פורסמה שורת מכרזים לבניית כ-7,100 דירות ברובע שדה דב

המדובר בעשרה מכרזים שונים, ובהם 27 מתחמי קרקע, הכוללים גם דיור להשכרה ודיור מוגן, לצד שטחי מסחר. הבינוי מגוון ונע בטווח של 5 עד 45 קומות. מועדי סגירת המכרזים - במהלך החודשים נובמבר-דצמבר

שיתוף הכתבה
הדמיית מרכז רובע שדה דב (ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים)הדמיית מרכז רובע שדה דב (ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים)

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה היום (א') שורת מכרזים לבניית כ-7,100 דירות ברובע שדה דב בצפון תל אביב. בסך הכל מדובר בעשרה מכרזים, עבור 27 מתחמי קרקע המשווקים ליזמים, הכוללים מגורים בבנייה רוויה, דיור להשכרה ודיור מוגן, זאת לצד שטחי מסחר ומבני חינוך וציבור. חוברות המכרז טרם פורסמו, ולפי מועדי סגירת המכרזים שפורסמו באתר רמ"י, אלו נעים בין ראשית נובמבר לראשית דצמבר.

מרמ"י נמסר התכניות קודמו על ידה בשיתוף עם עיריית תל אביב וכי במסגרתן יוקם רובע מגורים חדש, מעורב שימושים, בתמהיל מגוון. "הרובע מתאפיין בחיבור בין המרקם העירוני הקיים והמתוכנן וייצר רצף עירוני חי ונגיש מוטה הולכי רגל עם דופן פעילה המורכבת ממסחר, מבני ציבור וכניסות למבני המגורים, עם רחובות מקבילים לים או ניצבים אליו ופארקים ציבוריים".

המתחמים שיצאו לשיווק נכללים בשתיים מתוך שלוש התוכניות המרכיבות את רובע שדה דב כולו – תוכנית מרכז הרובע ותוכנית צפון הרובע. תכנית מרכז הרובע משתרעת על שטח של כ-570 דונם, וממוקמת צפונית לתחנת החשמל 'רידינג' ומזרחית לקו החוף. הבינוי בתכנית מבוסס על בלוקים עירוניים היוצרים מערך רחובות ושטחים פתוחים בתחום התכנון, כאשר בלוק מורכב משני טיפוסי מבנים: בנייה מרקמית בבניינים בני 5-9 קומות ובנייה מגדלית בגובה של עד 45 קומות. מתכנני התכנית הם משרד "ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים".

תכנית צפון הרובע משתרעת על שטח של כ-393 דונם. במסגרת התוכנית הפך מסלול ההמראה ההיסטורי לרצועת פארק החוצה את המתחם לאורכו, ומסביבו מתקיימת פעילות קהילתית ושכונתית, רכיבה על אופנים והליכה ברגל. הבינוי בצפון הרובע תוכנן ע"י משרד "מנעד אדריכלים", כולל תמהיל דיור מגוון שיכלול בנייה מרקמית עד לגובה של 9 קומות סביב חצר משותפת וחזית מסחרית, לצד בנייה לגובה של מגדלים בני 20-40 קומות. 25% מכלל הדירות יהיו קטנות. הצפיפות הממוצעת באזור עומדת על כ-42 יח"ד לדונם.

יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל , מסר כי "המכרז החדש ל-כ- 7,100 יח"ד ברובע שדה דב, הוא בשורה של ממש בשוק הנדל"ן וצעד חשוב מאוד להורדת מחירי הדיור. שיווק של היקף כה גדול של יחידות הדיור באחד האזורים המבוקשים בישראל יתן סיוע משמעותי להגדלת ההיצע ומענה חשוב לביקושים הגבוהים לדיור בכלל ובגוש דן בפרט. הרשות ממשיכה להסיר חסמים, לקדם תכנון ולייצר מגוון רחב של פתרונות בהקצאת קרקעות בהתאם לכלל צרכי המשק בדיור, מסחר ותעסוקה, אנרגיה, תיירות, טיפוח השטחים הפתוחים ועוד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שדה דברמ"ימכרזי רמ"יתל אביבעיריית תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...