ארונות, הדור הבא: כך תהפכו את הדירה שלכם לאימפריית אחסנה

מחסור במקומות אחסון היא תופעה כלל ישראלית, שהופכת רבות מהדירות כאן לעמוסות מדי ופוגעת בנראות שלהן. מה ניתן לעשות? האמת שלא מעט. מניצול מיטבי של חדר הארונות בחדר ההורים, ועד הפיכת כלל קירות הבית לארונות – מומחים ממליצים על פתרונות מחוץ לקופסה

שיתוף הכתבה
נפלאות בחדר הארונות. עיצוב: רותי ברנדט ארונות דלקוב, צילום: נופר בוגניםנפלאות בחדר הארונות. עיצוב: רותי ברנדט ארונות דלקוב, צילום: נופר בוגנים

אוהבים לקנות ולאגור ומנגד שונאים לזרוק? אתם לא לבד. נראה כי מדובר בבעיה שמאפיינת רבים מהישראלים, לרוע המזל הבעיה אף הופכת לחריפה יותר בסביבה העירונית של לב אזורי הביקוש, שרוב תושביה גרים בדירות די קטנות ומאתגרות מבחינת מקומות אחסון. אך האמת היא שגם דירות גדולות סובלות מאותה הבעיה כי כשיש מקום אחסנה פנוי – הוא כמעט תמיד מנוצל עד תום.

התוצאה המצערת היא שהרבה מהבתים שלנו, שתפקידם לשמש מקום מפלט מכיל ונעים, הופכים עמוסים לעייפה ונראים כמו מחסנים. הבשורות הטובות הן שעל ידי תכנון נכון ניתן לשנות את המצב באופן משמעותי.

נפלאות בחדר הארונות

בהרבה מאוד מהדירות בישראל (ובפרט בדירות הקבלן החדשות) הנטייה היא להשאיר נישה קטנה ופינתית בחדר ההורים שאמורה לתפקד כחדר ארונות: "לרוב מדובר בשטח לא גדול במיוחד (כ- 2 מטר על 1.5 מטר) שבמידה ולא מתכננים אותו כראוי, קשה לייעל את שטחי האחסנה שבו", אומר תמיר רז, מנכ"ל חברת דלקוב (Delkoub), המתמחה בארונות הזזה ופתרונות אחסון.

עיצוב: FT DESIGN, צלם: איל תגר, באדיבות ארונות דלקובעיצוב: FT DESIGN, צלם: איל תגר, באדיבות ארונות דלקוב

"על אף שהוא עשוי להיתפס כמאתגר וקטן הוא לאו דווקא כזה, זאת במידה שמשכילים לנצל כל מילימטר, גם את הפינות. במקרים האלה נכון לייצר גומחת ארונות שחלקה הפנימי (זה שנוצר במפגש בין הפינות) משמש לתלייה וכך, את החלקים הנותרים מימין ומשמאל, אפשר לנצל להתקנת מדפים ומגרות".

לשיטתו של רז, נכון להשתמש בכל גובה החלל, גם כשמדובר בחללים מאוד גבוהים: "זאת הדרך להרוויח יותר שיטחי אחסון. את הפריטים שנדרשים בהישג יד נמקם בחלקיו התחתונים של הארון ובחלקים העליונים נאחסן את הפריטים בהם אנחנו משתמשים בתדירות נמוכה, כמו גם את בגדי העונה הנגדית. את חדר הארונות הקטן מומלץ לחזק בעזרת שידת אחסון שנציב בחדר השינה וננצל לטובת אחסון לבנים, בגדי ים, פיג'מות ותכשיטים".

עיצוב: קרן גנס, צלם: אסף פינצ'וקעיצוב: קרן גנס, צלם: אסף פינצ'וק

פתרון נוסף לניצול מקום לדבריו, הוא להפוך את הקירות לארונות עצמם. "כן כן, במקום קירות, תחסכו מקום ותהפכו אותם לארונות. במקום קיר - ארון". כדוגמה לכך הוא נותן פרויקט של מעצבת הפנים רותי ברנדט, שבו לדברי רז הוחלט לשבור קיר בסוויטת הורים, ובמקומו יצרו בחברת דלקוב, ארונות פתיחה עשויים זכוכית שקופה עם גוון אפרפר שמכסים קיר שלם ברוחב של 4 מטר. עומק הארון 60 ס"מ.

FT DESIGN ,צלם: איל תגר, באדיבות דלקוב ארונותFT DESIGN ,צלם: איל תגר, באדיבות דלקוב ארונות

"מהכניסה לארון, בעצם נכנסים לנישת מעבר לחדר רחצה מפואר. הכל נטמע בחתיכה אחת שיוצרת מצד אחד אלמנט ארונות פונקציונאלי ומצד שני מעבר והפרדה בין השינה לבין הרחצה. בתוך הארון בכל אחת מהדפנות יש תאורה שנדלקת באופן עצמאי בלי קשר לפתיחת או סגירת הארון".

"כלפי חוץ מדובר בקיר לכל דבר"

ברוב דירות הקבלן החדשות, ארון החשמל והתקשורת ממוקם ממש בכניסה לדירה באופן שרחוק מלהיות אסתטי. לדברי מעצבת פנים דקלה וטורי מסטודיו VATURI DESIGN, את האזור הזה אפשר לתכנן בצורה חכמה כך שאלה יוסתרו על ידי מראת גוף מהרצפה עד התקרה כשבחלקים שמתחת ומעל לארונות ניתן לייצר אחסון למדפים, תיקים ונעליים.

עיצוב: קרן גנס, צלם: אסף פינצ'וק עיצוב: קרן גנס, צלם: אסף פינצ'וק

"זהו אזור שלרוב לא מנוצל וחבל, מכיוון שהוא עשוי לספק פתרון להרבה מאוד פריטים שזקוקים למקום. ככלל, בזכות הטכנולוגיות והחומרים שקיימים בענף אפשר לייצר שטחי אחסון שכלפי חוץ יראו אסתטיים ונקיים, כמו קיר לכל דבר- הודות לאינסוף טקסטורות וצבעים אפשר להפוך את הקירות הגנריים והמשעממים לקירות כוח על ידי חיפוי שלהם בפורצלן, פורניר, אבן, טכניקת צביעה ייחודית ועוד".

עוד לדבריה, "במסדרונות ארוכים ורחבים, בהם אנחנו נדרשים לפתרונות אחסון יצירתי, הנטייה היא לייצר דלתות בקו אפס שנפתחות בטאצ'. כך, חזיתות הפרוזדור נראות ממש כמו קיר אבל למעשה לכל אורכו סמויים הרבה מאוד ארונות ותאים - דרך נפלאה ליצור אחסון נקי ואסתטי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיצובאחסנהעיצוב פנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...