תוספת 3,400 דירות ועד 9 קומות בלבד: אושרה להפקדה חלופה לתמ"א 38 בלוד

התוכנית שקודמה ע"י הרשות הממשלתית להתחדשות ועיריית לוד, קובעת את מסלול ההתחדשות של הבניין, בין אם בחיזוק ותוספת ובין אם בהריסה ובנייה מחדש, ומאפשרת איחוד חלקות ותוספת שטחי ציבור במפלס הקרקע. התכנית חלה על מבנים קיימים למגורים, ולא על מבנים המיועדים להריסה, מבנים לשימור וצמודי קרקע

שיתוף הכתבה
ראש עיריית לוד יאיר רביבו ומנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר (יוסי אלטרמן, דוברות בית הנשיא, ויקימדיה, שאטרסטוק)ראש עיריית לוד יאיר רביבו ומנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר (יוסי אלטרמן, דוברות בית הנשיא, ויקימדיה, שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית מרכז בראשות עו"ד מיכה גדרון החליטה ביום רביעי האחרון להפקיד תכנית התחדשות בניינית לעיר לוד שקודמה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית לוד. התכנית תאפשר תוספת של כ-3,400 יח"ד במתחמים שונים בעיר. בשלב הראשון תתאפשר הוצאת היתרים לטובת התחדשות וחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה בהיקף של עד 650 יח"ד ובהמשך בהתאם לכושר הנשיאה של התשתיות העירוניות והשטחים הציבורים.

התכנית קובעת את מסלול ההתחדשות של הבניין, בין אם בחיזוק ותוספת ובין אם בהריסה ובנייה מחדש, ומאפשרת איחוד חלקות ותוספת שטחי ציבור במפלס הקרקע. התכנית חלה על מבנים קיימים המשמשים למגורים, ואינה חלה על מבנים המיועדים להריסה, מבנים לשימור ומבנים צמודי קרקע.  

התכנית קובעת הנחיות עיצוב אדריכלי, ומסווגת את אפשרויות ההתחדשות של כל בניין לפי מיקומו במרקם העירוני. היא קובעת שלושה מנגנונים להתחדשות: אזורים לבנייה מרקמית נמוכה עד 4 קומות, אזורים לבנייה מרקמית נמוכה עד 5 קומות ואזורים לבנייה מרקמית עד 9 קומות. בתוכניות המוצעת היה גם פרויקט לבנייה של עד 25 קומות, אך זה ירד מהאישור להפקדה.

הדמיה של התוכנית הבניינית בלוד (מזור פירשט אדריכלים)הדמיה של התוכנית הבניינית בלוד (מזור פירשט אדריכלים)

עוד התוכנית מציעה תוספת 13 מ"ר במסלול עיבוי וחיזוק. לכל אחד מהאזורים תפקיד שונה במערך העירוני, תמהיל שימושים ייחודי ותבנית בנייה אופיינית. בהתאם לסיווג זה ניתנו זכויות בנייה, הוראות בינוי והנחיות להקצאת שטחי ציבור. התוכנית נערכה ע"י משרד 'מזור-פירשט אדריכלים'. 

נזכיר כי המועצה הארצית החליטה בשבוע שעבר כי תמ"א 38 תסתיים כמתוכנן ב-29.8.24 בערים תל אביב, בני ברק ובת ים, אך כי פרויקטים המצויים בהליכי הוצאת היתר בלבד יוכלו להסתיים עד סוף השנה. ההחלטה התקבלה במסגרת דיון שהתקיים בהארכת המועד לפקיעת תמ"א 38 בערים בהן טרם הוגשה תוכנית מחליפה. לעומת זאת בערים שבהן הוגשה תוכנית מחליפה, תמ"א 38 תוארך עדי מאי 26.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, עו"ד מיכה גדרון: "התכנית הבניינית קודמה בשיתוף פעולה עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועם עיריית לוד. התכנית מחליפה את תמ"א/38 ומאפשרת חידוש מבני מגורים תוך מתן מענה המותאם לצרכי העיר". 

מנהל אגף תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר: "התכנית שאושרה להפקדה משלימה את המהלך  הגדול של ההתחדשות העירונית בעיר לוד שהובילה העיריה ביחד עם הרשות להתחדשות עירונית . לאחר מאמץ מרוכז של השנים האחרונות באישור תוכניות רבות וגדולות לפינוי בינוי, יזמו הרשות להתחדשות עירונית תוכנית משלימה שתאפשר התחדשות של מבנים בודדים שלא נכללו במתחמי הפינוי בינוי. התוכנית יוצרת למבנים אלו מתווה ראוי וישים כלכלית להתחדשות ולחיזוק בפני רעידות אדמה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לודתמ"א 38הוועדה המחוזית מרכזעיריית לודסמנכ"לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...