תיקון להחלטה על סופה של תמ"א 38: מי שהוציא תיק מידע יוכל להגיש בקשה להיתר עד סוף 2024

על פי החלטת המועצה הארצית בראשות נתן אלנתן, תמ"א 38 תסתיים ב-29.8 בתל אביב, בת ים ובני ברק כפי שנקבע. זאת למעט מקרים שבהם הונפק תיק מידע בתוקף עד ל-1.8, אז ניתן יהיה להגיש בקשה להיתר עד סוף 24

שיתוף הכתבה
רפי אלמליח ונתן אלנתן (אביגיל מתתוב, לע"מ)רפי אלמליח ונתן אלנתן (אביגיל מתתוב, לע"מ)

המועצה הארצית החליטה היום (ג') כי תמ"א 38 תסתיים כמתוכנן ב-29.8.24 בערים תל אביב, בני ברק ובת ים, אך כי פרויקטים המצויים בהליכי הוצאת היתר בלבד יוכלו להסתיים עד סוף השנה. ההחלטה התקבלה במסגרת דיון שהתקיים בהארכת המועד לפקיעת תמ"א 38 בערים בהן טרם הוגשה תוכנית מחליפה. הדיון התקיים בעקבות החלטת הוועדה המקומית תל אביב-יפו לפנות אל המועצה הארצית בנושא.

המועצה קבעה כי הוראות התמ"א יפקעו בהתאם להוראות החוק ולהחלטות המועצה הקודמות, כמתוכנן בתאריך 29.8.24. עם זאת, לנוכח העובדה כי פרויקטים רבים להתחדשות עירונית בערים תל אביב, בני ברק ובת ים, בהם התמ"א עתידה לפקוע בתאריך 29.8.24, מצויים בהליך להגשת בקשה להיתר, המועצה הארצית קבעה הוראות שעה שיאפשרו את השלמת פרויקטים אלה.

ממינהל התכנון נמסר כי "המועצה סברה כי נכון לאפשר לפרויקטים אלה המצויים רגע לפני בקשת ההיתר להסתיים, וזאת כדי לשמור על האינטרסים של התושבים בפרויקטים אלה שחיכו זמן רב לסיום הפרויקט".

על פי ההחלטה, הוראות המעבר יחולו אך ורק במקרים בהם הבקשה להיתר תוגש עד לתאריך 31.12.24, ובלבד שקיים לגבי הבקשה להיתר תיק מידע להיתר שניתן עד ליום 1.8.24, ושבמועד הגשת הבקשה להיתר, המידע להיתר היה בתוקף.

עוד במסגרת ההחלטה נכתב כי "למען הסר ספק, מובהר בזה, כי מועד 'הגשת בקשה להיתר' הינו מועד הגשת הבקשה, אף אם במועד זה טרם נקלטה בקשה להיתר. ואולם, ככל שהבקשה להיתר נדחתה, כך שנדרש להגישה מחדש, המועד הקובע יהיה המועד שבו תוגש הבקשה מחדש.

בנוסף, המועצה עודכנה כי ברשויות, באר שבע, אשקלון, פתח תקווה, כפר סבא, ראשון לציון, רמת גן, בית שמש, גבעתיים, וחדרה (לב העיר), קוימו שני התנאים המאפשרים את הארכת התמ"א - הגשת תוכנית מחליפה והחלטה של מועצת העיר על הארכת תמ"א 38 - וזו תוארך בתחומן עד ליום 18.5.26 או עד לאישור התכנית המחליפה, (לפי המוקדם) ותוארך בתחומם עד ליום 18.5.26, או עד לאישור התוכנית המחליפה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהנתן אלנתןתמ"א 38התחדשות בניינית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...