אזורי המסחר והתעסוקה בעיר יגדלו פי 10: אושרה התוכנית לשכונה חדשה בגני תקווה

התוכנית להקמת שכונה חדשה בצפון גני תקווה, שמקדמת הרשות המקומית, כוללת 1,200 דירות, 250 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה והקמת קריית חינוך חדשה. הדירות ייבנו במבנים בני 8-24 קומות. בגני תקווה כ-26 אלף תושבים, שמעל 90% מהם יוצאים מהעיר לעבודה מדי יום, ולדברי העירייה התוכנית תיתן פתרון למצב הזה

שיתוף הכתבה
צילום רחפן של גני תקווה (סקייפרו)צילום רחפן של גני תקווה (סקייפרו)

הוועדה המקומית גני תקווה אישרה בחודש שעבר למתן תוקף את תוכנית 'לב הבקעה' להקמת שכונה חדשה בעיר, שתכלול 1,200 יח"ד ו-250 אלף מ"ר של מסחר ותעסוקה. התוכנית, ביוזמת ובסמכות הרשות המקומית, תצא כעת לביצוע התשתיות. התוכנית היא במסגרת איחוד וחלוקה לקרקעות בבעלות פרטית. היזמים יזכו לסיוע מהרשות עם 'מסלול ירוק' (מהיר) עד לקבלת ההיתר.

התוכנית, שקודמה ביוזמת ראש עיריית גני תקווה ליזי דלריצ'ה ותוכננה על ידי משרד האדריכלים נעמה מליס, תבוסס על עירוב שימושים ותכלול כאמור 1,200 יח"ד ו-250,000 מ"ר של אזורי מסחר ותעסוקה. שכונת 'לב הבקעה' תוקם בצפון העיר ומטרתה, לדברי הרשות, להפוך את האזור "למרכז חי ותוסס המציע שילוב מושלם בין שטחי תעסוקה, מסחר, מגורים ושטחים ציבוריים".

שטח התוכנית מתפרש על פני 270 דונם, ולצד הדירות ואזורי המסחר והתעסוקה, תכלול 43 דונם לטובת מוסדות ציבור ו-38 דונם לשטחים פתוחים. הדירות ייבנו במבני מגורים בני 24-8 קומות. במסגרת התוכנית תוקם גם קריית חינוך חדשה לתושבים החדשים. התוכנית צפויה להוביל להגדלת ההכנסות העירוניות, אשר צפויות לדברי העירייה גם להוביל לשדרוג השירותים העירוניים. עוד מציינים בעירייה שהמשמעות היא גידול של פי עשרה בשטחי התעסוקה והמסחר בעיר.

צילום רחפן של גני תקווה (סקייפרו)צילום רחפן של גני תקווה (סקייפרו)

גני תקווה מונה כיום כ-26,000 תושבים. סובלת ממיעוט שטחי מסחר ותעסוקה, ומרבית התושבים (מעל 90%) יוצאים מדי יום מהעיר כדי למצוא מקומות עבודה במרכז גוש דן. השכונה החדשה צפויה לתת פתרון טוב למצב זה.  

בהיבט התחבורתי, התוכנית מתבססת על תחבורה ציבורית, כולל סלילת נתיבים ייעודיים (נתיבי תחבורה ציבורית) והקמת מסוף לתחבורה ציבורית שממוקם בסמוך לכביש 471, וכן מערך של צירים ירוקים ושבילי אופניים. השכונה מתוכננת להיות שכונה מעודדת הליכה, מה שאמור להביא לירידה משמעותית בשימוש בכלי רכב בעיר. כך התושבים יוכלו לבחור במקום עבודה שנמצא במרחק הליכה מביתם ולהשתמש בשירותים בתוך השכונה, להקלת הגודש בכבישים.  

צילום רחפן של גני תקווה (סקייפרו)צילום רחפן של גני תקווה (סקייפרו)

ראשת העיר גני תקווה, ליזי דלריצ'ה, ציינה כי "תכנית 'לב הבקעה' היא צעד חשוב ומשמעותי לעתידה של העיר גני תקווה. השכונה החדשה לא רק שתשפר את איכות החיים של התושבים, אלא גם תתרום לחיזוק הכלכלה העירונית ותסייע במאבק שלנו בפקקים. אנו קוראים ליזמים להצטרף ולקחת חלק במהפכה שעוברת העיר". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גני תקווהאיחוד וחלוקהליזי דלריצ'ה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...