו המרכזית היא להשאיר את הדור הצעיר בעיר שלנו, לבנות ולהיבנות בה, וכמובן לקרוא לקהלים נוספים שימצאו את העיר אטרקטיבית לבניית ביתם. זימנתי את כל היזמים שפועלים בעיר והודעתי להם שהעירייה בראשותי תקדם פתרונות, בראש פתוח, ובלב חפץ כדי לקדם את ההתחדשות העירונית בעיר״. 

בנוסף, תיאר סעד כיצד יביא לקידום התחדשות עירונית , תוך שמירה על איזון תקציבי של העירייה: ״נקדם את מתחם התעסוקה הדרומי כדי להבטיח הכנסות מארנונה וכן מרכזי תעסוקה שישמשו את תושבי העיר. מדובר באינטרס של המדינה״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יצחק רוכברגררמת השרוןרחובותיבנהראשי עיריותחדרהמגדל העמקקרקע משלימה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...