אושרה תוכנית ההתחדשות של עזרה ובצרון ואקרו לבניית כ-200 דירות בקריית שלום בדרום ת"א

התוכנית מקודמת ב"מתחם בורמה" שעל דרך בן צבי וכוללת ארבעה בניינים עד 15 קומות, בשטח בו ניצבות כיום 80 דירות שיכון בשני בנייני "רכבת" של 4 קומות. עוד כולל הפרויקט שטחי מסחר וציבור

שיתוף הכתבה
הדמיה של מתחם בורמה בקריית שלום (מעוז-פרייס אדריכלים)הדמיה של מתחם בורמה בקריית שלום (מעוז-פרייס אדריכלים)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו אישרה למתן תוקף במהלך חודש מאי את תכנית ההתחדשות העירונית שקידמה החברה העירונית עזרה וביצרון לבניית 198 דירות במתחם בורמה בשכונת קריית שלום בדרום העיר. עוד צפוי הפרויקט לכלול שטחי מסחר ומבני ציבור. את הפרויקט צפויה לבנות חברת אקרו נדל"ן שזכתה במכרז שפרסמה עזרה וביצרון לקידום הפרוייקט בחודש ספטמבר האחרון.

מתחם בורמה ממוקם בגבולה הדרום-מערבי של שכונת קריית שלום (רחוב בורמה 20-38) בין הרחובות בורמה מצפון ודרך בן צבי מדרום, ובסמוך לתחנה עתידית של הקו הירוק של הרכבת הקלה. התוכנית המתפרשת על פני שטח בן 3.58 דונם, כוללת הריסת שני מבני שיכון ישנים בני 4 קומות ו-80 יחידות דיור (40 יח"ד בכל בניין) ובניית ארבעה מבנים חדשים במקומם, שלושה מבנים בני 8 קומות, ומגדל בן 15 קומות ובהם 198 יחידות דיור בתמהיל מגוון.

שכונת קריית שלום מאופיינת בבנייה נמוכה ורוב שטחה מאופיין במבני "רביעיות" – בניינים דו קומתיים בהם שתי דירות במפלס הקרקע ושתיים בקומה הראשונה. בגבולה הדרומי, לאורך דרך בן צבי, וכן בגבולה המזרחי לאורך נתיבי איילון, כללה הבנייה המקורית של השכונה מבני שיכון בגובה של עד 5 קומות. כיום חלק גדול ממבנים אלה כבר חודש במסגרת מיזמי תמ"א 38 או נמצאים בעיצומו של הפרויקט. שני מבני השיכון שייהרסו  במסגרת הפרוייקט מהווים גם הם חלק מאותה בנייה ותיקה, ומהווים דופן בין השכונה ובין דרך בן צבי, שהיא עורק תחבורה ראשי.

הדמיה של מתחם בורמה בקריית שלום (מעוז-פרייס אדריכלים)הדמיה של מתחם בורמה בקריית שלום (מעוז- פרייס אדריכלים )

את התוכנית הגישה עזרה ובצרון יחד עם עיריית תל אביב בשיתוף באת כוחם של הדיירים, עו"ד נורית כהן קצב. המגרשים בבעלות עיריית תל אביב ובעלים פרטיים. את התוכנית תכנן משרד פרצוב ארכיטקטורה בבעלות תמר פרצוב.

55% מהדירות המתוכננות – קטנות

בפברואר הודיעה אקרו על הגעה לרוב הדרוש לצורך קידום הפרויקט לפי חוק הדייר הסרבן, עם הגעה להסכמים מול 67.5% מבעלי הזכויות בדירות הקיימות. 

שטחן של מרבית יחידות הדיור הקיימות במתחם הפרויקט עומד על כ-57 מ"ר, כפי שנבנו במצבן המקורי. בשטח חלה אמנם תוכנית הרחבות המאפשרת הגדלת הדירה בכ-24 מ"ר לעד 82 מ"ר, אך רק כ-10% מהדירות הורחבו במסגרתה.

תמהיל הדירות שקובעת התוכנית שאושרה כולל לפחות 25% יח"ד קטנות בשטח כולל (פלדלת) של עד 60 מ"ר ולפחות 30% מהדירות בשטח כולל של 70-80 מ"ר. התוכנית כוללת גם פתרון מיגון משולב הכולל ממ"דים וממ"קים. תמהיל הדירות ייקבע סופית בתוכנית העיצוב. דירות התמורה כוללת תוספת של 12 מ"ר + מרפסת, ושטחן הממוצע עומד על כ-72 מ"ר ליח"ד. שטחה הממוצע של דירת היזם עומד על כ-59 מ"ר.

עוד מאפשרת התוכנית הקמת שטחי מסחר בהיקף של כ-515  מ"ר בקומת הקרקע, ואפשרות לעוד כ-1,300 מ"ר שטחי מסחר בתת הקרקע, וכן הקמת מבנה ציבורי בהיקף של לפחות 700 מ"ר והקמת שטח ירוק פתוח לטובת הציבור בהיקף של כדונם. התוכנית כוללת גם התייחסות לעידוד הליכה ברגל, רכיבה על אופניים ושימוש בתחבורה ציבורית.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דרום תל אביבעזרה ובצרוןאקרו נדל"ןקריית שלום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...