קבוצת הראל מגדילה אחזקותיה בתדהר: רכשה 5% נוספים לפי שווי של 4.2 מיליארד ש'

הבוקר חתמו הצדדים על הסכם לפיו תרכוש הראל השקעות 5% מקבוצת הבניה תמורת כ-235 מלש"ח. לאחר שבחודש אוגוסט רכשה הקבוצה 10% מתדהר לפי שווי של 3.9 מיליארד, עומד כעת חלקה של הראל בחברה על 15%

שיתוף הכתבה
יו"ר קבוצת תדהר גיל גבע יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים (עופר חג'יוב, גבע טלמור) יו"ר קבוצת תדהר גיל גבע יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים (עופר חג'יוב, גבע טלמור)

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים מרחיבה את אחזקותיה בקבוצת הבניה תדהר . הבוקר (ד') חתמו הקבוצות על הסכם, במסגרתו הראל השקעות רוכשת כ-5% מקבוצת תדהר, תמורת כ-235 מיליון שקלים, בעסקה המשקפת לתדהר שווי של כ-4.2 מיליארד שקלים אחרי הכסף, זאת לאחר שבאוגוסט האחרון רכשו גופים מקבוצת הראל 10% מהקבוצה.

למעשה החל שיתוף הפעולה בין החברות בשנת 2020, אז הקימו תדהר והראל מיזם משותף להקמה ולניהול של נכסי נדל"ן מניבים בהיקף של מיליון מ"ר המיועד להתממש במהלך השנים הקרובות. באוגוסט 2023 שיתוף הפעולה בין הצדדים עלה כאמור מדרגה, כשהראל רכשה 10% מתדהר תמורת כ-390 מיליון ש"ח בעסקה ששיקפה אז לתדהר שווי של כ 3.9 מיליארד ש"ח.

קבוצת תדהר היא חברת הנדל"ן הפרטית בגדולות בישראל, ואחת מחברות הנדל"ן הגדולות בה. החברה הוקמה לפני כ-30 שנה על ידי גיל גבע ואריה בכר, ובהמשך הצטרף מארק ויסמן כשותף. תדהר החלה את דרכה כקבלן מבצע והתפתחה במהלך השנים להיות חברה יזמית-קבלנית המקדמת כיום אלפי יח"ד בשלבי בניה שונים.

את קבוצת תדהר יצגו עורכי הדין אלדד כורש, אורית ישראלי, אפי לוי וזהר פלסר ממשרד עורכי הדין פישר ושות׳. את קבוצת הראל יצגו בעסקה עורכי הדין עופר זוזובסקי ויצחק כהן יהונתן ממשרד עורכי הדין שבולת.

בן המבורגר, סגן יו"ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים אמר: "הגדלת השקעתנו בקבוצת תדהר משקפת את הערכתנו לניהול המקצועי ולאיכות הפרויקטים של תדהר ולפוטנציאל להצפת ערך עתידי בתיק ההשקעות הפיננסיות של הראל השקעות. אנו מאמינים כי שיתוף הפעולה המתהדק בין שתי הקבוצות יאפשר לנו להשתתף בפרויקטים מובילים בתחום. ההשקעה הזו בחברה ישראלית בעת הזו היא הוכחה נוספת לאמון העצום שיש לקבוצת הראל במדינת ישראל ובחוסנה".

סמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים אמר: "הגדלת ההשקעה בתדהר היא תוצאה של היכרות מעמיקה עם האסטרטגיה של החברה, יכולתיה היזמיות והביצועיות ושל אמון בהנהלת החברה ובעליה. להערכתנו, החברה ערוכה להתמודד עם המציאות המורכבת של המשק המקומי בכלל ושוק הנדל"ן בפרט תוך ניצול מיטבי של הזדמנויות שיביאו בעתיד להצפת ערך מהותית".

גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר אמר: "אנו גאים על העמקת השותפות בין הראל לקבוצת תדהר, ומודים למנהלי הראל על הבעת אמון נוספת בנו. קבוצת תדהר ממשיכה לקטוף הישגים רבים בזכות התרבות הערכית, השיטה ומעל לכל בזכות אנשי תדהר. אני מבקש להודות לכל אנשי תדהר הנהדרים אשר עמלו רבות בתקופה מורכבת זו, עסקה זו יצאה לפועל בזכותם". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גיל גבעהראלתדהר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...