סמוטריץ' מציע: דחיית תשלום בגין עובד זר בענף הבנייה - עד הגעתו לארץ

שר האוצר פנה לשר הפנים בבקשה לעדכן את התקנות המגדירות את דרכי תשלום האגרות בגין העסקת עובדים זרים בענף, במטרה לאפשר דחייה של חלק מהתשלום (75%) עד למועד הגעת העובד הזר לישראל. סמוטריץ': הקלה חשובה על הקבלנים ובעלי המקצוע"

שיתוף הכתבה
שר האוצר סמוטריץ' בוועדת הכספים (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)שר האוצר סמוטריץ' בוועדת הכספים (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה ביום חמישי האחרון לשר הפנים משה ארבל בבקשה לעדכן את התקנות המגדירות את דרכי תשלום האגרות בגין העסקת עובדים זרים בענף הבניין, במטרה לאפשר דחייה של חלק מהתשלום (75%) עד למועד הגעת העובד הזר לישראל ובכך להקל כלכלית על תאגידי כוח האדם.

הרקע לכך הוא  פרוץ מלחמת חרבות ברזל, וגריעתם של 100 אלף עובדים פלסטינים, בעוד חלק לא קטן מועסק באופן לא חוקי, וכמו כן חל עיכוב בהגעת העובדים הזרים, אף שהממשלה אישרה הגעת 20 אלף עובדים, והוצע אף להגדיל ל-60,000 עובדים, בעוד שבפועל הגיעו רק אלפים בודדים. כחלק מהמאמצים להרחבת מלאי כוח האדם הזמין לאחרונה אושר מענק לתמרוץ עובדים ישראלים בענף בהיקף של עד 21,000 שקל לעובד. 

"התאגידים מחויבים בתשלום דמי ההיתר והאגרה השנתית לרשות האוכלוסין וההגירה מרגע שזו הקצתה עובד לשורות התאגיד", כתב סמוטריץ' במכתב לארבל. "הקצאת העובד  בידי הרשות מתקיימת… כאשר העובד עוד נמצא בארץ מוצאו ולא במועד תחילת עבודתו אצל המעסיק (התאגיד). כך נוצר מצב בו תאגידי כוח אדם נאלצים לשלם בעבור עובד עתידי, לעתים חודשים לפני שזה מתחיל לעבוד… אבקשך לשקול  לאפשר דחייה של חלק מהתשלום, בעלות 75% מעלות דמי ההיתר והאגרה השנתית…למועד הגעתו של העובד לידי המעסיק בישראל בפועל ועד סיום השנה הקלנדרית".

שר האוצר מסר כי "מפרוץ מלחמת חרבות ברזל קיימתי לא מעט דיונים במשרד האוצר ובפורומים נוספים בנוגע למצוקת עובדים בענף הבניה. עד כה הפחתנו רגולציה והבאנו לכניסתם של למעלה מ-20,000 עובדים זרים לענף. בנוסף, כבר בחודשים הראשונים למלחמה הודעתי על תכנית תמריצים אדירה למי שייכנס לעבוד בענף.

"המהלך לעדכון התקנות המגדירות את דרכי תשלום האגרות למי שמעסיק עובדים זרים בענף הבניין, יהווה הקלה חשובה על הקבלנים ובעלי המקצוע בענף הבנייה, כך שהנטל הכלכלי הרובץ לפתחם עם העסקת עובדים זרים, יופחת ויוסדר מחדש במועדי תשלום המתאימים יותר לרוח התקופה ולמצוקת העובדים בענף. פעילות שוטפת של ענף הבניה היא אינטרס לאומי ואנו נמשיך לסייע לענף תוך שמירה על כלכלתה וביטחונה של המדינה".

בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ בירכו על הצעד של סמוטריץ'. "עמדנו לצד התאגידים וסייענו בקידום הליך זה ולהערכתנו, השפעת ההחלטה של שר האוצר תבוא לידי ביטוי מיידית כאשר תאגידים יצאו מכלל סכנה לפגיעה אנושה, בעת שהם מחכים לעובדים ונאלצים להגדיל דרמטית את היקפי המימון שלהם ללא יכולת להתפרנס, ויוכלו להגדיל את מספר הבקשות לעובדים זרים כך שיתמכו בהאצת הבאת העובדים לישראל".

ברשות האוכלוסין הוהגירה סירבו להגיב על ההצעה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בצלאל סמוטריץ'שר האוצרעובדים זריםשר הפניםאגרות בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...