במברגר: "שכר המארגנים מנוצל לרעה ומטיל הוצאות לא הגיוניות, זה מסכל עסקאות"

פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן 2024: ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אמר כי "סך הפוטנציאל של תוכניות ההתחדשות הבניינית - תוספת של כ-250 אלף דירות וחיזוק 50 אלף דירות קיימות". על סיום תמ"א 38 בת"א: "רק שליש מפעילות ההתחדשות בעיר תיפגע"

שיתוף הכתבה
ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר בפסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן (נאו מדיה)ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר בפסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן (נאו מדיה)

ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, אמר היום (ב') כי "שכר המאורגנים מנוצל לרעה ומטיל הוצאות לא הגיוניות על הפרויקט, זה מסכל עסקאות". במברגר אמר את הדברים בפתח פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן שמתקיימת בת"א. 

"אחד הנושאים הלא מטופלים בשוק הוא נושא שכר המארגנים", אמר במברגר. "בחלק מהמקומות זיהינו מצבים שזה מנוצל לרעה ומטיל הוצאות לא הגיוניות על הפרויקט והדבר הזה מסכל עסקאות. יצרנו סוג של מחיר מומלץ ונאות. הדבר הזה יכנס לתקן 21 ואלו המספרים הנורמטיביים ששמאי הוועדה יעשה בהם שימוש. לא נגיע למצב ששכר המארגנים גוזר נתח כבד מאוד מהעסקה ויפגע בקידום ההתחדשות העירונית"

ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אמר כי "סך הפוטנציאל של תוכניות ההתחדשות הבניינית - תוספת של כ-250 אלף דירות וחיזוק 50 אלף דירות קיימות".

ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר בפסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן (נאו מדיה)ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר בפסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן (נאו מדיה)

"יש לנו אתגר אדיר ופעם ראשונה בהיסטוריה של המדינה מקדמים תכנון עם משרד האוצר במקומות שהם בלתי כלכליים בעליל, והגשנו 25 מתחמים לא כלכליים בערי הפריפריה", אמר במברגר. "מדובר בתב"עות ליותר מ- 14,274 יח"ד ברשויות פריפריאליות במקום 3,972 יח"ד ישנות. בין הישובים: בית שאן, עפולה, קריית שמונה, אילת, מגדל העמק, צפת וחצור הגלילית.

"עוד הישג של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הם התקציבים הנלווים שהועברו לרשויות אשר קידמו מעל 600 היתרי בניה לפינוי-בינוי כחלק מהסכמי מסגרת עם הרשות. מדובר בכמעט חצי מיליארד שקלים שהועברו לרשויות מרכזיות בישראל לצורך הקמת תשתיות נלוות להתחדשות עירונית בין השנים 2022-2024". 

במברגר התייחס גם להשפעת סיום תוכנית תמ"א 38 ספציפית בתל אביב, וציין כי "67% מפעילות תמ"א 38 נעשית ברובעים 3 ו-4 מכוח תוכניות תקפות וצפויה להמשך. כלומר, רק שליש מהפעילות תיפגע בעקבות סיום התוכנית. 63% מההיתרים שהוענקו לתמ"א 38 בת"א בשנת 2023 היו ברבעים 3 ו-4, היכן שיש כבר תוכניות מפורטות וודאות גבוהה ואילו 37% מהיתרי תמ"א 38 בשנת 2023 ניתנו ביתר הרבעים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אלעזר במברגרעו"ד אלעזר במברגרהתחדשות עירוניתהמנהלת להתחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתפסגת ההתחדשות העירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...