776 מלש"ח ל-46 יישובים: מנהלת תקומה פרסמה את מתווה הסיוע לשיקום העוטף

המתווה, המתפרס על 2024-2028, הוא לטובת מימון וביצוע עבודות שדרוג, קידום תכנון, השלמת תשתיות, מבני ציבור ומיגון. הקריטריונים לחישוב הסל מתבססים על מדרגות, שיהפכו בהדרגה לדיפרנציאליות לפי מספר התושבים, פריפריאליות והקרבה לגדר

שיתוף הכתבה
שכונת כיסופים בעומר אליה עברו כפתרון זמני חברי קיבוץ כיסופים (מנהלת תקומה)שכונת כיסופים בעומר אליה עברו כפתרון זמני חברי קיבוץ כיסופים (מנהלת תקומה)

מנהלת תקומה פרסמה את המתווה למתן "סלים יישוביים" בגובה 776 מלש"ח ל-46 יישובי חבל תקומה, כך על פי הודעת המנהלת הבוקר (ב'). המתווה מתפרס על השנים 2024-2028, וזאת לטובת מימון וביצוע עבודות שדרוג, קידום תכנון, השלמת תשתיות ומבני ציבור, השלמת מיגון נדרשות והנגשה של המרחב הציבורי ומבני הציבור שבתחום היישובים. סלים אלה מצטרפים לתקציבי השיקום והבנייה מחדש שינתנו לישובים על סך כ-1.5 מיליארד ש״ח. 

על פי המתווה סך הסעיף התקציבי הינו עד 776 מלש"ח כאשר התקציב הנ"ל מתפרס בחלוקה לשנים: בשנת 2024 יוקצו 80 מיליון שקלים לכלל היישובים, בשנים 2025-2027 יוקצו 180 מיליון שקל בשנה ובשנת 2028 יוקצו 156 מיליון שקל בשנה. 

הקריטריונים לחישוב הסל היישובי וגובה התמיכה מתבססים על מדרגות, כאשר מדרגת הבסיס לכלל הישובים היינה 8 מיליון שקל בכל אחת מהשנים. לאחר מכן תהיינה מדרגות דיפרנציאליות המתבססות על מספר התושבים (60% מהתקציב), מדד פריפריאליות (20% מהתקציב) וממד הקרבה לגדר (20% מהתקציב).

על פי המתווה בכל שנה יגיש כל יישוב לוועדת התמיכות של מנהלת תקומה בקשה הכולל את צורכי היישוב ואת סכום הכסף אותו הוא מבקש. ועדת התמיכות תבחן עמידה בתנאי הסף ואת תכנית הסל היישובי ותאשר אותו בהתאם לעמידה בתנאים. יש לציין כי בימים אלה כמתוכנן מקדמת מנהלת תקומה שני סלים נוספים, האחד לעיריית שדרות על סך 270 מיליון ש״ח והשני למועצות האזוריות על סך של כ-300 מיליון ש״ח.

החל פינוי ההריסות של המבנים בקיבוץ נירים 

בתוך כך, היום החל פינוי ההריסות של 6 מבנים הכוללים 24 בתי מגורים בשכונת הצעירים שבקיבוץ נירים. חברי קיבוץ נירים, שוהים בשכונת הפארק בבאר שבע בפתרון דיור קהילתי זמני בעיר ועד להשלמת עבודות השיקום בנירים. 

אתמול אישרה מנהלת תקומה את החברה המנהלת של הישוב נירים עבור ביצוע עבודות השיקום. בנוסף אישרה השבוע מנהלת תקומה מימון להקמה של 24 מבנים טרומים בכדי לאפשר את קיצור לוחות הזמנים של עבודות השיקום בנירים והחזרת התושבים לישוב הקבע בחבל וזאת בנוסף על תקציב השיקום שעומד על כ-35 מיליון ש״ח.

אביאל פנסאפורקאר, מנהל מערך דיור ותשתיות במנהלת תקומה: "פינוי ההריסות והבתים שנפגעו ביישובי החבל ב-7 באוקטובר, הוא חלק חשוב מהכנת הקרקע לבניה מחדש של העוטף. אנו נמשיך ללוות את חברי קהילת נירים ויתר תושבי חבל התקומה בקשב מלא לצרכיהם, מפתרונות הדיור הזמניים הקהילתיים, על ידי התכנון וביצוע העבודות בישובים ועד להשלמת הבניה מחדש והחזרה המיוחלת של התושבים הביתה"


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תקומהמנהלת תקומהעוטף עזהחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...