איך מחזירים את קטר הנדל"ן למסילה?

השלכות המלחמה לצד הריבית הגבוהה, המחסור בכוח האדם, חרם הסחורות מטורקיה, הרגולציה הבלתי נגמרת והדרישות של הרשויות המקומיות רק מגדילות את אי הוודאות בענף. מה הפתרונות שיש ליזמים והאם גורמי הממשל באמת רוצים לסייע ולתמוך?

שיתוף הכתבה
עמית גוטליב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים, מחוז ת"א והמרכז. צילום: ענבל מרמיעמית גוטליב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים, מחוז ת"א והמרכז. צילום: ענבל מרמי

אחרי שנה קשה ומורכבת שעברה על מדינת ישראל ובכלל זה על שוק הנדל"ן, נערך ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז לכנס השנתי באילת, שיתקיים השנה תחת הסלוגן 'מחזירים את הקטר למסילה'.

את הכנס תנחה השנה כתבת חדשות 12 מעיין פרתי, והוא יעסוק בנושאי הליבה האקטואליים ובסוגיות האסטרטגיות של ענף הנדל"ן והתשתיות בישראל בתקופה הנוכחית. בין אלה התמודדות הענף עם אתגרי המלחמה ואי הוודאות הכרוכה בה; סוגיית המחסור בכוח אדם באתרי הבנייה; עתיד ההתחדשות העירונית לאחר פקיעתה של תוכנית המתאר הארצית לחיזוק ומיגון מבנים מפני רעידות אדמה ( תמ"א 38 ); התחדשות לאומית ביישובי העוטף וקו העימות ביום שאחרי המלחמה; ועתידו של שוק הנדל"ן במגזר החרדי. עוד ייגע הכנס בפרויקט המטרו והשפעתו על שוק הנדל"ן המקומי, בייעול עבודתן של ועדות התכנון, ועוד.

בכנס ייטלו חלק, כדוברים יחידים או כמשתתפים בפאנלים, מקבלי ההחלטות בעולמות התכנון והבנייה, בהם הרגולטורים ופקידי הממשל הבכירים בישראל. בין אלה ניתן למנות את מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יהודה מורגנשטרן; יו"ר מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן; ראש עיריית שדרות אלון דוידי; מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר; מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט; ראש עיריית גבעתיים רן קוניק;יו"ר ועדות מחוזיות וועדות ערר,יו"ר ועדות מקומיות, מהנדסי ערים ועוד. לראשונה, השנה בכנס ישתתפו גם שמאי מקרקעין ועורכי דין.

מלבד המפגש הבלתי-אמצעי בין בכירי עולמות התכנון והבנייה, יזמים, קבלנים ואנשי שלטון מקומי, ייהנו באי הכנס ממגוון פעילויות פנאי, בהן מופעי סטנד-אפ והופעות של "אתניקס" ומוש בן ארי.

מאות יזמים, קבלנים וחברי הארגון כבר הבטיחו את מקומם בכנס, שנערך זו השנה ה-25 ויתפרש על פני ארבעה ימים, בתאריכים 14-11 בספטמבר. באי הכנס ישוכנו במלונות דן והרודס באילת, ולרשותם יעמדו כל הפסיטליטיז התיירותיים של מלונות יוקרה אלה.

עמית גוטליב יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז מציין: "הכנס הנוכחי מאפשר לקבלנים וליזמים להגיע לתקשורת ישירה מול כל הרגולטורים, ראשי הערים, מהנדסי הערים ועוד. השיח הפתוח מהווה כר פורה לקידום הזדמנויות, הפחתת בירוקרטיה, קידום תוכניות שתקועות בוועדות זמן ממושך ובעצם מסייע מאוד בהוצאת הענף מהמשבר. בתור ארגון הקבלנים הגדול בישראל יש לנו את הכוח לארח את כל הגורמים החושבים שאנו עובדים מולם ולהציף את מגוון האתגרים והבעיות שיש לצד פתרונות יצירתיים שיכולים להחזיר את הקטר למסילה. בסופו של יום האינטרס הוא משותף לכולם, אנו הקבלנים רוצים להמשיך ולבנות את הארץ, את השכונות החדשות, השכונות המתחדשות, לשפר את התשתיות, את מחלפי תנועה, לבנות את מוסדות החינוך, רפואה, ספורט ותרבות חדשים, ראשי הרשויות רוצים לפתח ולשדרג את פני הערים תוך מתן פתרונות לתושבים והמדינה רוצה גם היא לייצב את מחירי הדירות ולאזן את הפער בין ההיצע לביקוש. כשכולנו נעבוד ביחד הסכמה רחבה עם אסטרטגיה נכונה, נצליח לעמוד בכל המשימות והיעדים".

אלי רוזנטל, מנכ"ל ארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכז, אומר כי "חשוב היה לנו לקיים השנה את הכנס כסדרו, דווקא בשל המצב המורכב אליו נקלע ענף הנדל"ן. בימים שבהם עלויות המימון מאיימות על המשך הפעילות של לא מעט קבלנים , וכשגם ברמת המאקרו העתיד רחוק מלהיות ברור, החשיבות של שיח ושיתוף פעולה בין הגורמים המקצועיים השונים בענף מקבלת משנה תוקף.

"לצד תעשיית ההיי-טק, ענף הנדל"ן היה מאז ומתמיד קטר הצמיחה המרכזי של המשק, ובימים אלה חשוב לעשות הכל כדי לסייע לו לממש את הפוטנציאל האדיר הגלום בו לכלכלה הישראלית. הכנס של ארגון הקבלנים באילת נועד לעשות בדיוק את זה, וגם לאפשר לאנשי הענף, שעובדים כל כך קשה במהלך השנה, לשנות אווירה למשך ארבעה ימים, ופשוט ליהנות".

ההרשמה לכנס בעיצומה ונשארו חדרים אחרונים –

לרישום לחצו כאן >>


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמית גוטליבכנס ארגון הקבלנים והבוניםארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכז
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...