תמורת 192 מיליון שקל: איטונג השלימה את רכישת השליטה בחברת יציקות הבטון אלומלייט

אינרום תעשיית בנייה, באמצעות חברת הבת איטונג, הפכה לבעלת השליטה באלומלייט ומחזיקה ב-55% מהונה ומזכויות ההצבעה. כ-121.6 מיליון שקל מהתמורה שולם לבעלים של אלומלייט יורם רז, וכ-19 מיליון שקל מהסכום ישולם בדרך של הקצאת מניות

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אינרום נועם שצ'לקה (קרן מזור)מנכ"ל אינרום נועם שצ'לקה (קרן מזור)

איטונג, חברת הבת של אינרום תעשיית בנייה, השלימה היום (ד') את רכישת השליטה באלומלייט, המתמחה בתבניות ליציקת בטון, תמורת 192.5 מיליון שקל. כך אינרום דיווחה היום לבורסה. באמצעות חברת הבת איטונג הפכה אינרום לבעלת השליטה באלומלייט ומחזיקה ב-55% מהונה ומזכויות ההצבעה באלומלייט.

במסגרת השלמת העסקה, מתוך 192.5 מיליון שקל, סך של כ-121.6 מיליון שקל  שולם לבעלים של אלומלייט יורם רז, כשסכום של כ-51.6 מיליון שקל ישולם לו במזומן עם המצאת אישור ניכוי מס במקור מצדו ועל פיו, והיתרה בסך של כ-19.3 מיליון שקל תשולם בדרך של הקצאת מניות על ידי אינרום, שכבר הועברו לנאמנות ויועברו  לו בכפוף להתקיימות התנאי שנחתם בדצמבר האחרון שלפיו הן יוקצו אם הרווח התפעולי הממוצע השנתי בשנים הקלנדריות שמתחילות בינואר 24 יהיה שווה או גבוה מהרווח התפעולי שהציגה אלומלייט ב-2022 (54.26 מיליון שקל). לאחר השלמת הרכישה מחזיק רז ב-45% מאלומלייט.

במועד ההשלמה נכנסו לתוקפם בין היתר הסכמי העסקה של מנכ"ל אלומלייט איתי רז והמשנה למנכ"ל אפרת רז. הכנסות  אלומלייט לשנים 2022 ו-2021 הסתכמו ב-130 מיליון שקל ו-95 מיליון שקל בהתאמה, לפי הדיווח שמסרה לאינרום. בעת  הדיווח על העסקה מסרה אינרום כי מטרת העסקה לממש נדבך נוסף בתוכנית האסטרטגית שלה, להעמקת והרחבת הפעילות בשוק הבנייה, הרחבת סל המוצרים והפתרונות של הקבוצה, לרבות בנייה לגובה וייעול תהליכי בנייה ותשתיות. את אלומלייט ייצגו עורכי הדין עטיר יפה, ענבר פרידמן ורון רזיאל ממשרד פרל כהן. 

באתר החברה כתבה אלומלייט כי "לקוחות שתי החברות ייהנו מסל מוצרים רחב יותר ומהצעות ערך משותפות ומקיפות יותר, איכותיות, מקצועיות ומצטיינות, כדרכן של כל אחת מהחברות ובוודאי בחיבור ביניהן ובדרכן המשותפת". אלומלייט הוקמה על ידי רז בשנת 1991 ומתמחה בביצוע תכן הנדסי, פיתוח, ייצור, יבוא ושיווק תבניות ליציקת בטון. אלומלייט גם משכירה ומוכרת ציוד.

אינרום, בניהול נועם שצ'לקה, היא קבוצת תעשייה בתחום ייצור מוצרים ופתרונות לענפי הבניה והשיפוצים, נסחרת בבורסה ת"א במדד 125 ופועלת באמצעות חברות הבנות נירלט, מיסטר פיקס, איטונג ו-SP. החברה נמצאת באחזקה דומיננטית של  אלטשולר שחם (18%). איטונג ישראל, בהנהלת רמי ביטנסקי, היא חברה ותיקה שנוסדה ב-1950 ועיקר הפעילות שלה הוא במותג הדגל של החברה – הבלוק הלבן המבוסס על טכנולוגיה שפותחה בשבדיה ויובאה לארץ בשנות ה-50.

נועם שצ'לקה, מנכ"ל אינרום: "רכישת אלומלייט ושילובה בקבוצה הינה נדבך נוסף ומשמעותי ביישום התוכנית האסטרטגית שלנו להרחבת שרשרת הערך שאנו מציעים לשלבי הבנייה השונים, ולהוספת מנועי צמיחה חדשים, משמעותיים ורווחים. השותפות עם אלומליט ושילובה ביחד עם איטונג, מעלה יתרונות מובהקים ומחוללי ערך סינרגטיים במספר מימדים, לרבות בהרחבת סל המוצרים והפתרונות המוצעים ללקוחות הקבלנים והחברות הקבלניות, העמקת וחיזוק הנוכחות שלנו בשלבי התכנון, בבנייה לגובה ובפרויקטי תשתית, כמו גם בפריסה רחבה יותר ובמינוף מערכי המכירה וקשרי הלקוחות של שתי החברות. שילובה של אלומלייט בקבוצה יאפשר להעמיק, לבסס ולחזק את המובילות והמשך הצמיחה של אלומלייט והקבוצה בכלל". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אינרום תעשיות בנייהאיטונגבטון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...