מורדי שבת לאחר עסקת הענק עם כלל: "היעד הבא – שווי של 3 מיליארד שקל"

בעקבות העסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.7 מיליארד שקל ועליית שווי של כמיליארד שקלים בתוך 4 שנים, מנכ"ל ICR מקבל תיאבון. בשיחה עם מרכז הנדל"ן אמר כי "ההשקעה תשמש אותנו להמשך הצמיחה"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל ICR מורדי שבת (אמיר לוי)מנכ"ל ICR מורדי שבת (אמיר לוי)

בעקבות העסקה המשמעותית שנחתמה היום (ג'), במסגרתה חתמה ICR, מבית ישראל קנדה וראם מגורים, הסכם להקצאה של 15% ממניותיה לכלל ביטוח תמורת 260 מיליון שקל, שוחח מורדי שבת, מנכ"ל החברה, עם " מרכז הנדל"ן ".

נזכיר כי העסקה משקפת ל-ICR שווי של 1.72 מיליארד שקל (אחרי הכסף) - הצפת ערך של מיליארד שקל לאחר רכישת השליטה בה ב-2020 ב-570 מיליון שקל ממנרב אחזקות. בנוסף העסקה משקפת להשקעת ישראל קנדה ב-ICR שווי של 730 מיליון שקל לעומת הערך בספרים של כ-230 מיליון שקל נכון ל-31.3.24.

"היעד שלי הוא להביא את ICR לשווי של 3 מיליארד שקל", אומר שבת, "השילוב של שני יו"רים רציניים עם קבוצת כלל היה ממש מוצלח. עשינו את העסקה מהר יחסית, כי גם כלל סופר מסודרת וגם הם סופר איכותיים. אני שמח שזה הציף ערך אמיתי לחברה, כי אנחנו די מאחורי קלעים. אתה לא יכול להתעלם מחברה בשווי 1.7 מיליארד. הרבה חברות נדל"ן נסחרות לא מתקרבות לשווי אמיתי שכזה".

פרויקט EVE BY ICR (צילום: 3dvision)פרויקט EVE BY ICR (צילום: 3dvision)

על העסקה עם כלל הוא מספר: "בסופו של יום מה שכלל ראו זה כמה דברים: הנהלה איכותית שלקחה חברה לפני 4 שנים בנקודה מסוימת ושילשה אותה בכל הפרמטרים, הדבר השני זה פורטפוליו איכותי עם סדרי גדול של הכנסות ורווח מאוד יפים, הדבר השלישי -  התוצאות, להוציא פרויקט מרעיון לביצוע בלוחות זמנים ועמידה בתחזיות - כל אלו חיזקו את ההבנה של כלל שמדובר בחברה עם פוטנציאל צמיחה משמעותי".

"ההשקעה תשתמש אותנו להמשך הצמיחה"

כיום ל-ICR שבעה פרויקטים בביצוע ושבעה בשיווק הכוללים כ-2,000 יח"ד. בנוסף, מקדמת החברה כ-50 פרויקטים בשלבי תכנון שונים ברחבי הארץ בהיקף של כ-15,000 יח"ד, כ-30 מתוכם בתחום ההתחדשות העירונית.

זו עסקה בזמן לא קל לענף הנדל"ן, גם המחסור בעובדים וגם בריביות. איך זה השפיע?
"אני חושב שזו הבעת אמון משמעותית בחברה ובהתנהלות שלה, דווקא בתקופה הזו ובגלל התקופה. התקופה הזו מעידה על האופן שבו אנחנו מתנהלים, גם בשמרנות וגם בעבודה עם הקבלנים האיכותיים בשוק, שמכבדים את החוזים.

"אנחנו רואים את השנה הזו כשנת מעבר. בעזרת השם, ברגע שהמצב הביטחוני ישתפר, התחושה הפנימית שזה יתכנס, וגם אם לא, כבר התרגלנו לחיות בשגרת מלחמה והשוק תמחר את זה. סוכנויות הדירוג מודיעות על הורדת דירוג, הבורסה אדישה לזה. בסופו של יום זה כבר מתומחר לפני השנה הבאה שתהיה שנת צמיחה משמעותית, אחרי מלחמה".

יש משהו ששיניתם בטקטיקה שלכם לאור המצב?
"לא. הפרויקטים שלנו הם התחדשות עירונית ויזמות. להפך, המשכנו ללחוץ על הגז, למכור דירות, לקדם פרויקטים ולרוץ קדימה. לא שיניתי שום דבר ממדיניות החברה, וגם בשוק קצב המכירות כפול משנה שעברה אצל כולם"

איך הכניסה של כלל תשפיע על החברה?
"זה חיזוק חיובי, בסוף כלל נכנסו בגלל הנהלה איכותית, לכן מה שהיה הוא שיהיה, אותו קו וכיוון מחשבה. ההשקעה תשתמש אותנו להמשך הצמיחה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מורדי שבתICRישראל קנדהראם מגורים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...