המחליף של תמיר כהן שהתפטר: עמית בירמן מונה למ"מ מנכ"ל שיכון ובינוי

מינויו של בירמן, שכיהן עד כה כסמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל, נכנס לתוקפו ביום חמישי. לפני שהגיע לשיכון ובינוי כיהן כעשור כסמנכ"ל הכספים של שפיר הנדסה. לפני שבוע הודיע תמיר כהן הודיע על התפטרותו ועל גיבוש קבוצת משקיעים שתנסה לרכוש את השליטה בחברה

שיתוף הכתבה
עמית בירמן ותמיר כהן (רמי זרנגר, רועי טפר)עמית בירמן ותמיר כהן (רמי זרנגר, רועי טפר)

עמית בירמן מונה לממלא מקום מנכ"ל חברת שיכון ובינוי , לאחר התפטרותו של תמיר כהן בשבוע שעבר. המינוי של בירמן נכנס לתוקפו ביום חמישי האחרון. בירמן כיהן עד כה כסמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל בחברה. 

אל שיכון ובינוי הגיע בירמן ב-2020 לאחר 10 שנים בתפקיד סמנכ"ל הכספים של שפיר הנדסה ותעשייה. לפני כן כיהן כמנהל כספים בחטיבת מל"ט באלביט מערכות. בירמן הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת ת"א ויש לו תואר מוסמך במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן.

לפני שבוע הודיע תמיר כהן הודיע על התפטרותו וכן על גיבוש קבוצת משקיעים אשר תנסה לרכוש את השליטה בחברה מידי בעל השליטה בחברה, איש העסקים נתי סיידוף.  במכתב ההתפטרות כתב: "לאחרונה נוצרו נסיבות מיוחדות ולפיהן אני מתרשם כי יש ביכולתי, יחד עם משקיעים אחרים, לרכוש חלק או את כל מניות השליטה בחברה אשר אני מאמין ביכולתה לצמוח באופן משמעותי. יחד עם זאת, העובדה כי בעל השליטה החליט להיות מעורב יותר בניהול החברה הובילה אותי למסקנה כי נכון וראוי בשלב זה יהיה שאקדם את המהלך כשאני מחוץ לחברה".

התפטרותו של כהן באה על רקע הגידול במעורבותו של בעל השליטה סיידוף בענייניה השוטפים של החברה. סיידוף אף התמנה לפני שבועיים לדירקטור בחברה, ככל הנראה כדי לקבל את תפקיד היו"ר. בראיון לכלכליסט לפני שבועיים סיידוף ביקר מהלכים שעשתה החברה, ובהם קניית קרקעות לכ-800 דירה להשכרה בשדה דב. חובות החברה הגיעו לכ-11 מיליארד שקל התחייבויות שוטפות ו-10.38 מיליארד שקל לא שוטפות.

ביום חמישי קפצה מניית החברה ב-7.3% לאחר שהחברה דיווחה על סגירת התיק נגדה באפריקה והסדר טיעון עם הפרקליטות, שבגינו תרשום הפסד של 246 מיליון שקל בדוחות הרבעון השלישי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויתמיר כהןעמית בירמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...