כצפוי: עיריית ת"א לא תאריך את תמ"א 38, חלופת שקד תפעל בינתיים

מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה ת"א החליטה לא להאריך את תוקפה של תמ"א 38, והעירייה עובדת על הגשת תכנית כוללת להתחדשות עירונית לוועדה המחוזית. למבקשי היתרים בעת תקופת המעבר ניתן יהיה לפעול בהתאם ל"חלופת שקד"

שיתוף הכתבה
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי (עיריית תל אביב-יפו)ראש עיריית תל אביב רון חולדאי (עיריית תל אביב-יפו)

עכשיו זה סופי: כצפוי, עיריית תל אביב- יפו לא תאריך את תוקפה של תכנית תמ"א 38 . כך החליטה אמש (ג') מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל אביב-יפו. העירייה מסרה כי בימים אלה היא עובדת על הגשת תכנית כוללת להתחדשות עירונית לוועדה המחוזית. למבקשי היתרים בעת תקופת המעבר, ועד לכניסתה לתוקף של התכנית הכוללת להתחדשות עירונית (5555), ניתן יהיה לפעול בהתאם לתקנות התכנון והבניה (תכנית לרישוי מהיר), הידוע כ"חלופת שקד" לתמ"א 38.

לעמדת עיריית תל אביב-יפו, כפי שהתבטאה בעבר, תמ"א 38 נחלה כישלון חרוץ בהשגת מטרתה ובמקום זאת הפכה לתוכנית המיושמת באזורי הביקוש בערי המרכז בלבד, וזאת, ללא הליך תכנוני סדור, ללא תוספת שטחי ציבור בנויים וללא תשלומי ההשבחה הנדרשים לרשויות המקומיות לשם הקמת שטחים ותשתיות ציבוריות בהתאם לתוספת יחידות הדיור מכוחה.

לדידה של העירייה, לאחר כעשרים שנה מכניסת התכנית לתוקף וארבעה שינויים שנעשו בה, המחוקק הבין כי התכנית מקבעת "מוצר תכנוני חסר" וכשלה מלהשיג את מטרותיה ונקבע כי לא תוארך מעבר לאוגוסט 2024, אלא אם הוועדה המקומית תגיש תכנית כוללת להתחדשות עירונית לוועדה המחוזית. 

בקשות שנמצאות ב"צינור" יוכלו להתקדם בתמ"א 38 

כאמור בימים אלה עמלה העירייה על עריכת תכנית כוללת להתחדשות עירונית שתאפשר התחדשות בניינית שכוללת מיגון וחיזוק מבנים, תוך מתן מענה לצורכי הציבור ובתפיסה תכנונית כוללת לשכונות העיר. במסגרת הליכי קידום התוכנית, היא תעבור שיתוף ציבור ותוגש לוועדה המחוזית. לאחר מתן תוקף לתכנית היא צפויה ליצור ודאות תכנונית והליכי רישוי קצרים, לדברי העירייה.

העירייה פועלת להקמת מסלול תכנון-רישוי בהתאם לתקנות תכנית-רישוי מהיר הידועות כחלופת שקד לצורך מתן סעד ליוזמות התחדשות עירונית ברמת הבניין הבודד שכבר החלו, אך לא יוגשו לפני תפוגת תמ"א 38 . מסלול זה יפעל לפי הצורך בתקופת המעבר בין תפוגת תמ"א 38 וכניסתה לתוקף של תכנית כוללת להתחדשות עירונית.

בקשות שנמצאות ב"צינור" יוכלו להתקדם במסלול של תמ"א 38 למרות הפקיעה, במידה שעברו את שלב אישור תנאי הסף לפני התאריך הקובע. כל בקשה שנכנסה לפני התאריך תיקלט ותגיע לוועדה ותמשיך להיתר. בנוסף, בעקבות רצונה של העירייה להעניק מענה לתושבי העיר שהחלו בקידום פרויקטים של תמ"א 38, נעשתה פנייה למינהל התכנון בבקשה לבחון אפשרות כי מבנים שהוצא להם תיק מידע בתוקף עד 1.8.24 ויסיימו את הגשת המסמכים עד סוף 2024 יוכלו להמשיך בתהליך. 

בנוגע לדרישה להוספה של מרחבים מוגנים דירתיים (ממ"דים), מוסרים בעירייה שלאחרונה נחקקו הוראות ארציות חדשות המגדילות את תחום הקמת ממ"דים בפטור מהיתר ומקלות על הוספת ממדים בהיתרים. זאת כבר עכשיו וללא תלות בתמ"א 38 או בתכנית כוללת להתחדשות. כמו כן העירייה תספק הלוואות ללא ריבית לכל מי שירצה לבנות ממ"ד בעיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביבתמ"א 38חלופת שקד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...