מנכ"ל מנהל התכנון: "נאפשר שימוש חורג להקמת מתחמי מגורים לפועלים הזרים באתרי הבניה"

פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן: רפי אלמליח אמר כי מנהל התכנון יפעל לשכן פועלים זרים באתרי בנייה ומתחמי תעסוקה: "בשורה דרמטית. נוריד קצת בירוקרטיה ועלויות". עוד ציין: "יש 5,000 יח"ד שניתן להקים מהיום למחר בכל המרחב הכפרי במערב הנגב עם פטור מהיתר"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל מנהל התכנון רפי אלמליח (נאו מדיה) מנכ"ל מנהל התכנון רפי אלמליח (נאו מדיה)

"נאפשר שימוש חורג להקמת מתחמי מגורים לפועלים הזרים באתרי הבניה". כך אמר היום (ב') רפי אלמליח, מנכ"ל מינהל התכנון בראיון אחד על אחד עם קרן מרציאנו במסגרת פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן

"אנחנו מוציאים השבוע חוות דעת תכנונית משפטית לכל הוועדות המקומיות והמרחביות שבשימוש חורג נאפשר שיכון של פועלים זרים באתרי הבנייה ובמתחמים שטרם נבנו, אם זה מתחמים של תעסוקה שנמצאים בקרבה של המרחב העירוני", אמר אלמליח. "זו בשורה מאוד דרמטית. נוריד קצת בירוקרטיה ועלויות, ברגע שצריך לתת פתרונות מחוץ לאתרי הבנייה זה עוד עלויות ליזמים". 

אלמליח ציין כי יש 5,000 יחידות דיור שניתן להקים מהיום למחר בכל המרחב הכפרי במערב הנגב עם פטור מהיתר. "הכל תלוי ברצון וביכולת של הישובים עצמם שיביעו נכונות לקבל תושבים נוספים ותקציבים לפיתוח. אם הממשלה תקצה תקציבים לפיתוח של אותן הרחבות מהיום למחר, יש לנו פתרון. למרחב העירוני יש לנו תוכניות שנמצאות בתהליך וגם מאושרות, שם המצב הרבה יותר קל, משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל מתקצבים בהסכמי גג ודברים מתקדמים יפה. אנחנו מקדמים גם תוכניות לתעסוקה ושירותים ותוכניות שלמעשה יעזרו לקדם את החיים עם המרחב הכפרי". 

בהתייחסות לצפון, אמר אלמליח שיש לא מעט תוכניות בנהריה וקריית שמונה. "תקציבים לפיתוח קרית שמונה יכולים לסייע במיגון וחיזוק וגם להעצים את מספר התושבים שם. זה תקציבים שצריך להפנות אותם, כמו שראינו שבמנהלת תקומה קיבלו של 18 מיליארד שקל, אני מאמין שגם בצפון יהיה היקף דומה. מבחינת התכנון נתנו פתרונות לשלושת טווחי הביניים – מיידי, בינוני וארוך גם לדיור וגם פיתוח של אזורי תעסוקה ושירותים". 

אלמליח נשאל על ניתוח שנערך על ידי לוח מדלן  לקראת הכנס, שהעלה ממצא מדאיג – מתוך 161 אלף יחידות דיור שאושרו בתוכניות פינוי בינוי בעשור שבין 2012 ל-2022, רק לגבי 47 אלף מהם יזמים החלו בהליכים להוצאת היתרים. כלומר למלעלה מ-70% אלו תוכניות שלא רוצים לבנות אותן. "יש הרבה תהליכים בירוקרטיים בתוכניות של התחדשות עירונית ", הסביר אלמליח. "רק בשנים האחרונות קידמנו את ההיקפים הגדולים. עד שמכינים את ההיתרים וניגשים לוועדה המקומית או המרחבית זה תהליך שלוקח זמן, צריך להכין את ההיתרים האלו. הנתון עגום מאוד, אנחנו לא שמחים לראות את הנתון ולצורך זה הקמנו אגף להתחדשות עירונית שיסייע לוועדות מקומיות להתמודד מול היתרים בתחום הזה". 

עוד הוסיף, כי מנהל התכנון קידם עכשיו את התוכנית האסטרטגית שחילקה את המדינה ל-28 מרחבים תפקודים. "כדי לייצר מתן שירותים בחצי שעה נסיעה לכל כיוון, שירותים שמוצאים אותם היום במרכז הארץ, אנחנו נראה אותם גם בפריפריה. זה מה שיביא גם לפריפריה את הישימות הכלכלית לנושא ההתחדשות העירונית וגם ימשוך אוכלוסייה נוספת מהמרכז. זה תהליך ארוך שנים, אבל השקנו אותו לפני חודש וכבר מקימים צוותים לכל 28 המרחבים התפקודיים, זה החזון. זה האפיק שיביא אותנו ליישום של התחדשות עירונית , חיזוק מיגון ויצירת אזורי ביקוש חדשים בארץ". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רפי אלמליחמנהל התכנוןשוק הדיורפועלים זריםפועלי בנייןפסגת ההתחדשות העירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...