כ-2,000 מנופאים צפויים לשבות החל מהיום: "סיימנו לחכות, חיינו אינם הפקר"

בהתאם לסכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות בתחילת החודש, צפויים המנופאים לשבות לאחר שלדבריהם כל המגעים מול התאחדות הקבלנים כשלו. יו"ר ועד המנופאים הארצי: "לאורך השנים בטיחותנו ושכרנו נשחקו בעקבות סחבת מתמשכת במו"מ". התאחדות הקבלנים: "ניסיון להביא לתוספות שכר בכסות של דרישות בטיחות"

שיתוף הכתבה
מנוף (צילום: חי דימיטרי)מנוף (צילום: חי דימיטרי)

בהתאם לסכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות בתחילת החודש, כ-2,000 מנופאים צפויים לשבות החל מהיום (ה'). לדברי ההסתדרות, ההחלטה להכריז על סכסוך מגיעה לאחר ניסיונות רבים, שנמשכים קרוב לשנה, לקיום דיונים בנושא מול התאחדות הקבלנים למציאת מנגנונים לאכיפת הוראות הבטיחות שישמרו על חיי המנופאים. עוד מסרה ההסתדרות כי התאחדות הקבלנים (ארגון המעסיקים) התעלמו מפניות רבות של הוועד הארצי של המנופאים ושל ההסתדרות לקידום השיחות ולספק תשובות לדרישות שהועלו במסגרתן.

מטעם התאחדות הקבלנים בוני הארץ נמסר כי "התאחדות הקבלנים עשתה עושה ותמשיך לעשות את כל מה שהיא יכולה ונדרש כדי לשפר את הבטיחות בענף הבנייה ולשמור על חיי העובדים. לראיה נפנה אתכם אל פעילות מטה הבטיחות שמשנה לחלוטין את התרבות בתחום זה בענף. תוכן הפניות של נציגי המנופאים, לפיהן, לא הסכמנו לקדם פעולות בנושא הבטיחות איננו נכון בעליל. מדובר בניסיון של הוועד להביא לתוספות שכר בכסות של דרישות בטיחות. בזמן שהענף מתמודד עם השלכות מלחמת חרבות ברזל  ראוי היה כי נציגי המנופאים לא היו פוגעים בענף ממנו הם מתפרנסים ובמאות אלפי ישראלים".

יו"ר ועד המנופאים הארצי רועי ויינשטיין: "המנופאים סיימו לחכות. לאורך השנים בטיחותנו ושכרנו נשחקו בעקבות סחבת מתמשכת במו"מ ושלל תירוצים מצד התאחדות הקבלנים. בכל יום מחדש אנחנו מגיעים לשטח ומגלים עוד ועוד הפרות של הסכם הקיבוצי משנת 2017, הפרות שעולות בחיי אדם. למנופאים יש חשיבות מכרעת לכלכלת מדינת ישראל, ומתוך הבנה זו, במשך 7 שנים נכנסנו תחת האלונקה, לא עצרנו בימי קורונה, התאוששות כלכלית ואף בימי מלחמה תחת ירי טילים וסכנה ממשית. אני קורא להתאחדות בוני הארץ לקחת את רווחתינו וביטחוננו באותה רצינות שהם מבקשים מאיתנו להמשיך לעבוד".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "חייהם של המנופאים אינם הפקר. יישום מנגנוני הבטיחות קריטיים בעיקר בצל המצוקה ובחוסר כ"א שהענף נמצא בו בימים אלו. על התאחדות הקבלנים להתעשת ולהיכנס בהקדם למו"מ לטובת קביעת מנגנונים לשמירה על חייהם של עובדי הענף ולשיפור שכרם ותנאי העסקתם. אני מגבה את המנופאים ונמשיך לדאוג לסקטור חשוב זה עד שנדע שהם יוצאים לעבודה תחת הוראות הבטיחות שמגנות עליהם ושהם יתוגמלו בהתאם לעבודתם הקשה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איגוד המנופאיםמנוףההסתדרותהתאחדות הקבלניםשביתה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...