מגדל ומבנה לשימור משנות ה-40: אושרה להפקדה תוכנית ל-270 דירות ליד העיר העתיקה בב"ש

פרסום ראשון: על פי תוכנית ההתחדשות של רמ"י ומנהלת התחדשות עירונית ב"ש, ייבנו ברחוב אימבר בעיר מבנים של עד 8 קומות ומגדל בן 20 קומות, כ-2,700 מ"ר יוקצו למסחר בקומת הרחוב ויוקמו מבני ציבור כולל הרחבת בית ספר קיים

שיתוף הכתבה
הדמיה של תוכנית ההתחדשות בבאר שבע (מילוסלבסקי-מרש אדריכלים)הדמיה של תוכנית ההתחדשות בבאר שבע (מילוסלבסקי-מרש אדריכלים)

פרסום ראשון: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, בראשות עודד פלוס, החליטה לאשר השבוע להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית, של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומינהלת התחדשות עירונית באר שבע, בסמוך לעיר העתיקה בבאר שבע, לבניית 270 דירות חדשות.  

התוכנית היא על שטח כולל של כ-21 דונם, וממוקמת ברחוב אימבר, במתחם הרחובות: אימבר מדרום, מורדי הגטאות מצפון, כפר דרום ממזרח ושכונת נווה זאב ממערב. התוכנית תשלים את תוכנית מתחם "אימבר" המקודמת על ידי העירייה בימים אלו ממזרח, ל-87 דירות ו-22 חדרי מלון. התוכנית שאושרה  להפקדה כוללת כ-270 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים של 5-8 קומות ובמגדל בן 20 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-100 יוקצו לטובת דירות קטנות. 

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-2,700 מ"ר עבור שטחי מסחר בקומת הרחוב, כ-1,650 מ"ר עבור שטחי ציבור שישולבו בקומות הקרקע של מבני המגורים ובמגרש שיוקצה לצורכי ציבור, וכן הרחבת בית הספר "בית יעקב" הקיים.  כמו כן, התוכנית כוללת הוראות שימור של מבנה משנות ה-40 ברחוב לוחמי הגטאות שישמש לצורכי ציבור. 

כמו כן, התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי, באמצעות כך שהיא ממשיכה את רשת הרחובות בעיר העתיקה ומציעה חיבור בין רחוב מורדי הגטאות לרחוב הרב טנא, המשך לרחוב טרומפלדור כרחוב המיועד להולכי רגל.התוכנית נערכה באמצעות מפגשי שיתוף ציבור וקושרת את הקמת הבינוי החדש המוצע בפינוי המבנים הוותיקים הנמצאים במצב תחזוקתי ירוד ובמתן מענה בבינוי החדש לדיירי 14 דירות במצב הקיים. התוכנית נערכה על ידי על ידי משרד מילוסלבסקי-מרש אדריכלים.

מתכננת מחוז דרום במינהל התכנון, מיכל מריל: "מדובר בתוכנית חשובה במיקום מרכזי בעיר, הנמצא בממשק שבין העיר העתיקה ו"שיכון דרום" ומול נוף פתוח לנחל באר שבע. החיבורים המוצעים בתוכנית להמשך רשת הרחבות בעיר העתיקה מיישמים הלכה למעשה את מדיניות המחוז הרואה ערך רב בחיבור העיר העתיקה לשאר חלקי העיר הסובבים אותה לטובת יצירת רקמה עירונית המשכית הנהנית מהמגוון העירוני האיכותי שהעיר יודעת להציע. כך גם השימור המקודם במסגרת התכנית יאפשר לשמור על האופי המקומי וישולב כחלק ממבנה ציבורי הפתוח לציבור". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:באר שבערמ"יהוועדה המחוזית דרום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...