פוטנציאל לתוספת של עד 3,700 דירות: אושרה תוכנית ההתחדשות הבניינית של רמלה

מדובר בתוכנית ההתחדשות הבניינית השנייה שמקבלת תוקף, אחרי חולון, והראשונה במחוז המרכז. במקביל מקודמות כיום בעיר 20 תוכניות שונות של התחדשות מתחמית בהיקף של 30 אלף דירות חדשות

שיתוף הכתבה
רמלה (עיריית רמלה) רמלה (עיריית רמלה)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז בראשות עו"ד מיכה גדרון, החליטה היום (ד') על מתן תוקף לתוכנית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית רמלה להתחדשות בניינית בעיר. מדובר  בתוכנית ההתחדשות הבניינית הראשונה במחוז מרכז שאושרה, והתוכנית השנייה בסך הכל אחרי אישורה של תוכנית ההתחדשות הבניינית של חולון.

מאחר שרמלה היא עיר שרוב ההתחדשות העירונית בה מתוכננת להיעשות באופן מתחמי, פוטנציאל הוצאת ההיתרים עבור מיזמי התחדשות עירונית ברמת המגרש צפוי להיות צנוע, ובשלב הראשון לאפשר חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, שיאפשרו תוספת דירות בהיקף של עד 1,300 יחידות דיור. במידה ותוכניות מתחמיות לפינוי-בינוי המקודמות כיום בעיר לא יבואו לידי מימוש בעתיד, התוכנית כוללת מנגנון שיאפשר התחדשות בהיקף של כ-3,700 יח"ד נוספות ברחבי העיר. 

עוד קובעת התוכנית את מסלול ההתחדשות המתאים לכל בניין, בין אם בדרך של חיזוק ותוספת ובין אם בהריסה ובנייה מחדש, ומאפשרת איחוד חלקות ותוספת שטחי מסחר ושטחי ציבור במפלס הקרקע. היא חלה על מבנים קיימים המשמשים למגורים שנבנו לפני 1 בינואר 1985, ואינה חלה על מבנים המיועדים להריסה, מבנים לשימור, או מבנים צמודי קרקע.

במסגרת התוכנית נקבעו ארבעה אזורי התחדשות: מוקד מיוחד, רחוב ראשי עירוני, רחוב ראשי שכונתי ורחוב מקומי. לכל אחד מהאזורים תפקיד שונה במערך העירוני, תמהיל שימושים ייחודי ותבנית בנייה אופיינית. בהתאם לסיווג זה ניתנו זכויות בנייה, הוראות בינוי והנחיות להקצאת שטחי ציבור. בכל אחד מסיווגים אלו התוכנית מאפשרת התחדשות באחד מתוך שלושה מסלולים: הריסה ובניה מחדש, חיזוק ותוספת לבנייה קיימת או חיזוק ומיגון בלבד.

התוכנית נערכה על ידי משרד 'ארי כהן אדריכלות ותכנון ערים.

20 תוכניות מתחמיות הכוללות 30 אלף דירות

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, עו"ד מיכה גדרון: "התוכנית הבניינית קודמה בשיתוף פעולה מלא עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועם עיריית רמלה, מחליפה את תמ"א 38 ומאפשרת חידוש מבני מגורים תוך מתן מענה המותאם לצרכי העיר. במחוז מרכז מקודמות 6 תוכניות נוספות להתחדשות עירונית  שהינם בשלבים סטטוטוריים שונים".

מתכננת מחוז מרכז במינהל התכנון, טלילה הראל: "העיר רמלה נמצאת כיום בתנופת פיתוח והתחדשות: בנוסף לתוכנית הבניינית, מקודמות בעיר כ-20 תוכניות מתחמיות להתחדשות, הכוללות כ-30,000 יחידות דיור. בשנים האחרונות אושרו בעיר מספר תוכניות להרחבת אזורי התעסוקה, ואנו מקווים לפרסם בקרוב גם מסמך מדיניות להתחדשות העיר העתיקה".

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "ההחלטה על הפקדת התוכנית שתחליף את תמ"א 38 ברמלה חשובה בראש ובראשונה לדיירים שגרים כיום במבנים ישנים בעיר, והתוכנית תאפשר להם להוציא היתרי בניה לחידוש המבנים, בהליך מהיר. במבט רחב יותר, במהלך השנה הקרובה נגיע לשלב של אישור תוכניות עירוניות מחליפות תמ"א 38 בערים נוספות, וזאת כחלק מהמהלך הארצי של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית להחלפת תמ"א 38 הארצית, בתוכניות עדכניות, עירוניות, שמתוכננות ביחד עם הרשויות המקומיות בצורה פרטנית לכל עיר בהתאמה לצרכים הייחודיים שלהם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמלההתחדשות בנייניתהתחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתתמ"א 38
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...