תוספת של 6,200 יח"ד ליד האוניברסיטה: אושרה תוכנית ההתחדשות לשכונה ג' בבאר שבע

על פי התוכנית שאושרה למתן תוקף, יגדל מס' היחידות בשכונה הוותיקה והפופולרית בקרב משקיעים מכ-3,700 דירות כיום לכ-10,000 יח"ד, בגובה בנייה של עד 30 קומות. כמו כן, מעתה תוסמך הוועדה המקומית לאשר את כלל התב"עות שיקודמו מכח התוכנית ללא צורך מצד היזמים להגיע לוועדה המחוזית

שיתוף הכתבה
רוביק דנילוביץ' על רקע הדמיה של התוכנית במתחם וינגייט בשכונה ג' בבאר שבע (מישל אמזלג, מיכל יוקלה אדריכלים)רוביק דנילוביץ' על רקע הדמיה של התוכנית במתחם וינגייט בשכונה ג' בבאר שבע (מישל אמזלג, מיכל יוקלה אדריכלים)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באר שבע אישרה בסוף השבוע שעבר למתן תוקף את תכנית המדיניות להתחדשות עירונית בשכונה ג' בבאר שבע, שצפויה לאפשר תוספת של מעל 6,000 דירות לשכונה. המשמעות היא שמעתה התוכניות בתחום השכונה שיוגשו בהתאם למדיניות ,יאושרו על ידי הועדה המקומית ולא יהיה צורך באישור התוכניות גם בוועדה המחוזית, כך שלוחות הזמנים לאישור התכניות יקוצר.

ממסמכי התוכנית עולה כי בשכונה יש כיום כ-3,700 יח"ד ובמסגרת התוכנית תתאפשר תוספת של כ-6,200 יח"ד. לצד תוספת יחידות הדיור למגורים שיתאפשרו במסגרת מיזמי הפינוי-בינוי והפרויקטים של ההתחדשות הבניינית, התוכנית מתווה ומסדירה את רשת הדרכים בשכונה, תוך דגש על חתך רחובות חדש שמחזק את מרחב השכונה כמתחם בטוח ומתאים להולכי הרגל, וכן יצירת מעברים של הולכי הרגל והגברת החיבורים לפארקים שכונתיים.

על פי המדיניות שאושרה, הבנייה החדשה תהיה מגוונת ותתבסס על בנייה מרקמית. בצירים הראשיים המקיפים את השכונה תותר בנייה גבוהה של עד 30 קומות המשולבת בבנייה מרקמית. כמו כן, בחלק ממתחמי הפינוי-בינוי תותר בניה מרקמית משולבת בבנייה גבוהה של עד 17 קומות. אחת ממטרות התוכנית היא גם הצללת השכונה. לכן נקבע כי כל שטח ציבורי פתוח במסגרת התוכנית יתוכנן כך שמחצית משטחו יוצלל במלואו בתוך 7-5 שנים באמצעות נטיעת עצים.

יצויין כי בתחום השכונה ישנם כבר היום מספר תוכניות התחדשות עירונית בשלבים מתקדמים. ביניהם תוכניות ההתחדשות במתחם אורות לבניית 782 יח"ד לצד שטחי מסחר וציבור, ומתחם ברגמן לבניית 607 יח"ד ושטחי מסחר ותעסוקה שכבר אושרו למתן תוקף בוועדה המחוזיתהתוכניות של מתחם וינגייט ל-800 דירות ו-3,000 מ"ר לתעסוקה, ומתחם שז"ר ל-730 דירות ושטחי מסחר וציבור אושרו להפקדה.

הדמיה של תוכנית ההתחדשות במתחם קולנוע אורות בבאר שבע (אדריכלות והדמיה - דרמן ורבקל אדריכלות)הדמיה של תוכנית ההתחדשות במתחם קולנוע אורות בבאר שבע (אדריכלות והדמיה - דרמן ורבקל אדריכלות)

שכונה ג' נבנתה כשיכון עולים בשנות ה-50, וממוקמת בצפון מזרח העיר. לאורך השנים נקלטו בשכונה עולים מרומניה, עיראק, צפון אפריקה, אתיופיה וברית המועצות לשעבר. בעשורים האחרונים הפכה השכונה לפופולרית גם בקרב משקיעים, הן בשל המחירים הנוחים והן בשל קרבתה לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שהפכה אותה ליעד מועדף לשכירת דירות מצד סטודנטים.

השכונה גם נחשבת לחלק מרובע החדשנות של באר שבע, המתבסס על מוסדות העוגן בשכונה וסביבתה – אוניברסיטת בן-גוריון, המרכז הרפואי  האוניברסיטאי סורוקה ופארק ההייטק.

"השכונה תהפוך למוקד משיכה חזק למגורים ותעסוקה"

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע אמר בעקבות ההחלטה כי "אנחנו ממשיכים ליישם את התוכנית האסטרטגית לפיתוח באר שבע כמטרופולין מוביל בישראל הכולל איכויות אורבניות בכל שכונותיו ומספק שירותים מתקדמים לתושבי העיר והאזור. שכונה ג' שבחלק משטחה ממוקם רובע החדשנות הכולל ריכוז יוצא דופן של עובדים איכותיים בתעשיית הידע והרפואה וצפוי לספק כ- 10,000 משרות איכותיות בתחומי הטכנולוגיה בשנים הקרובות תהפוך לשכונה מודרנית ומעורבת שימושים ותהווה מוקד משיכה חזק למגורים, לתעסוקה, לתרבות ולפנאי".

סגן ומ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית, שלומי נומה: "העירייה שמה לה כמטרה לחזק ולחדש את שכונה ג', על ידי יצירה של סביבת מגורים טובה שתמשוך אוכלוסיות חזקות חזרה למרכז העיר, תוך שמירה על תושביה הקיימים. התוכנית מציעה לשמור על תמהיל דירות ומבנים שיאפשר חיים למגוון רחב של תושבים בני מעמדות שונים ובשלבי חיים שונים. התכנית צפויה לתרום רבות לעיר ומהווה המשך ישיר של תכנית המתאר הכוללנית אשר מכוונת את הפיתוח העתידי של העיר לפנים העיר ולהתחדשות עירונית".

מהנדסת העיר, תמר פוריה: "מטרת התוכנית היא הפיכת שכונה ג'  לשכונה בעלת מאפיינים עירוניים אינטנסיביים, הכוללת מגורים, מוקדי תרבות ופנאי, בהליך שיביא לשינוי בדימוי השכונה ולמיתוגה מחדש במערך העירוני, כשכונת מגורים מגוונת, נגישה, מקיימת ואטרקטיבית בלב העיר. במסגרת התוכנית ניתן מענה לשדרוג המרחב הציבורי, יצירת היצע למגורים מגוונים ואיכותיים, התייחסות חברתית ופרוגרמטית לצרכי ציבור עתידיים ויצירת פתרונות תנועתיים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתבאר שבעשכונה ג'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...