פרקטי, קל לניקוי וטכנולוגי: המטבחים החדשים שילוו אותנו אל תוך החורף

הוא הציר החשוב והמרכזי ביותר בסביבת המגורים שלנו, שבו אנחנו לא רק מבשלים, אלא גם מבלים זמן איכות משפחתי. לרגל סוף הקיץ, ועונת החגים שכבר ממש מעבר לפינה, ביקשנו לברר עם מומחים בענף המטבחים מהם הדברים שמומלץ לבחון רגע לפני שבוחרים מטבח חדש, ועל הדרך נחשפנו לחומרים חדשים וגאדג'טים מגניבים

שיתוף הכתבה
מטבח בסגנון כפרי. הלל אדריכלות, צלם: עודד סמדרמטבח בסגנון כפרי. הלל אדריכלות, צלם: עודד סמדר

כתבו עליו כבר הכל: שהוא הציר החשוב והמרכזי ביותר בסביבת המגורים שלנו, שאנחנו לא רק מבשלים בו אלא מבלים בו זמן איכות משפחתי ושאין דבר כזה בית מוצלח ללא מטבח מוצלח. עליית המודעות בעשור האחרון לבישול עילי, שלוותה בגל אינסופי של תוכניות אוכל בטלוויזיה, גם הפכה אותו לאחד החללים הכי מושקעים בבית הישראלי. לרגל סוף הקיץ, ועונת החגים שכבר ממש מעבר לפינה, ביקשנו לברר עם מומחים בענף המטבחים מהם הדברים שמומלץ לבחון רגע לפני שבוחרים מטבח חדש, שהרי מדובר באחת ההשקעות הכי גדולות בבית.

קל ללכת שבי אחר החומרים החדשים, הטכנולוגיות המתקדמות והסילואטות המפתיעות - כל אלה חלק מהחידושים שמציעות בימים אלה חברות המטבחים. אך לפני הכל חשוב לעצור ולבחון עד כמה מדובר בסיבבת עבודה פרקטית, שכן בפועל, אסתטיקה היא תמיד נגזרת של פרקטיקה, בטח ובטח כשמדובר בחלל הפעיל ביותר בבתים שלנו.

‎הלל אדריכלות, צילום: עודד סמדר‎הלל אדריכלות, צילום: עודד סמדר

יעל מוסקוביץ, סמנכ"לית השיווק ומבעלי ניגא שף For Home, סבורה שבתכנון מטבח הפרקטיקה היא הראשונה במעלה ולדבריה, יש לא מעט מותגים בתחום שמציעים פתרונות פנטסטיים לטובת העניין: "אחד הפתרונות המעולים שקיימים כיום עבור ארונות מזווה גבוהים הוא חלוקה אפקטיבית של הציר לכל גובהו - מגירות שקופות עד לגובה של 1.5 מ', שמאפשרות לראות בקלות את התכולה, ומעליהן יחידות מדפים שניתן לאבזר בסלסלות רשת מנירוסטה בהן ניתן לסדר את הפריטים בצורה נוחה ונגישה".

ומה עם הגאדג'טים? 

ניקיון המטבח גם הוא עניין קריטי, במיוחד עבורנו הישראלים, והצוקל (הפס הרציף שמסתיר את הרווח בין הריצפה לארונות עצמם) נתפס כאחד האזורים העלומים בחלל הפעיל. למי שטרם ניסה לפרק אותו, נגלה שמאחוריו מסתתר אבק ושות'. "זאת אחת הסיבות בגללן מטבחים מרחפים הפכו לפופולריים בשנים האחרונות", מוסיפה מוסקוביץ. "הם מותקנים בגובה של 20 ס"מ מהרצפה, מה שמקנה לעיצוב מראה מאוד מאוורר וניתן לנקות את האזורים הללו בקלות". 

‎אדריכלות תכנון ועיצוב: הלל אדריכלות, צלם: עודד סמדר‎אדריכלות תכנון ועיצוב: הלל אדריכלות, צלם: עודד סמדר

ויש גם חדשות בגזרת הגאדג'טים, שפרט להיותם כיפיים ומדליקים הם מהווים פתרון ארגונומי אמיתי ומאפשרים למשטחי העבודה להישאר פנויים לטובת העבודה השוטפת: "דוגמה לכך הם דגמי הכיריים שפיתח המותג האיטלקי Alpes Inox , שמגיעות בגרסת מבערי גז או אינדוקציה", אומרת מוסקוביץ. "הן יושבות על המשטח אך במנותק ממנו כך שניתן להרים אותן ב-90 מעלות ולהקצות את האזור שהתפנה לטובת עבודה.

בנוסף, קיימים מגוון אביזרים שמתלבשים על הכיור והופכים אותו למשטח עבודה לכל דבר- אם זה משטחי עבודה מעץ בוצ'ר או מאוקלון (חומר שמשמש ליצירת קרשי חיתוך במטבחים מקצועיים), או לחילופין מסננות מובנות שמתלבשות על הכיור ובהן ניתן לשטוף ירקות או דגים. גם את פחי האשפה אפשר לשלב בתוך המשטח וזהו פתרון היגייני, פרקטי ונגיש".

מטבחי ALPES INOX - ניגא שף FOR HOME מטבחי ALPES INOX - ניגא שף FOR HOME

אז כאמור המטבח מאוד מתקדם טכנולוגית - יש בו למשל תנור עם מערכת הפעלה חכמה שיודעת לזהות על פי סוג המזון מהי צורת הבישול האידאלית עבורו ומגדירה עצמאית את זמני הבישול. גם מדיח הכלים צריך רק 4 דקות  לסיים את פעולת הניקיון שלו. מכונת קפה מקצועית שכוללת מטחנה אוטומטית שטוחנת פולים טריים במקום ומודדת במדויק את כמות הקפה ועובי טחינת הפולים, להכנת האספרסו המושלם. יש אפילו מכונת גלידה שמאפשרת להכין ג'לטו איטלקי אמיתי עם מרכיבים טבעיים תוך 7 דקות.

הנירוסטה: "חומר עמיד שאין לו בלאי"

ומה בגזרת החומרים? לדברי מוסקוביץ, מהבולטים שבהם בשנים האחרונות הוא הנירוסטה. "מדובר בחומר עמיד, שאין לו בלאי, ומשתלב בצורה יפה ואסתטית עם חומרים כמו אבן ועץ, השילוב ביניהם מקנה למרחב הציבורי הפתוח מראה חמים ונעים לעין", היא מסבירה. "הנירוסטה משמשת לא רק ליצירת משטחים שניתן להניח עליהם תבניות וסירים חמים ללא חשש, אלא גם לבניית גוף המטבח, מה שמקנה לרהיט עמידות לאורך זמן רב.

alpes inox מבית ניגא שף FOR HOME- HJMalpes inox מבית ניגא שף FOR HOME- HJM

"את הנירוסטה קל ללטש במגוון אופנים שקולעים לסגנונות עיצוב רבים. כך למשל ליטוש בגימור מט, עליו לא ניכרות טביעות אצבע או שריטות ומתאים במיוחד לחללים בסגנון קלאסי או כפרי. זהו גימור שנחשב פרקטי במיוחד מכיוון שניתן לחדש אותו אחת לכמה שנים ולהקנות לו שוב, בקלות, את המגע הנעים. מנגד יש את גימורי המראה שמייצרים השתקפות מלאה ונחשבים למבוקשים מאוד, בפרט בקרב אלה ששואפים לייצר מטבח מודרני ומהוקצע".

מעצבת הפנים הדס רוט, מ"הלל אדריכלות" מסבירה כי כשניגשים לתכנן מטבח חדש חשוב מאוד לתת את הדעת על ייעול המרחב הנתון ועל יצירת קשר מדויק בין המטבח החדש לחלל הציבורי. "יש כיום פתרונות פרקטיים וחסכוניים שנראים מצוין ומשתלבים עם העיצוב הקיים בחלל הציבורי. היום יותר מאי פעם תכנון המטבח מתייחס למאפיינים פרקטיים וארגונומיים שמבטיחים מרחב עבודה נוח ויעיל לשימוש יומיומי. כך למשל, חשוב שתתאפשר עבודה נוחה ואפקטיבית ואת זה ניתן ליצור על פי עקרון המשולש הארגונומי: האזורים העיקריים במטבח (הכיור, הכיריים, המקרר) ממוקמים במרחק נוח זה מזה ויוצרים משולש עבודה יעיל. זהו עקרון חשוב מכיוון שהוא מבטיח מינימום תנועה בין תחנות העבודה".

בתוך כך, עוד לפני שבוחרים מטבח, יש כמה שיקולים חשובים שצריכים להילקח בחשבון ואחד מהם הוא בחינת ממדי ומאפייני החלל:  "חשוב לבצע מדידות לפני שמתחילים להתעמק בסגנונות ובפתרונות, ובמקביל לפענח את הממדים כולל גובה ורוחב החלל וכל מאפיין אדריכלי נוסף שיכול להשפיע על התכנון ופריסת הרהיטים בפועל. בד בבד, חשוב להגדיר את טווח התקציב שמוקצה למטרה מכיוון שרק ניתן לבצע את הבחירות הרלוונטיות הלכה למעשה. בשלב הזה חשוב להכניס לעוגת התקציב גם את תמחור המשטחים, מכשירי חשמל, עלויות השיפוץ, הזזת נקודות חשמל ואינסטלציה וכיוב'.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיצובעיצוב פניםאדריכלות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...