"עסקת השכירות הגדולה אי פעם": גוגל שוכרת 60 אלף מ"ר ב-ToHa2 לעשור תמורת כ-1.15 מיליארד שקל

כך דיווחו הבוקר (ג') אמות השקעות וגב ים, השותפות במיזם המשרדים האייקוני הסמוך למחלף השלום. בניית חלקו השני של הפרויקט, מגדל בן 77 קומות בו צפויה גוגל ישראל למקם את משרדיה, צפויה להסתיים בסוף 2026

שיתוף הכתבה
הדמיית פרוייקט ToHa בתל אביב (viewpoint)הדמיית פרוייקט ToHa בתל אביב (viewpoint)

חברות הנדל"ן המניב אמות השקעות וגב ים, המחזיקות במשותף בפרוייקט המשרדים ToHa הסמוך למחלף השלום, הודיעו הבוקר (ג') כי התקשרו בהסכם שכירות עם גוגל ישראל. ההסכם, שהיקף התמורות בו, לפני הצמדה למדד, צפוי לעמוד על 1.15 מיליארדי שקלים, נחשב להסכם השכירות בהיקף הגדול ביותר שנחתם אי פעם בישראל.

על פי ההסכם תשכור ענקית הטכנולוגיה הישראלית מידי החברות 60 אלף מ"ר בקומותיו העליונות של חלקו השני של הפרוייקט, מגדל ToHa2, לתקופה בת עשר שנים, וזאת בתמורה לדמי שכירות בסך של 115 מיליון שקלים בשנה, הצמודים למדד חודש מאי 24. תקופת השכירות צפויה להתחיל ברבעון הראשון של שנת 2027, ולגוגל תינתן זכות יציאה חד פעמית בחלוף 5 שנים מתחילת השכירות.

עוד במסגר הדיווח כתבה החברה כי "כמקובל בעסקאות כגון אלו, בנוסף להסכם השכירות נחתמו הסכמי הקמה וניהול תוך מתן ערבויות הדדיות לקיום התחייבויות הצדדים".

פרוייקט ToHa נבנה במגרש הממוקם מצפון-מזרח למחלף השלום, ותחום על ידי הרחובות תוצרת הארץ, יגאל אלון ודרך שלום בתל אביב, הוא מתחם בן שני מגדלים המשתרע על 17 דונם, המאופיין בעיצוב אייקוני דמוי יהלום, שתוכנן בשיתוף פעולה בין משרדי האדריכלים של רון ארד וישר אדריכלים.  המגדל הראשון אוכלס בסוף 2018 ומתנשא לגובה 29 קומות, ושטחו כ-55 אלף מטרים רבועים.

המגדל השני, שלגביו נחתמה העסקה, מצוי עדיין בהליכי בנייה ומתוכנן להתנשא לגובה של 77 קומות, ושטחו כ-130 אלף מ"ר. עוד כולל המתחם ארבע קומות של חניון תת-קרקעי, ובהן מקום לחניית 950 מכוניות.

בדיווחה של החברה לגבי העסקה, נאמר כי "בניית מגדל ToHa2 נמצאת בעיצומה ובימים אלו הושלמו כ-40% מעבודות השלד בהתאם ללו"ז המתוכנן. הצפי להשלמת הבנייה וקבלת טופס 4 הינו סוף שנת 2026".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ישר אדריכליםאמות השקעותגוגלToHaגב יםרון ארד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...