הספה לובשת פראדה: המגמות האופנתיות שמשנות את עולם עיצוב הפנים

מעצבי העל יחד עם טרנדולוגים בולטים, מזהים את הדבר הבא עוד לפני שהוא קורה, וקובעים איך אנחנו והבתים שלנו ניראה. Sculptural Volumes, שילוב של שחור ולבן והקור של ה-Ice Blue - אלו המגמות שישלטו בסצנת העיצוב העולמית

שיתוף הכתבה
עיצוב: אורון מילשטיין, צלם: אלעד גונןעיצוב: אורון מילשטיין, צלם: אלעד גונן

בתי האופנה הגדולים בעולם מקפידים לספק מידי עונה בשורה חדשה ומרעננת - בין אם מדובר בצבעוניות מיוחדת, טקסטורות חדשניות, גזרות יוצאות דופן או כל אלמנט אחר שיקבע במידה רבה מה נלבש כולנו כבר בעתיד הנראה לעין. אך טועה מי שחושב כי תחום עיצוב האופנה נעצר בענף ההלבשה - רחוק מכך. גם מותגי עיצוב הפנים עושים שימוש במעצבי וטרנדולוגים, שתפקידם לזהות את הדבר החם הבא עוד לפני שהוא קורה בפועל.

כל אלה מקיימים יחד תהליך עמוק, מרתק וסמוי מהעין במסגרתו הם קובעים איך אנחנו, והבתים שלנו, ניראה ונרגיש. לשלב ההחלטות הם מגיעים מגובשים, אחרי שבחנו סט שלם של העדפות וצרכים, ובסיומו הם מכתיבים את המגמות שישלטו בסצנת העיצוב העולמית על כל רבדיה. הנה כמה מהן.

Trend-Resistant Black & White

"שילוב בין צבעי השחור והלבן באובייקט אחד הוא אולי מהמגמות הבולטות באופנה ובעיצוב הפנים, כשבפועל הוא נתפס כאנטי-טרנד, כלומר מגמה שנראה שתישאר כאן כנראה לתמיד", כך לדברי מעצב הפנים אורון מילשטיין. "המגמה רק צוברת תאוצה נוכח התנודות האינסופיות שחווה העולם והלך הרוח הבינלאומי ובמרכזה בוחרים מעצבים מכלל הזירות לעבוד עם גוונים פרגמטיים ובטוחים שבאופן סמלי מייצגים את השאיפה של כולנו לחיות בעולם קצת פחות קשוח ורציני. השילוב בין שניהם יוצר קונטרסט מדויק שמוסיף עומק ותחכום, ולא בכדי הוא שולט בקולקציות של מותגי על כמו Gucci, Chloé ו-Carven.

עיצוב: בני אטלי, אורטל קמינים, צלם: עודד סמדר עיצוב: בני אטלי, אורטל קמינים, צלם: עודד סמדר

"בעיצוב הפנים השילוב הזה מוצלח במיוחד, מכיוון שחללים אמורים להישאר רלוונטיים ועדכניים למשך שנים. זוהי דרך מצוינת לייצר מראה דרמטי ונועז שאפשר לחיות איתו תקופה מבלי שיעייף את העין. ככלל, סצנת העיצוב העולמית בוחרת מאז תחילת העשור ללכת על ה-Safe Side ולא להשתולל יותר מידי - העולם עייף ממגפות ומלחמות והרציונל הוא לדבוק בעיצובים מדודים שאינם גובלים באקסטרים". 

Open-Work Materials

טרנד חזק נוסף שבולט באופנה ובעיצוב הפנים הוא ה-Open-Work Materials במסגרתו פונקציונליות פוגשת סטייל ושיק. "מעצבי אופנה רבים בוחרים לשלב בקולקציות רשתות ותחרות, שנתפרות בטכניקות גזירה מיוחדות של חתכים וחרירים, כשהתוצאה אמורה לייצר אפקט קירור מבלי לפגוע במראה המהוקצע של האאוטפיט", מסביר מילשטיין.

עיצוב: אורון מילשטיין, צלם: אלעד גונןעיצוב: אורון מילשטיין, צלם: אלעד גונן

"בעיצוב הפנים אנחנו רואים את הטכניקה הזו מיושמת בהרבה אלמנטים ובפרט בריפודים של מערכות ישיבה, שזוכות כך לצורניות מורכבת ויוצאת דופן. במרבית המקרים מדובר בעבודת שכבות כששכבת הרשת האוורירית העליונה נתפרת מעל לבד אטום בגוון שונה, כך שככל שמתקרבים או מתרחקים מהאובייקט, העין האנושית קוראת אותו באופן שונה. המראה שנוצר דינמי ונראה שהחלל כולו משתנה כל העת בהתייחס לזווית בה אנחנו ממוקמים ובהתאם לעוצמת האור".  

 

Air-Con materials

בהמשך ישיר למגמה הקודמת, בולטת גם מגמת ה-Air-Con materials , בפרט בקולקציית השמלות הסרוגות של Staud ובעיצובים של Calle Del Mar, שנתפרים בטכניקות סריגה פתוחות שאמורות לשמש כמעין מיזוג אוויר לביש.

"המגמה הזו זוכה לאינטרפרטציה משלה גם בעיצוב הפנים, בטח כאן בישראל החמה, בדמותן של מחיצות אווריריות שמאפשרות זרימה של אוויר ובמקביל תוחמות בין פונקציות ואזורים", כך לדברי מעצבת הפנים קרן גנס. "אנחנו מרבים להשתמש במשרביות (סבכות) שמאפשרות מחד לאור ולאוויר הטבעיים להיכנס לעומק הבית ובד בבד הן מגדירות אזורים - זהו פתרון מעולה נוכח אורח החיים ההיברידי שסיגלנו לעצמו בשנים האחרונות ולעובדה שאנחנו שוהים הרבה יותר בבתים".

עיצוב: אורון מילשטיין, צלם: אלעד גונןעיצוב: אורון מילשטיין, צלם: אלעד גונן

"המשרביות מאפשרות למרחב המגורים להיקרא לא אחת אלא בשלבים, וכך האובייקטים נחשפים אט אט, מה שמוסיף לעיצוב קסם מיוחד. הנטייה היא לייצר משרביות מחומרים טבעיים כמו עץ, ברזל ומתכות, כמו קורטן - תלוי באופי ובצבעוניות שנרצה לייצר".  

Sculptural Volumes

"בעולם שהופך ליותר ויותר טכנולוגי ודיגיטלי, מעצבי אופנה רבים שמים דגש על חוש המישוש ומייצרים סילואטות בעלות נפחים פיסוליים", מסביר מילשטיין. "הם נוטים לעבוד עם בדים אותם הם מעבדים לכדי גזרות שעובדות על מספר חושים במקביל, וזו אגב מגמה שבאה לתת פייט לשלמות המבריקה שטכנולוגיית ה-AI מאפשרת ליצור. כך מבחינתם הם מדגישים את חשיבותה של האומנות וחשיבותו של המגע האנושי".

"אחרי קולקציות ה-over size הגיעה שעתן של קולקציות ה-Volumes, שנותנות מקום של כבוד לנפחים שונים באותו האאוטפיט - כך למשל, בעוד החלק העליון של הבגד הוא רחב ולוס, חלקו התחתון יהיה דווקא צר מאוד".

"המטרה היא לייצר פרופורציות מתעתעות שמשוות ללוק מראה נועז, עוצמתי ומרשים לכן הווליומים הללו הפכו לכלי עבודה פנטסטי גם בעיצוב הפנים כשהנטייה היא לשלב במרחב אלמנטים לאו דווקא בפרופורציות המתבקשות - לא מוגזמות מדי אך בהחלט כאלה שתופסות נפח ומייצרות שייפ לא סטנדרטי. את האפקט ניתן ליצור על ידי שילוב ספות או ספריות גדולות בחלל הסלון או באי ארוך ורחב במיוחד במטבח".  

Ice Blue

המגמה האחרונה עוסקת (איך לא) באחד הגוונים החמים באופנה ובעיצוב הפנים, למרות שמדובר בגוון קר לגמרי. ה- Ice Blue הרך נתפס כטון בהיר להפליא וככזה מככב בקולקציית החולצות העדינות של ג'יבנשי, בסדרת החליפות של סטלה מקרטני ובנעלי ותיקי העור של פרואנזה שולר.

עיצוב: קרן גנס, צלם: אסף פינצ'וקעיצוב: קרן גנס, צלם: אסף פינצ'וק

"הצורך שלנו בשלווה, נוכח העולם הכאוטי שבו אנחנו חיים, גורם לנו לחפש גוונים עמוקים ומתוחכמים שיחד עם זאת מעניקים למרחב רוגע ושקט, כך שה-Ice Blue קולע בדיוק להגדרה", מסבירה גנס. "הקרירות שבו ממתנת חומרים חמים כמו עץ ומוסיפה למרחב נופך אלגנטי ועוטף - מראה שהוא ספק נפקד ספק נוכח. כשעובדים איתו במסות הנכונות, הגוון הזה מקנה טוהר וניקיון. הוא משתלב נפלא עם ברונזה, גווני חום וצבעי אדמה ומסייע לנו לייצר שלם שגדול מסך חלקיו - חלל עשיר, עמוק ומתוחכם יותר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיצוב פניםעיצובעיצוב מסחרי

 
מחפש...